Z

Onderwerp:

Z

Berichtdoor Skippy » zo okt 01 2017 12:31 am

Afbeelding
Skippy

Moderator
Berichten: 11671


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Z

Berichtdoor Johan v. V. » zo okt 01 2017 1:11 am

En alweer zo'n prachtige Skippy-plaat!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Z

Berichtdoor strangeartefact » zo okt 01 2017 2:02 am

Super!
Bijna leeg hier....
Gebruikersavatar
strangeartefact

Forumlid
Berichten: 2857


Locatie: Zutphen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Z

Berichtdoor gvdnberg » zo okt 01 2017 10:02 am

Mooi Luc, maar waar kijken we naar??
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3132


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Z

Berichtdoor Skippy » zo okt 01 2017 10:07 am

Dit is de toegang tot de brug die het MuCEM verbind met Fort Saint-Jean. Zie de overzichtfoto's in mijn Marseille serie viewtopic.php?f=97&t=68247
Skippy

Moderator
Berichten: 11671


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Z

Berichtdoor bcvthul » zo okt 01 2017 4:33 pm

Ben ik weer een knies-oor (sorry)...maar misschien zie ik het niet (of snap ik de foto niet). Titel is ' Z', ik zie wel wat lijnen heen en weer gaan maar een Z?

foto lijkt wat flets (is/was het mistig?)

Het enige wat mij intrigeert is hoe de vrouw links op de zelfde positie komt als de twee mensen centraal?

(Voor skippy, ik ga niet op al je draadje reageren maar de foto's mbt Marseille zijn goed!)
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Z

Berichtdoor Skippy » ma okt 02 2017 10:55 am

Je hoeft niet sorry te zeggen hoor als je reageert. Ik denk dat er simpelweg verschil is tussen mijn fotografie en jouw fotografie. Ik ben met name liefhebber van beelden die ruimte laten voor verbeelding en als ik jouw foto's zie zijn deze meer concreet qua onderwerpkeuze en uitvoering. Daarmee zeg ik niet dat mijn foto's beter zijn dan die van jou of anderen maar iedereen heeft nu eenmaal een eigen voorkeur en stijl.

Concreet over deze foto; de toeschouwer ziet wel of niet de lijnen van de Z in het beeld (verbeelding!). Het was inderdaad mistig, in dit geval bewust gebruikt om de essentie van de loopbrug in het beeld ten opzichte van de achtergrond te benadrukken. De vrouw rechts in beeld zal naar links lopen en met een niet zichtbare bocht (verbeelding!) in de loopbrug op de plek uitkomen waar de twee mensen staan. Bij deze foto is behalve verbeelding/fantasie ook timing belangrijk, zonder de mensen op deze posities had ik de foto niet gemaakt.

Overigens heb ik er meestal een hekel aan om mijn foto's uit te leggen. In principe moet het beeld zelf-verklarend zijn en uitleg resulteert snel in een wat vaag verhaal :wink:
Laatst gewijzigd door Skippy op ma okt 02 2017 1:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Skippy

Moderator
Berichten: 11671


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Z

Berichtdoor bcvthul » ma okt 02 2017 1:04 pm

Toch dank je wel voor je reactie. Het gebeuren met de personen had ik blijkbaar toch ' goed' ingeschat. En ik weet nu meer hoe ik naar skippy-foto's 'moet' kijken...
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Z

Berichtdoor justme » ma okt 02 2017 2:33 pm

ik zou nog eens terugkomen, en hopen op dezelfde setting qua mensen. maar waar het me meer om gaat is de slagschaduw wanneer de zon meer haaks op die achterwand komt. zodat de schaduw van het kunstwerkje op de reling net niet de grond raakt, maar mooi op de wand projecteert. ( weet niet of dit haalbaar is qua stand van zon enz. )

verder stoort mij de tekst die half leesbaar is op de achterwand, en de zwarte inkeping. Daarnaast vind ik hem mooier in zwart-wit, maar dat is allemaal mijn smaak
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Z

Berichtdoor JaapV » ma okt 02 2017 3:38 pm

Fijne plaat weer, Luc! Vergis ik me, of is dit de achterkant van "Licht"?
Maar is het voorgaande niet net of je een abstract schilderij (of een mop...) moet uitleggen?
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Z

Berichtdoor Skippy » ma okt 02 2017 3:54 pm

Dank Jaap. Bijna goed, het is de andere, moderne kant van de loopbrug van "Licht" die is gefotografeerd in het eeuwenoude, gerenoveerde Fort Saint-Jean. Wat betreft de uitleg heb je gelijk en heb je dat goed verwoord.
Skippy

Moderator
Berichten: 11671


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Z

Berichtdoor Skippy » ma okt 02 2017 4:00 pm

wiebeterpstra schreef:ik zou nog eens terugkomen, en hopen op dezelfde setting qua mensen. maar waar het me meer om gaat is de slagschaduw wanneer de zon meer haaks op die achterwand komt. zodat de schaduw van het kunstwerkje op de reling net niet de grond raakt, maar mooi op de wand projecteert. ( weet niet of dit haalbaar is qua stand van zon enz. )

verder stoort mij de tekst die half leesbaar is op de achterwand, en de zwarte inkeping. Daarnaast vind ik hem mooier in zwart-wit, maar dat is allemaal mijn smaak

Wiebe, dit is de enige foto die ik in korte tijd op die plek (Marseille) tijdens een citytrip gemaakt heb. Noem het reportage of desnoods straatfotografie. Als jij mijn vliegticket en airbnb betaalt ben ik graag bereid om op de door geschetste omstandigheden te wachten. Haal ik ook nog die tekst weg en zet ik 'm om naar zwart/wit :wink:
Skippy

Moderator
Berichten: 11671


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Z

Berichtdoor Vincent » ma okt 02 2017 4:15 pm

Boeiende fotografische discussie. Gaaf! Die zouden we meer moeten hebben.

Ik had me bewust even afzijdig gehouden nog. Boeiend beeld, moeilijk beeld. Heb mijn mening nog niet helemaal klaar ook. ;) Zou hem niet in zwart wit doen persoonlijk, het blauw spreekt me aan, icm met de schaduwen op de bovenrand en de mistige achtergrond. Koepeltje helemaal rechts had van mij er niet op gehoeven, maar die kun je nu niet weg snijden omdat die vrouw dan ook weg is. Had haar ook graag iets verder van de kant af gezien, maar dat heb je niet altijd in de hand, of in dit geval toch...?

Ik zou wel het gezicht van de vrouw rechts heel ietsje oplichten. Niet te veel, maar dat je net iets minder donker is. En wederom een goede kandidaat voor 16x9 maar ik ken jouw mening daarover :D
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Z

Berichtdoor Skippy » ma okt 02 2017 4:38 pm

Zeker een interessante discussie daarom vond ik het de moeite er tijd in te steken. Mij spreekt het ijle blauw ook aan, daarom was ik op dat moment blij met die mist die binnen half uur gelukkig ook weer optrok. Koepeltje zou inderdaad weg kunnen voegt niets toe. Gezicht iets oplichten is goede tip bedankt. Ik had inderdaad niet de regie over de vrouw rechts, is namelijk niet Mevr. Skippy die kan ik nog wel eens op haar plaats (in een foto!) zetten :oops: Als tegemoetkoming aan jou (en Frankie) heb ik 'm in 16:10 (ben geestelijk nog niet toe aan 16:9) verhouding gemaakt :)
Skippy

Moderator
Berichten: 11671


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Z

Berichtdoor Frankie » wo okt 04 2017 9:52 am

Geestelijk misschien nog niet maar je beeld zelf is er helemaal rijp voor! Voorkeur voor kleine amputatie aan de rechterzijde, dan nog strakker.
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Straat-, documentaire- en reisfotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten