Hulp gevraagd
- Marti58
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Hulp gevraagd
ik kan een 35-70 2.8 AF D overnemen voor €75,-
ik zou deze willen gebruiken met mijn D80 voor straat fotografie.
ik heb altijd gehoord dat dit een zeer goed objectief is.
iemand ervaring met dit objectief op een D80 ?
het objectief is in prima staat.
ik zou deze willen gebruiken met mijn D80 voor straat fotografie.
ik heb altijd gehoord dat dit een zeer goed objectief is.
iemand ervaring met dit objectief op een D80 ?
het objectief is in prima staat.
* living in harmony with nature and other beings...will create a better world for all * marti58 -2006
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
koopje
Marti dat is een vreselijk goed objectief.
Koop jij hem voor 75 euro, dan neem ik hem over voor 150 euro, hebben we allebei een koopje
Groetjes George
Koop jij hem voor 75 euro, dan neem ik hem over voor 150 euro, hebben we allebei een koopje

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Als het inderdaad om de 35-70 2.8 AF D gaat:
Het is voor 75 Euro inderdaad een goedkope aanbieding. Echter, ik heb de mijne vorig jaar verkocht (voor zo'n 250 Euro) want ik vond de verstrooing vreselijk op de D200. Op de F5 was 'ie echt goed, maar digitaal is het geen wonder. Bijna alle opnamen waren alleen te redden met enorme contrast aanpassingen.
Het is voor 75 Euro inderdaad een goedkope aanbieding. Echter, ik heb de mijne vorig jaar verkocht (voor zo'n 250 Euro) want ik vond de verstrooing vreselijk op de D200. Op de F5 was 'ie echt goed, maar digitaal is het geen wonder. Bijna alle opnamen waren alleen te redden met enorme contrast aanpassingen.
Ik ken ook een zaak die spul soms onder marktplaatsprijs verkoopt, maar zo laag? Die krijgt niet snel last van volle vitrinesroel schreef:Hum? Een gerenommeerde zaak met goede naam, die zo'n lens voor € 75,- verkoopt? Dat stinkt zeker... hahaha... Als je de lens hebt gekocht, maak de naam dan maar bekend. Velen zullen benieuwd zijn waar de prijzen zo scherp zijn!

f.2.8 35-70 mm D
Een verlate reactie op dit item.
Ik heb dit objectief ook. Gekocht bij m'n F90.
Toen ik digitaal ging was het bezit van deze lens een van de redenen om weer voor Nikon te kiezen.
De reacties t.a.v. de kwaliteit zijn positief.
Echter, 50mm schrijft dat het objectief op de D200 verstrooingen laat zien.
Zelf zie ik de verschillen niet zo, maar ik wil me graag. mede met behulp van dit forum, ontwikkelen.
Ik heb nog een D70S. als metgezel voor lange wandelingen. Is die combinatie beter?
Op voorhand dank.
Pieter
Ik heb dit objectief ook. Gekocht bij m'n F90.
Toen ik digitaal ging was het bezit van deze lens een van de redenen om weer voor Nikon te kiezen.
De reacties t.a.v. de kwaliteit zijn positief.
Echter, 50mm schrijft dat het objectief op de D200 verstrooingen laat zien.
Zelf zie ik de verschillen niet zo, maar ik wil me graag. mede met behulp van dit forum, ontwikkelen.
Ik heb nog een D70S. als metgezel voor lange wandelingen. Is die combinatie beter?
Op voorhand dank.
Pieter
@Pieter29:
Volgens mij zal de body (D70s/D200) niet veel uitmaken bij genoemd objektief.
Het beste kun je eerst een aantal testopnamen maken.
Toen ik onze gewaardeerde mentor Roland Koene van Nikon vroeg of mijn lens dan misschien een uitzondering was meldde hij het volgende:
De 35-70 AFD 2.8 is gemaakt voor analoge camera's. Punt. Er zat dus een andere filosofie achter, en helaas is het dus een "mindere" lens op een digitale body. Nu is het wel zo dat bij een betere sensor de ellende groter wordt.
Daarom heb ik toen ik een paar jaar geleden de D200 kocht, de 35-70 zo snel mogelijk verkocht.
De F5 trouwens niet veel later...
Volgens mij zal de body (D70s/D200) niet veel uitmaken bij genoemd objektief.
Het beste kun je eerst een aantal testopnamen maken.
Toen ik onze gewaardeerde mentor Roland Koene van Nikon vroeg of mijn lens dan misschien een uitzondering was meldde hij het volgende:
De 35-70 AFD 2.8 is gemaakt voor analoge camera's. Punt. Er zat dus een andere filosofie achter, en helaas is het dus een "mindere" lens op een digitale body. Nu is het wel zo dat bij een betere sensor de ellende groter wordt.
Daarom heb ik toen ik een paar jaar geleden de D200 kocht, de 35-70 zo snel mogelijk verkocht.
De F5 trouwens niet veel later...