D700 nog steeds oke?

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

D700 nog steeds oke?

Berichtdoor wouthazel » do okt 05 2017 10:11 pm

Ik kan een D700 voor 400 euro overnemen. 35000 clicks. Heb altijd crop camera gehad, en nu alles Fuji, namelijk xe2 met diverse primes. Heb nog wel een 50mm en een 35mm van Nikon liggen, beide autofocus. Deze heb ik altijd nog bewaard voor het geval dat...... wat vinden jullie, is dit moment? 400 euro lijkt me niet overdreven en het lijkt me een mooi instap camera in full-frame. Doen?
gr Wouter
wouthazel

Forumlid
Berichten: 55


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D700 nog steeds oke?

Berichtdoor henkk » do okt 05 2017 10:19 pm

Prijs weet ik niet maar een D700 is verslavend. Het zal nooit een instapper zijn. Mogelijke opvolgers zijn beperkt in aantal.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4937


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D700 nog steeds oke?

Berichtdoor ReneG » do okt 05 2017 11:39 pm

Mits hij in orde en compleet is (accu, lader etc) is 400 euro voor een d700 met 35000 clicks spotgoedkoop. Gangbare prijs voor een D700 met veel meer clicks is 650 euro. Je kunt niet zoveel croppen als met moderne DSLR's maar verder is het een topcamera.

PS: Als jij hem niet wilt hebben wil ik hem wel. :lol:
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5046


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D700 nog steeds oke?

Berichtdoor Patrick » vr okt 06 2017 12:29 am

Ik vraag me vooral af waarom je het zou willen. Ik schiet vrijwel uitsluitend nog met mijn Fujifilm X camera's en de beelden daarmee zijn gewoon fraaier dan ik met de D700 maken kan. Uiteindelijk is het toch wel een camera op leeftijd (+/-10 jaar); de techniek heeft niet stilgestaan.

De hoofdreden voor mij zou zijn omdat het een ander soort camera is. Het FX <> DX verhaal vind ik voor de meeste foto's niet zo spannend.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D700 nog steeds oke?

Berichtdoor Genster » vr okt 06 2017 7:29 am

Patrick schreef:Ik vraag me vooral af waarom je het zou willen...


Ik ook :shock:

Voor dat geld kocht ik eerder een nieuwe 3000-serie. In jouw geval zou ik gewoon met de fuji blijven schieten.

Ik heb de D610 en sinds kort de D5600 erbij. De nieuwe(re) dx camera's zijn gewoon goed (in mijn beleving). Ik heb geen fx meer nodig (denk ik) maar er zijn vast genoeg mensen die daar ander over denken.

Ik realiseer me nu ineens dat je eigenlijk helemaal niets hebt aan mijn reactie :D Succes met de keuze!
Genster

Clublid
Berichten: 3893


Contacteer:

Onderwerp:

Re: D700 nog steeds oke?

Berichtdoor bcvthul » vr okt 06 2017 8:19 am

Ik ben pas overgestapt van dx naar FX. Een van de hoofdreden was groothoek. Je geeft aan dat je een nikon 35mm hebt. Wat voor fuji lenzen heb je?
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D700 nog steeds oke?

Berichtdoor Marten » vr okt 06 2017 8:49 am

Het FX<>DX verhaal is heel spannend als het gaat om de beschikbaarheid van interessante groothoeken. Voor velen inderdaad het belangrijkste argument om over te stappen naar FX.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D700 nog steeds oke?

Berichtdoor Ludo » vr okt 06 2017 9:43 am

wouthazel schreef:400 euro lijkt me niet overdreven en het lijkt me een mooi instap camera in full-frame.


Met die gedachte ben ik ook rond gaan kijken toen ik (D200/D7100) eens ging snuffelen naar full-frame.
Kwam ook een D700 met weinig (9500) clicks tegen voor een hele mooie prijs. Misschien wel daarbij aan-
gemerkt dat ik altijd al werkte met FX lensen op DX camera's, dus die investering hoefde ik niet meer te
maken.
Maar jij hebt de 35mm en de 50mm ook nog, dus je kan meteen aan de slag. :wink:

De D700 is me, hoewel op leeftijd, nog niet echt tegengevallen.
Tuurlijk laat hij een steekje vallen als je echt serieus hoog in je ISO gaat (in de donkere Fluweelengrot in
Valkenburg was onlangs een drama, maar je kan je afvragen hoe vaak je daar je plaatjes schiet), maar verder
heb ik er die dag fijn mee gewerkt.
Voor het telewerk heb ik altijd nog de cropcamera's, want in mijn ogen verlies ik met full-frame teveel mm's.
Maar m.b.t. groothoek gaat er -bij wijze van spreken- een wereld voor je open.

Paar weken geleden naar Elfia geweest met twee camera's: D700 met Nikkor AF 80-200 f/2.8D en de D7100
met de AF-S 85 f/1.8G : er zit een duidelijk verschil in de kwaliteit van de foto's.
Tuurlijk kan je beide combi's niet echt vergelijken, maar met de D7100 kan je nog lekker croppen, terwijl je met
de D700 nog wel eens tegen de grenzen aanloopt.
Anderzijds: ik bekijk mijn foto's op het beeldscherm van mijn laptop, ik hoef ze niet te vergroten tot A3 of A2 formaat.
Met vriendelijke groet,
Ludo


Fotografeert met Nikon digitaal en -analoog > Flickr
Gebruikersavatar
Ludo

Socialmedia
Berichten: 1212


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D700 nog steeds oke?

Berichtdoor Patrick » vr okt 06 2017 10:42 am

Met al die 8-16, 10-24, 10-20, 11-6, 11-20, 12-24, 12-28 etc. objectieven die je tegenwoordig hebt, heb ik groothoek genoeg. Maar groothoek primes, als je die in dit bereik wil hebben, dat is lastiger op DX.

@Ludo: even afgezien van het croppen. Hoe verhoud de beeldkwaliteit van de D700 zich ten opzichte van de D7100?

Trouwens. Een A3+ print met een D700 bestand ziet er schitterend uit. En dat is best groot!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D700 nog steeds oke?

Berichtdoor wouthazel » vr okt 06 2017 11:23 am

Dank allemaal, het is verleidelijk, aanvalletje van hebbe, hebbe, hebbe. Ik heb eens goed nagedacht, ik heb inderdaad voor mijn Fuji genoeg mooi glas, inclusief de 10-24... Dus voor meer en beter groothoek hoef ik het niet te doen. Ik had ook stiekem een beetje in gedachte om de d700 voor portretten te gaan gebruiken. Maar dan is het misschien slimmer om een klein stukje door te sparen voor een 50mm of de 56mm van Fujifilm..
dank voor jullie input.
wouthazel

Forumlid
Berichten: 55


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D700 nog steeds oke?

Berichtdoor Patrick » vr okt 06 2017 11:28 am

Absoluut. De 56/1.2 en 90/2 zijn fantastisch voor portretten.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D700 nog steeds oke?

Berichtdoor fddent » vr okt 06 2017 12:30 pm

Je weet maar wat een D 700 waard is, als je hem gebruikt hebt. Het is en blijft mijn favoriete camera, beest voor alle werk. Heb ook de Df en recent de D 500, maar die D 700 mag nooit weg ! ik heb bovendien niet graag die EVF toestanden, maar dat is persoonlijk.
fddent

Forumlid
Berichten: 4


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D700 nog steeds oke?

Berichtdoor Patrick » vr okt 06 2017 12:48 pm

Inderdaad. Beide hebben zo hun voor- en nadelen. De EVF van tegenwoordig is echt niet meer de EVF van pakweg vier jaar geleden. Wat mij betreft zijn de voordelen van een EVF veel groter dan de nadelen. In mijn rekensommetje. Maar die som moet ieder voor zich maken.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D700 nog steeds oke?

Berichtdoor ATOR » vr okt 06 2017 1:08 pm

Werken met twee systemen zou ik alleen doen als ze echt een aanvulling op elkaar zijn. Het is jammer om geld te stoppen in overlap, dat kun je beter gebruiken voor één geweldig systeem. De Nikon 35mm en 50mm zou ik in jouw geval de deur uitdoen voor een leuke Fuji lens.

@Patrick
Waarom heb jij nog een D700, kan hij iets wat je niet met je XT-2 kunt?
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D700 nog steeds oke?

Berichtdoor Jaap Driest » vr okt 06 2017 1:14 pm

Ik heb een D700 (met een la vol Nikon objectieven) en een Fuji X-E2 met 10-24 en 16-55.
Buiten de deur gebruik ik alleen Fuji, en dan vaak nog alleen de X70.
Binnenshuis, of op een vaste locatie pak ik toch steeds de Nikon vanwege de fijne zoeker en de mogelijkheid om met TTl-triggers (van Yongnuo) mijn Nikon Speedlights aan te sturen. Ik weet nog niet wat ik zal doen als er ook triggers komen voor Fuji-TTL. Ik ben ook wel verknocht aan mijn Nikon spulletjes.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2
Gebruikersavatar
Jaap Driest

Forumlid
Berichten: 1129


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten