wat gedachten over steeds maar nieuwe camera's
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Bob, nou zeg je het weer de 18-55 en de 70-300 zijn inderdaad NIET zo scherp als de 70-200 en de 17-55 en als jij beweert van wel na een goede test op je eigen camera heb je een bril nodigBob42 schreef:Ik heb nooit beweerd dat het prijsverschil alléén in de lichtsterkte en de VR zit. De bouwkwaliteit (en vaak ook FF= meer glas) zijn daarvoor veel meer bepalend. En professionals, waarvoor die dure lenzen zijn bedoeld, hebben die bouwkwaliteit nodig.Opgezetfan schreef:[Bob,
Het is een beetje naief om te beweren dat de 18-55 en de 70-300 even scherp zijn dan de 17-55 en de 70-200 dat alleen het prijsverschil in de lichtsterkte en VR zit.
Maar qua scherpte ontlopen ze elkaar niet zo veel als sommigen op dit forum graag zouden geloven. Ook b.v. een heel goedkope en heel gewone 1.8 50 mm is minstens zo scherp als duur glas. Als dat niet waar is, dan zijn alle testers op Internet net zo "naïef" als ik.![]()
Maar het staat iedereen natuurlijk vrij om te geloven dat je met minder dan een D3 en 5000 Euro aan "glas" (zoals dat op dit forum wordt genoemd) absoluut geen scherpe foto's kunt maken en dat mensen die dat niet kunnen betalen "naïef"of stom (of vul maar in) zijn.![]()
En er zijn ook mensen die geloven dat foto's met dure spullen automatisch fantastisch zijn (wel ven er bij vermelden waar ze mee gemaakt zijn, natuurlijk).

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoek even op het forum. Dit is kortgeleden al besproken.Hans Alkmaar schreef:Liefhebbers,
Ik zelf heb een D200 en vraag me af, zal ik in plaats van deze D200 (bijna 2 jaar oud) een D300 aanschaffen of een D2XS occassion.
Wie heeft een goed onderbouwd advies.
Groetjes Hans
Wil je weer je oude groothoeken terug en/of zit je vaak boven de 400 ASA? Kies dan een D3.
Was je nu blij met de accu en handling van de D200. Dan misschien een D300.
Mijn voorkeur ging uit naar een D2Xs. Mede omdat ik al een D2Hs heb en dus in de D2 serie wil blijven (accu's, matglas, L-bracket). Ik toch meestal op de basis ISO werk. En ik de D3 nog te duur vind...