Flickr app werkt niet meer na upgrade IOS

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Flickr app werkt niet meer na upgrade IOS

Berichtdoor MarcB » do nov 02 2017 10:08 pm

Na het upgraden van het iOS van mijn iPhone naar versie 11.1 is het niet meer mogelijk in te loggen op de Flickr app. Zodra je de app opstart krijg je de volgende foutmelding:

"Request failed: bad request (400)"

Hierna kan je alleen op OK drukken en als je daarna weer probeert in te loggen krijg je de volgende foutmelding:

"Problem signing you into Flickr
There was a problem signing you into Flickr. Please try again later"


Met mijn account is na controle niets aan de hand. Op het Flickr forum blijkt dat er meerdere iPhone gebruikers last van hebben, zie [investigating] Upgraded iPhones and now I cannot log in to the app en The latest update killed my Flickr Appp

Iemand die dezelfde ervaring heeft, of beter nog, de oplossing :?:
Gebruikersavatar
MarcB

Clublid
Berichten: 654


Locatie: Waalwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Flickr app werkt niet meer na upgrade IOS

Berichtdoor MarcB » vr nov 03 2017 7:59 pm

Het probleem heb ik op kunnen lossen. Het blijkt toch veroorzaakt te worden door het User ID dat ik gebruikte om in te loggen in Flickr. Tot en met iOS 10.x werkte dit prima echter na de upgrade naar iOS 11.x veroorzaakte dit de foutmelding "Request failed: bad request (400)". In eerste instantie verwacht je met een dergelijke foutmelding een compatiblity probleem tussen de app en het iOS, zie ook links in mijn eerste bericht hierover. Dit blijkt dus niet zo te zijn.

Na van alles geprobeerd te hebben met het verwijderen van de app / herinstallatie en het aanmaken van nieuwe Account Keys heb ik vervolgens geprobeerd in te loggen met "user_id@yahoo.nl" in plaats van "user_id". Dit blijkt dus de oplossing te zijn, Flickr draait weer vlekkeloos op mijn iPhone :-)

Ik vermoed dat Apple iets heeft aangepast in het validatie mechanisme waardoor ik na de upgrade niet meer kon inloggen. Wellicht heeft het met het volgende te maken Apple iOS 11 Release Has Nasty Surprises, onderdeel 3.
Gebruikersavatar
MarcB

Clublid
Berichten: 654


Locatie: Waalwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten