Nikon D750 i.c.m. Cactus V6ii triggers

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Nikon D750 i.c.m. Cactus V6ii triggers

Berichtdoor jan » zo nov 19 2017 10:18 pm

Ik heb de Cactus V6ii probleemloos werkend gehad met de D7000. Nu wil ik deze Cactus V6ii gebruiken i.c.m. de D750 en dan werkt het niet.
Nu lees ik op het internet de problemen met de connectie van de Vîi op de hot-shoe van de D750 body. De verbinding wordt net niet helemaal gemaakt. Ik lees ook dat Cactus niets aanpast omdat het een specifiek Nikon probleem is.
Ik kan mij herinneren dat hierover al eens iets is geschreven op dit forum.
Herkennen andere gebruikers met deze combinatie dit probleem ook en hoe is dit op te lossen?
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D750 i.c.m. Cactus V6ii triggers

Berichtdoor Faiz » ma nov 20 2017 5:40 am

Ik heb de eerste generatie Cactus V6 en die werken prima, zowel op de D7100 als op de D750. Heb jij een van de eerste D750’s? Volgens mij hadden die het probleempje dat de flitsschoenaansluiting net iets te kort waren voor 3rd party spul.
Toevallig ook een non-Nikon speedlight in huis? Als die het wel doet op beide camera’s, dan zou de flitsschoen van de trigger net iets te lang zijn.
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon D750 i.c.m. Cactus V6ii triggers

Berichtdoor jan » ma nov 20 2017 7:49 am

Mijn D750 is aangekocht in 2017.
Ik heb gisteten ook een e-mail naar Cactus gezonden en had vannacht al een reactie.

Quote:
The Nikon D750 hot shoe has slightly different measurement than other Nikon camera hot shoe. To fix it, you may apply a little tape in front of the D750 hot shoe. That will restore the connectivity.

Er zat ook een foto bij alleen is die vanaf de telefoon lastig invoegen. Wanneer ik naar de meegezonden foto kijk dan is het maar een dun stukje tape. Dus we praten over 1/10's van mm.

Deze week maar eens even uitproberen en kijken of de speedlights dan ook nog werken met de tape. Al is het natuurlijk een raar gezicht.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D750 i.c.m. Cactus V6ii triggers

Berichtdoor Vincent » ma nov 20 2017 8:05 am

En wat als je de trigger 'locked' en dan een stukje naar achteren trekt totdat je een 'klik' hoort?

Dan valt het palletje in het gaatje en zou het goed moeten werken.

Ik doe die handeling nog steeds zo terwijl ik echt al heel lang geen 750 meer heb. Went snel. Werkt prima.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D750 i.c.m. Cactus V6ii triggers

Berichtdoor jan » ma nov 20 2017 9:00 pm

@Vincent, jouw oplossing werkt inderdaad. Ik moet wel goed luisteren voor de "klik" :wink:
Ik heb de schuifmaat er eens bijgepakt en ik moet de Cactus 0,85mm terugtrekken totdat ik "klik" hoor.

Hij werkt weer.

Faiz en Vincent bedankt voor jullie reactie.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten