Flinke veranderingen Lightroom

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Re: Flinke veranderingen Lightroom

Berichtdoor Patrick » di okt 31 2017 3:29 pm

Gewoon naar de diverse balkjes kijken. Een duurdere CPU geeft in veel tests die gedaan zijn geen of nauwelijks snelheidswinst.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Flinke veranderingen Lightroom

Berichtdoor MarcoEos70D » wo nov 22 2017 4:04 pm

En, ReneG, is dit inmiddels al gefixt?
ReneG schreef:Ik ben ineens niet meer zo blij... sinds de upgrade op mijn laptop (godzijdank mijn desktop nog niet gedaan) werkt de koppeling naar PS en de plugins niet meer. De foto wordt gedoubleerd (als je een kopie wil), PS (of de plugin) start, het proces loopt... en dan verder niets meer. Standalone werken de plugins en PS zonder enig probleem, maar starten vanuit LR ho maar. Dit is overigens geen specifiek probleem voor deze versie, maar is eerder ook al voorgekomen. En Adobe heeft (nog) geen oplossing... ik durf nu mijn desktop even niet meer te updaten want zonder die functies heb ik wel een probleem.

En dezelfde vraag hier: is dit inmiddels verbeterd?
iefie schreef:Ik heb nu ook de classic versie, maar als je een foto exporteert, dan gaat dat veeeelll langzamer dan in lightroom 6.12?
Valt jullie dat ook op?

Ik overweeg om Lightroom te gaan gebruiken (tot nu toe werk ik alleen met Photoshop CS5). Cloudopslag en mobiel kunnen bewerken heeft voor mij weinig tot geen meerwaarde, dus ik overweeg gewoon een abonnement op Lightroom Classic met Photoshop te nemen. Ben ik voor 12 euro per maand klaar. Maar dan moet het wel een beetje werken natuurlijk ;)
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Flinke veranderingen Lightroom

Berichtdoor Patrick » wo nov 22 2017 4:29 pm

Het werk uitstekend. Voor mij zeker niet trager dan voor deze upgrade...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Flinke veranderingen Lightroom

Berichtdoor ReneG » do nov 23 2017 7:14 pm

MarcoEos70D schreef:En, ReneG, is dit inmiddels al gefixt?


Ja de laatste update van 1-2 weken geleden heeft dit gefixt. Al kan ik er momenteel weinig mee doen want ik zit in de lappenmand... of lig eigenlijk want zitten gaat nu even niet... :lol:
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5046


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Flinke veranderingen Lightroom

Berichtdoor MarcoEos70D » do nov 23 2017 8:21 pm

Mooi zo! Die snelheidsverbetering dan :wink: beterschap!
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten