D800 laten vallen

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen

Onderwerp:

D800 laten vallen

Berichtdoor Egonzitter » do dec 14 2017 7:51 pm

Helaas vanmiddag mijn D800 van een bankje laten vallen in een vogelhut met als resultaat dat er geen leven meer in zit.Bij aanzetten niks te zien op displays. Helemaal dood dus.Geen zichtbare uiterlijke schade.Is jullie advies meteen opsturen naar Beverwijk of zijn er andere opties ? :(

Groetjes Egon
Egonzitter

Forumlid
Berichten: 23


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D800 laten vallen

Berichtdoor Robert » do dec 14 2017 9:40 pm

Je kunt nog proberen met een andere accu. Daarna wordt het Beverwijk.
groeten Robert
Gebruikersavatar
Robert

Clublid
Berichten: 2637


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D800 laten vallen

Berichtdoor Sibbel » vr dec 15 2017 3:41 pm

Heb zelf binnen een half jaar 2x pech gehad met mijn D810 2x gevallen maar in beide gevallen perfect gerepareerd in Beverwijk
D810-AF-S 14-24 1:2.8G AF-S- 24-70 1:2.8 G AF-S- 70-200 vr II G
SB-600 SB-910 en nog wat klein spul
Gebruikersavatar
Sibbel

Forumlid
Berichten: 187


Locatie: Dordrecht
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D800 laten vallen

Berichtdoor gijs sandberg » vr dec 15 2017 4:44 pm

Egon,
Ik zou (na een reset en/of andere voeding) even bellen met NIkon 0900-1callnikon, kantooruren.
Als dat niet helpt is een retourtje Beverwijk de beste weg.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Online
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6805


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D800 laten vallen

Berichtdoor Ivan10 » vr dec 15 2017 9:21 pm

Succes Egon! Vervelend dat het je overkomen is.
Ivan10

Forumlid
Berichten: 647


Contacteer:

Onderwerp:

Re: D800 laten vallen

Berichtdoor Peter » vr dec 15 2017 9:35 pm

ja, inderdaad vervelend.
Je mag toch verwachten dat zo'n body toch wel iets kan hebben lijkt me.
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D800 laten vallen

Berichtdoor henkk » vr dec 15 2017 10:18 pm

Ja bijv African massage in een 4x4. Hij moet ongelukkig neer zijn gekomen om stuk te gaan. Misschien is er een contact losgeraakt.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4907


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D800 laten vallen

Berichtdoor Egonzitter » zo dec 17 2017 2:23 pm

Heb twee andere accus geprobeert maar zonder resultaat. Ook reset gedaan met de twee groene knopjes langer ingedrukt te houden maar er gebeurd helemaal niks.Meteen de volgende dag afgegeven in Beverwijk. Hou mijn hart vast want de man voor mij moest 660 euro afrekenen voor een lensreparatie.Misschien heb ik geluk en istie voor een redelijke prijs nog te repareren en anders sparen voor een andere body uit de 8x0 serie. Heb nog een D750 maar heb met mijn stomme kop de verkeerde laten vallen. :crazy: Klinkt heel respectloos maar de D800 is voor mij de ideale camera qua formaat en prestaties.
We gaan het afwachten wat Nikon repair Beverwijk te melden heeft. Ik reken maar op volgend jaar met de feestdagen voor de deur.

Bedankt voor jullie reacties, alvast fijne feestdagen :prost:

Egon
Egonzitter

Forumlid
Berichten: 23


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D800 laten vallen

Berichtdoor Egonzitter » zo dec 17 2017 2:31 pm

Sibbel schreef:Heb zelf binnen een half jaar 2x pech gehad met mijn D810 2x gevallen maar in beide gevallen perfect gerepareerd in Beverwijk


Waren ze in beide gevallen snel gerepareerd en vielen de kosten mee of was het garantiewerk al is dat meestal niet het geval met val/stootschade.

Groetjes Egon
Egonzitter

Forumlid
Berichten: 23


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D800 laten vallen / prijsopgave Beverwijk

Berichtdoor Egonzitter » ma dec 18 2017 12:38 pm

De schade is veroorzaakt door onheil van buitenaf: val, stoot of -duw. Leest u alstublieft het
toelichtingsrapport voor een nadere toelichting.
Front body unit vervangen en justeren, spiegels, zoeker en AF justeren. De front body is door enorme
val of stootschade dusdanig ingedrukt dat er sluiting is ontstaan tussen de print van de sluiter en delen
van het spiegel mechanisme. De front body is ook zo krom dat deze niet meer te richten is en dus
vervangen moet worden. Camera reinigen controleren en firmware update controleren. 275.00 162.98 91.98 529.96
administratiekosten 12.00
verzendkosten (GLS 2015) 9.00
totaal EUR 555,37 :shock: :crazy:

Dat "valt" toch ff vies tegen. Even denken of dit de moeite waard is voor een Body met 50k clicks,aangekocht 31 januari 2013 :problem: Wat is wijsheid ?

Groetjes Egon
Egonzitter

Forumlid
Berichten: 23


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D800 laten vallen

Berichtdoor ATOR » ma dec 18 2017 1:04 pm

Niet laten repareren doe je alleen als een camera minder waard is dan de reparatiekosten, dat is hier niet het geval. Even doorbijten en laten repareren dus. Heb je geen verzekering waar het op te verhalen valt?
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D800 laten vallen

Berichtdoor rgv » ma dec 18 2017 1:53 pm

Is precies hetzelfde bij mij gebeurd met mijn d800 3 jaar geleden. Inderdaad circa 500 euro kosten, niet verzekerd. Deed het ook niet meer i.v.m. kortsluiting. Werkt sindsdien al weer jaren weer perfect.
Als je geen geld teveel hebt ( voor een d850 bijvoorbeeld) zou ik hem laten repareren. Overigens krijg je ook weer garantie op de reparatie.
rgv

Clublid
Berichten: 135


Locatie: Culemborg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D800 laten vallen

Berichtdoor rgv » vr jan 26 2018 5:19 pm

Jawel hoor. met Oudjaar 2017 mijn D800 met 24-70 lens van het statief gevallen. Had ik maar niet aan deze discussie moeten deelnemen. Is de goden verzoeken blijkbaar. Maar nu was ik gelukkig verzekerd via de bekende verzekering DSV Apparatuurverzekering. Zelfde soort schade als Egonvoorzitter plus nog schade aan lens
Minus de 250 euro eigen risico alles vlot vergoed gekregen zonder problemen. Hulde en dank daarvoor.
Ik blijf verzekerd bij DSV, geeft wel een zeker gevoel, hoewel ik niet van plan ben nog een keer mijn camera te laten vallen
rgv

Clublid
Berichten: 135


Locatie: Culemborg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D800 laten vallen

Berichtdoor Egonzitter » di aug 14 2018 4:06 pm

laten repareren en binnen een week weer terug ! Ongelofelijk snelle service dus.Geld terug van verzekering de dag na aanvraag op paar tientjes na ! Erg blij mee !

Kreeg info onlangs van bekende camerazaak dat body nog 750 euro waard is omdat er veel te koop zijn met de D850 op de markt maar dit is weer een andere discussie ! Groetjes Egon
Egonzitter

Forumlid
Berichten: 23


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D800 laten vallen

Berichtdoor MarcvanZuylen » wo aug 15 2018 4:35 pm

Egonzitter schreef:Geld terug van verzekering de dag na aanvraag op paar tientjes na ! Erg blij mee !


Geen eigen risico? Of heb je een eigen risico van een paar tientjes?
MarcvanZuylen

Forumlid
Berichten: 474


Locatie: Zeeland, Maashorst, Nederland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Overig fotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten