Indoor schaatsen

Onderwerp:

Indoor schaatsen

Berichtdoor ARphotography » za dec 23 2017 8:07 pm

Onlangs begonnen met indoor schaats fotografie. Best wel lastig met bewegende personen en weinig licht.
Ik was benieuwd wat jullie van deze foto vinden en wat ik kan verbeteren.....

Afbeelding
Arno Reus

Flickr
Facebook
Nikon D750, Nikkor 70-200 F2.8GII, Nikkor 24-70 F2.8G ED, Nikkor 28-300 F3.5-5.6, Nikon SB-600, Nikon MB-D16
ARphotography

Forumlid
Berichten: 8


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Indoor schaatsen

Berichtdoor Janvis » za dec 23 2017 8:18 pm

Ik vind het een knappe plaat hoor, het was mij niet gelukt ;-) Maar als ik dan één dingetje mag noemen dan denk ik dat het mooier was geweest als de ogen scherp waren geweest... Maar nogmaals, ik weet niet eens of ik deze plaat überhaupt had kunnen maken dus wat dat betreft krijg je van mij een sowieso een compliment :-)
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Indoor schaatsen

Berichtdoor Nikkormaat » za dec 23 2017 11:32 pm

Mooi hoor. Scherp op de ogen..... Je vraagt het je terecht af Jan Vis. Probeer het maar eens met éénpunts AF. Afgezien dat de schaatster doordat zij de bocht uit komt niet in een rechtlijnige beweging op je afkomt, gaat het hoofd doorgaans per slag ook nog een beetje naar links/rechts en boven onder.
Verbeterpuntjes zijn het wegwerken van de afleidende lichtjes en de witte spiegeling aan de rechter kant. Welke ijsbaan was het?
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Indoor schaatsen

Berichtdoor Vincent » za dec 23 2017 11:36 pm

Nikkormaat schreef:Welke ijsbaan was het?


Hoorn!!!
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Indoor schaatsen

Berichtdoor Nikkormaat » za dec 23 2017 11:41 pm

Best fijn licht daar. Kom net terug uit Thialf. Daaraan is moeilijk te tippen. Alleen bij meetrekken niet zo'n fijne achtergrond. Dochter blij met 2 PR's uit 3 sprintafstanden.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Indoor schaatsen

Berichtdoor Vincent » za dec 23 2017 11:45 pm

Nikkormaat schreef:Je vraagt het je terecht af Jan Vis. Probeer het maar eens met éénpunts AF. Afgezien dat de schaatster doordat zij de bocht uit komt niet in een rechtlijnige beweging op je afkomt, gaat het hoofd doorgaans per slag ook nog een beetje naar links/rechts en boven onder.


Een schaatser die recht op je af komt de bocht uit dat moet natuurlijk wel te doen zijn voor een D750 met een Nikon 70-200mm erop... Zo niet dan doe je (of is er) iets verkeerd.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Indoor schaatsen

Berichtdoor Nikkormaat » za dec 23 2017 11:53 pm

Djunclesam schreef. Zo niet dan doe je (of is er) iets verkeerd.

Één-punts AF vind ik erg lastig mikken. Bij meetrekken en tegelijkertijd zoomen nog lastiger. Bij voorkeur gebruik ik Group, maar dan zitten er uiteraard veel missers tussen. Als jij als expert op dit vlak zegt dat het kan, ga ik het proberen. Overigens heb je ooit na een uitstapje met een D750 gezegd dat je hem voor jouw gebruik in alles te traag vond. Zit het verschil daarin?
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Indoor schaatsen

Berichtdoor Vincent » zo dec 24 2017 12:10 am

Nikkormaat schreef:Overigens heb je ooit na een uitstapje met een D750 gezegd dat je hem voor jouw gebruik in alles te traag vond. Zit het verschil daarin?


Dat gaat over bediening en fps. Ik miste teveel beeld daardoor. Maar zelfs in single-shot mode moet je ook gewoonscherp beeld kunnen maken met de D750. Dat is voor mijn werk gewoon niet voldoende.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Indoor schaatsen

Berichtdoor ARphotography » zo dec 24 2017 11:23 am

Super bedankt voor jullie reacties. Erg waardevol!!

Scherpte op de ogen. Dat is inderdaad een "scherp" punt. Focus momenteel nog op het lichaam. Lekker grote oppervalkte bij bewegende beelden. En dat zijn ogen toch een stuk kleiner.
Maar ga het zeker proberen.

In de meeste gevallen (net begonnen, dus nog niet zo vaak ;-) ) gebruik ik de 1 punts AF, zodat ik bepaal wat scherp moet worden.
Maar vindt het inderdaad moeilijk bij bewegende beelden. Dus veel oefenen.

djunclesam,
Net even op je website gekeken en zitten inderdaad mooie foto's bij!!
Welke body / lens gebruik jij voor sport fotografie?

En inderdaad het is ijsbaan De Westfries in Hoorn
Arno Reus

Flickr
Facebook
Nikon D750, Nikkor 70-200 F2.8GII, Nikkor 24-70 F2.8G ED, Nikkor 28-300 F3.5-5.6, Nikon SB-600, Nikon MB-D16
ARphotography

Forumlid
Berichten: 8


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Sport”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten