Unseelie

Onderwerp:

Unseelie

Berichtdoor Tzigane » do jan 18 2018 3:26 pm

Even heel wat anders dan de feeërieke vorige foto:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tzigane op do jan 18 2018 6:50 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tzigane

Forumlid
Berichten: 888


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Duister portret

Berichtdoor zodiac » do jan 18 2018 5:10 pm

Duister en mooi
Gebruikersavatar
zodiac

Forumlid
Berichten: 108


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Duister portret

Berichtdoor Highlander » do jan 18 2018 5:56 pm

Mooi portret, alleen wat je met de Negative space wilt bereiken in deze situatie begrijp ik niet helemaal.
Afsnijden zo`n 1 a 2 cm achter haar oor maakt het volgens mij tot een veel sterker beeld.
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6480


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Duister portret

Berichtdoor Tzigane » do jan 18 2018 6:27 pm

En dan negatieve ruimte aan de linkerkant van de foto bedoel je?

Tja, ik hou nou eenmaal van composities waarbij het model de foto uit kijkt ipv door kijkt. :)
Creeert een spanning die ik prettig vind in een foto. Als het model naar rechts kijkt zet ik haar vaak ook rechts in de foto. (en andersom)

Evengoed heel valide punt natuurlijk, het tegenovergestelde werkt vaak ook goed!
Gebruikersavatar
Tzigane

Forumlid
Berichten: 888


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Unseelie

Berichtdoor Vincent » do jan 18 2018 7:07 pm

Als ik kritisch mag zijn; ik vind dit persoonlijk een van je mindere foto's van de afgelopen (lange) tijd. De lat ligt ook hoog als ik een topic met jouw naam als TS zie :wink:

Over smaak valt niet te twisten maar ook technisch valt er voor mij wel het een en ander op aan te merken. Het voorhoofd lijkt enorm en de hand is op een rare plaats afgeneden. Daarnaast is de hand ook nog eens een van de helderste delen van de foto dus mijn blik wordt gelijk naar beneden getrokken (via de lichte plek linksonder haar neus) ipv naar de ogen (of in elk geval gezicht) waar je het zou verwachten. Over ogen gesproken, volgens mij zijn die helemaal niet in focus (?) of komt dat door het formaat? Zo op het eerste oog ligt de focus op haar piercing, dus te ver naar voren?
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Unseelie

Berichtdoor Highlander » do jan 18 2018 7:08 pm

Nee, ik bedoel alle ruimte op rechts .
Dat de dame uit de foto kijkt, dus naar links in dit geval, vind ik ook heel mooi
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6480


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Unseelie

Berichtdoor ReneG » do jan 18 2018 8:20 pm

Idee is goed, makeup is mooi. Maar mijn blik wordt juist steeds naar rechts getrokken, net alsof ik daar iets mis. Dat vind ik in dit geval niet spannend maar afleiden. Verder is het oog links niet helemaal scherp (misschien iets meer scherptediepte nodig of de focus een haartje verder naar achteren?).
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5046


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Unseelie

Berichtdoor ATOR » do jan 18 2018 9:17 pm

De facepaint en hood zijn te gek en het belangrijkste: ik vind haar geloofwaardig. Dat heb ik bijna nooit met cosplay-achtige foto's (weet niet of dat hier de goede term is).

De meeste punten zijn al genoemd en daar kan ik me wel in vinden, de ruimte rechts vind ik prima. De hand is jammer, het zou cooler zijn als je haar gezicht met de hood zou framen. Het licht valt niet precies waar ik het zou graag zou zien. De nabewerking mag van mij wat heftiger en je zou daarmee het licht nog wat kunnen sturen. Als je wilt zou ik een nabewerkingssugestie kunnen plaatsen of PBen.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Unseelie

Berichtdoor Tzigane » za jan 20 2018 2:18 pm

Thanks voor de feedback heren, daar kan ik zeker wat mee! Fijn ook om zinnige antwoorden te horen, die hoor ik op het forum naar mijn persoonlijke wens te weinig. :)

Ik heb meer foto's uit de serie, die zal ik ook snel posten, ik ben benieuwd wat jullie daarvan vinden. :)
wat betreft dat het lichtste punt op de hand valt klopt natuurlijk, dat was achteraf eigenlijk wel het lastige van deze styling omdat het gezicht zo donker wordt, eigenlijk hadden we ook iets met de handen moeten doen, in post heb ik de hand al een stuk donkerder gemaakt. De scherpte ligt precies op de ogen, ik denk dat het nog ff wennen is aan de 135mm f/1.8 en hoe de scherptediepte daarvan werkt, achteraf had ik eigenlijk ook iets meer scherptediepte gewild.

ATOR: Ik ben wel benieuwd wat jij er van zou maken, wil je de NEF file hebben?
Gebruikersavatar
Tzigane

Forumlid
Berichten: 888


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Unseelie

Berichtdoor ATOR » za jan 20 2018 4:23 pm

Ik heb even de jpg gepakt anders ga ik veel te precies werken en nu kan ik voortborduren op wat jij al gedaan hebt, ik neem aan dat ze geen echte zwarte oogbollen had :D

Afbeelding

De blauwe metallic kleur heb ik bioluminescent gemaakt en er wat van op de ooglidranden aangebracht. Over haar ogen van voorhoofd tot wang heb ik verticale banen lichter gemaakt.
Met zulke oogbollen lijkt ze me een koudbloedig wezen dus heb ik de rode kleur uit haar huid gehaald en haar lippen blauw gemaakt. Ik wilde de huid eerst bleekwit maken maar dan werd het hele beeld zo blauw dus ik heb het wat geel gemaakt om toch nog wat kleurcontrast te hebben. Al zou een bleke huid met dan een wat met blauw contrasterende kleur in de achtergrond misschien wel beter werken.

Verder wat kleine dingen als de deuken in haar onderlip weggehaald, haar hand wat vies gemaakt en het lichte plekje achter haar hand weggehaald. Uiteraard nog wat toon- en kleuraanpassingen.


Hopelijk brengt het je op ideeën :idea:
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Unseelie

Berichtdoor mozes » za jan 20 2018 6:06 pm

Ik vind hem goed, dat de aandacht niet gelijk naar de ogen gaat maakt de foto voor mij sterker.
De hand is misschien minder.
Op de scherpte had ik nog geeneens gelet :D

Wat ator ermee gedaan heeft vind ik juist weer niks, het diepe mysterie is eruit zeg maar, veels te hard.
Maar wat die met de hand gedaan heeft weer wel, die past wat beter in 't plaatje.
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Portret, studio en mode”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten