MO December 2017, Beoordelen foto's "Sfeer"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Kies de foto die het meest voldoet aan "Sfeer"

Jos
4
27%
Richard
1
7%
Alex
0
Geen stemmen
Wally 118
0
Geen stemmen
Janvis
1
7%
Mieke53
6
40%
Stronk
0
Geen stemmen
Gerrit
3
20%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Onderwerp:

MO December 2017, Beoordelen foto's "Sfeer"

Berichtdoor Mieke53 » wo jan 31 2018 11:46 pm

Daar gaan we dan.
Stemming voor de maandopdracht december 2017
van "Sfeer"

Zoals altijd: onderbouwing van je stemkeuze mag maar hoeft niet.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het voorlopig laatste onderwerp van de opdracht van januari 2018 luidt: "Hier ben ik goed in".
https://forum.nikon-club-nederland.nl/viewtopic.php?f=61&t=68921
Er mogen nog wat langer foto's geplaatst worden in "Hier ben ik goed in" dan de aangekondigde 3 februari.
Geeft mij ook nog wat ruimte :wink:

Groet, Mieke
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO December 2017, Beoordelen foto's "Sfeer"

Berichtdoor Mieke53 » wo jan 31 2018 11:57 pm

Beste allemaal,

Ik ga het draadje sluiten en de jaarpoll maken en mag ook constateren dat ikzelf daar ook aan mee mag doen. Leuke afsluiting!
Dank allemaal voor jullie inzendingen de afgelopen jaren.

Hartelijke groet, Mieke
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO December 2017, Beoordelen foto's "Sfeer"

Berichtdoor sled9e » do feb 01 2018 8:33 am

Heb voor Jos gekozen krijg het er warm van
-/
sled9e

Forumlid
Berichten: 144


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO December 2017, Beoordelen foto's "Sfeer"

Berichtdoor Peter Artz » vr feb 02 2018 7:08 am

Staat de gluhwein klaar? Mieke :clap:
Peter Artz

Clublid
Berichten: 146


Locatie: Capelle aan den IJssel
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: MO December 2017, Beoordelen foto's "Sfeer"

Berichtdoor Mieke53 » vr feb 02 2018 12:04 pm

:D Omdat ik altijd bier kies? als emoticon of begrijp ik het verkeerd?
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO December 2017, Beoordelen foto's "Sfeer"

Berichtdoor josti » vr feb 02 2018 4:27 pm

De laatste sfeervolle maand van het jaar kon met het onderwerp alle kanten op. Ik heb zelf nog gedacht aan andere ‘sferen’ zoals een ijzige sfeer, een bedompte sfeer of een uitgelaten sfeer. Tot ik dat vlammetje van dichtbij zag. Macrolens erbij, compositie maken met een lampjesslinger op de achtergrond en een hoop foto’s verder was het wat ik wilde :) .

Een poging van mij om wat van de ingestuurde foto’s te vinden. Weer puur persoonlijk en positief bedoeld.

Jos: dat hoor ik graag van jullie.
Richard: een mooi beeld wat mij aanspreekt. Vooral het bokeh van de lichtjes en de onscherpte die het voor mij een boeiende en sfeervolle foto maakt.
Alex: leuk bedacht en uitgevoerd. De winterse sfeer is duidelijk aanwezig. De sneeuw is op mijn beeldscherm wat minder wit dan ik zou willen.
Wally 118: ook gespeeld met lichtjes en bokeh, maar dan weer heel anders. Een vrolijke sfeer spreekt uit deze foto maar ik zou hem zonder de twee beroemde stripfiguren misschien nog wel beter hebben gevonden, abstracter in ieder geval, en daar houd ik wel van.
Janvis: strakke foto van de beroemde Smildervaart :wink: . De sterretjes geven de foto de sfeer mee. Was misschien nog wel meer uit te halen. Het groen rechts zou ik weglaten en de linker lantaarnpaal is naar mijn smaak te links geplaatst. Maar ja, dan had je een stapje naar links moeten doen... :lol: of een bootje moeten gebruiken.
Mieke53: Houten is mooi in de sneeuw! Geslaagd sfeerplaatje van een winters tafereeltje. De inlopende lijnen zorgen voor een kijkrichting in de foto. Jammer, dat er tegenwoordig auto’s in zo’n straatje staan.
Stronk: een feestelijke sfeer hier. Moeilijk om op dat tijdstip de juiste belichting te krijgen door het vele licht van het vuurwerk. Een iets kortere belichting zou de kleuren van het vuurwerk beter doen uitkomen denk ik.
Gerrit: leuk bedacht dit sfeertje. Ik blijf bij deze foto ook wat langer hangen. Door de constructie worden mijn ogen door de foto geleid en het vrouwtje kijkt mij recht en strak aan. Goed gedaan!

Voor mij gaat het tussen de foto’s van Richard en Walter. Uiteindelijk voor die van Richard gekozen.

Groet, Jos
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2899


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO December 2017, Beoordelen foto's "Sfeer"

Berichtdoor Mieke53 » vr feb 02 2018 5:40 pm

Jos, ik bedank je meteen voor je altijd positief opbouwende commentaar die je ons altijd gaf op de geplaatste foto's.
Altijd leerzaam voor ons geweest om het met je eens te zijn en/of soms niet.

Hetzelfde geldt ook voor Edrocket die ik toch ook wel heb gemist de laatste tijd.
Hij heeft een kijk op de dingen waar we ons vaak over verrasten ook al kreeg hij niet altijd die waardering.
Ik weet niet of hij nog van zich laat horen maar ik bedank hem wel op deze plaats.

Jos, gelijk heb je met de auto's in mijn foto.
Maar ik berust erin dat we foto's voor later en in de eeuwigheid maken en dan moet ook iemand kunnen zeggen: wat staan daar nou voor dingen op, net als wij dat nu doen met oude foto's en schilderijen van lang geleden.
Maar ik begrijp je helemaal.
Ik zou met en zonder auto's willen doen :-)

Nogmaals dank, misschien wat vroeg, maar vergeten kan ik het dan niet.

Groetjes

Mieke
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO December 2017, Beoordelen foto's "Sfeer"

Berichtdoor Mieke53 » ma feb 12 2018 10:18 am

Allen:

Morgen sluit ik de poll.
Ben verrast dat ik ietsjes voor sta.

Groetjes, Mieke
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten