Handschoenen

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Handschoenen

Berichtdoor Marceld » ma feb 12 2018 12:27 pm

Al een tijdje ben ik op zoek naar warme handschoenen, waarmee ook nog eens de camera en zijn kleine knopjes goed te bedienen zijn. Ik neem aan dit ik niet de enige ben die hier naar op zoek is, dus vandaar dat ik hier even een balletje opgooi! :wink:

Alvast bedankt!
Nikon D750 • Nikon AF-S 14-24 2.8 • Nikon AF-S 24-70 2.8 • Nikon AF-D 50 1.8 • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD

Urban exploring sinds 2008

Flickr
Gebruikersavatar
Marceld

Forumlid
Berichten: 826


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Handschoenen

Berichtdoor Jolanda » ma feb 12 2018 12:32 pm

zoiets?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolanda

Clublid
Berichten: 5355


Locatie: Roosendaal NB
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Handschoenen

Berichtdoor Marceld » ma feb 12 2018 12:57 pm

Ben net de MacWet Climatec Long Photo Gloves tegengekomen. Die lijken mij wel wat. Heeft iemand ervaring met deze handschoenen?

https://www.fotobooms.nl/detail/276/1302/1312/0/21071/MacWet-Climatec-Long-Photo-Gloves-Black-9cm.html
Nikon D750 • Nikon AF-S 14-24 2.8 • Nikon AF-S 24-70 2.8 • Nikon AF-D 50 1.8 • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD

Urban exploring sinds 2008

Flickr
Gebruikersavatar
Marceld

Forumlid
Berichten: 826


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Handschoenen

Berichtdoor Brutus » ma feb 12 2018 2:17 pm

De handschoenen die ik graag gebruik, komen uit de jagerswereld.
Vingerloze handschoenen die met een losse 'flap' kunnen worden veranderd in wanten.
Enige nadeel is dat de duim wél bedekt blijft.

Voorbeeld:
https://www.decathlon.nl/p/softshell-handschoenen-zonder-vingers-500-voor-de-jacht-groen/_/R-p-10204?mc=8311055&c=GROEN_KAKI
Groet,
Bert
Gebruikersavatar
Brutus

Clublid
Berichten: 1111


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Handschoenen

Berichtdoor JvdKooij » ma feb 12 2018 2:27 pm

Marceld schreef:Ben net de MacWet Climatec Long Photo Gloves tegengekomen. Die lijken mij wel wat. Heeft iemand ervaring met deze handschoenen?

https://www.fotobooms.nl/detail/276/1302/1312/0/21071/MacWet-Climatec-Long-Photo-Gloves-Black-9cm.html


ja, geweldige handschoenen, maar niet voor extreme koude. Dan moet je er eigenlijk nog wanten of zo overheen doen die je tijdelijk kan uitdoen bij het fotograferen. Skippy had daar een leuke link voor.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Handschoenen

Berichtdoor Johan v. V. » ma feb 12 2018 3:49 pm

Dat is hetzelfde type handschoen die Jolanda laat zien, te koop in onze webshop.
Zelf heb ik handschoenen gehad waarvan je alleen het vingertopje van de wijsvinger kon wegklappen (van de handschoen dan). Die moeten nog ergens op IJsland te vinden zijn, want daar ben ik ze 4 jaar geleden verloren.
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Handschoenen

Berichtdoor Nikkormaat » ma feb 12 2018 3:54 pm

Bij deze handschoenen kun je alle vingers bedekken, maar ook naar wens enkele vingers onder de wand of daar buiten doen.

https://www.kamera-express.nl/product/1 ... IifVb5m3w=
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Handschoenen

Berichtdoor becas » ma feb 12 2018 4:35 pm

Van dit merk heb ik goede dingen gelezen: (sealskinz):


https://www.facebook.com/sealskinzde/?hc_location=ufi
gr. Bert
Gebruikersavatar
becas

Forumlid
Berichten: 727


Locatie: Limburg
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Handschoenen

Berichtdoor Skippy » ma feb 12 2018 7:59 pm

JvdKooij schreef:
Marceld schreef:Ben net de MacWet Climatec Long Photo Gloves tegengekomen. Die lijken mij wel wat. Heeft iemand ervaring met deze handschoenen?

https://www.fotobooms.nl/detail/276/1302/1312/0/21071/MacWet-Climatec-Long-Photo-Gloves-Black-9cm.html


ja, geweldige handschoenen, maar niet voor extreme koude. Dan moet je er eigenlijk nog wanten of zo overheen doen die je tijdelijk kan uitdoen bij het fotograferen. Skippy had daar een leuke link voor.

Vanuit mooi én koud Lapland; Jaap doelt op deze link viewtopic.php?f=23&t=69061#p883781
Nog een tip, koop wanten met een polsriempje, dan kun je ze uitdoen zonder risico op verlies. Tijdens de husky tocht vandaag was iemand een handschoen verloren dan ben je echt de hele koude pineut! Mijn wanten hebben het niet standaard maar Mevr. Skippy heeft ze er aan gezet gemaakt uit rest stukjes elastische kofferband.
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Handschoenen

Berichtdoor John Jansen » ma feb 12 2018 11:26 pm

koop een aantal mini handwarmers van technice Heat Pax, ideaal in normale handschoenen, deze zijn er ook voor in je laarzen of schoenen.
John Jansen

Forumlid
Berichten: 1275


Locatie: Santa leaudrette
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Handschoenen

Berichtdoor weimaraner » di feb 13 2018 8:20 pm

Heb ook de MacWet Climatec handschoenen. Fijne handschoenen maar ook weer niet heel warm zoals een van mijn voorgangers al zei.
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2292


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Handschoenen

Berichtdoor Marceld » di feb 13 2018 9:51 pm

weimaraner schreef:Heb ook de MacWet Climatec handschoenen. Fijne handschoenen maar ook weer niet heel warm zoals een van mijn voorgangers al zei.

Het gaat mij erom dat ze een beetje beschermen tegen de wind en vooral een goed gevoel hebben bij het bedienen van de knopjes op mijn camera. En wat ik zo lees, voldoen deze handschoenen hier aan.

Ik hoor graag of er nog meer alternatieven zijn, die bijvoorbeeld tóch wat warmer zijn, zonder het "gevoel" met de knopjes te verliezen.

Alvast bedankt!
Nikon D750 • Nikon AF-S 14-24 2.8 • Nikon AF-S 24-70 2.8 • Nikon AF-D 50 1.8 • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD

Urban exploring sinds 2008

Flickr
Gebruikersavatar
Marceld

Forumlid
Berichten: 826


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Handschoenen

Berichtdoor a.thuijs » wo feb 14 2018 12:09 am

Een heel simpele oplossing zijn winter-golf handschoenen. Deze gebruik ik bij het golfen en ook met fotograferen. Geven een goed gevoel en houden je vinger tot in de toppen lekker warm. Kosten zijn aanvaardbaar. Vr Gr Fons


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
a.thuijs

Forumlid
Berichten: 17


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Handschoenen

Berichtdoor RVK » wo feb 14 2018 10:13 am

Ik ben net terug uit IJsland en heb deze gebruikt.
http://www.dx.com/nl/p/neoprene-touch-s ... ves-452701

Zitten goed, camera goed te bedienen (ook touch screen), water en wind dicht en neopreen (duikpakken materiaal) isoleert vrij aardig. Natuurlijk zijn bv ski handschoenen warmer maar daarmee kan ik de camera niet bedienen, te dik en te zacht om knoppen in te drukken.
Wel passen mijn ski handschoenen over deze handschoenen dus tijdens het wachten toch warme handen en bij -6 en een beetje storm en stuifsneeuw kan het erg koud zijn.

RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning

https://robvankralingen.fotoport.nl/
RVK

Clublid
Berichten: 952


Locatie: Nieuwerkerk ad IJssel
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Handschoenen

Berichtdoor Marceld » wo feb 14 2018 10:38 am

a.thuijs schreef:Een heel simpele oplossing zijn winter-golf handschoenen.

Dus deze zijn lekker warm. Heb je misschien een linkje naar deze handschoenen? Bedankt!
Nikon D750 • Nikon AF-S 14-24 2.8 • Nikon AF-S 24-70 2.8 • Nikon AF-D 50 1.8 • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD

Urban exploring sinds 2008

Flickr
Gebruikersavatar
Marceld

Forumlid
Berichten: 826


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten