70-200 2.8 keuze-stress
Onderwerp:
Re: 70-200 2.8 keuze-stress
Waarom niet een 85/1.8 en een 135/2 of zo? Als je echt low-light wil...
Onderwerp:
Re: 70-200 2.8 keuze-stress
Patrick schreef:Waarom niet een 85/1.8 en een 135/2 of zo? Als je echt low-light wil...
Ik wil deze in gaan zetten bij grotere venues, waar het licht meestal aardig tot goed is, dus vandaar de 2.8
En de 70-200 vanwege het optimale zoombereik.
Nikon Z6 - FTZ - Sigma 70-200 2.8 Sport - Sigma 150-600 Cont. - Tokina 100mm 2.8 macro - Viltrox 85mm 1.8 (Z-mount) - Nikon 50mm 1.8 AF-S
Onderwerp:
Re: 70-200 2.8 keuze-stress
Ik zou geen objectief kopen zonder VR of VC.
Je kan met langere tijden schieten en dat is met slechte lichtomstandigheden vaak een groot voordeel.
Je kan met langere tijden schieten en dat is met slechte lichtomstandigheden vaak een groot voordeel.
Blijf het objectief bekijken
-
- Berichten: 8094
- Locatie: Ergens
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Onderwerp:
Re: 70-200 2.8 keuze-stress
George Fennes schreef:Ik zou geen objectief kopen zonder VR of VC.
Je kan met langere tijden schieten en dat is met slechte lichtomstandigheden vaak een groot voordeel.
Vanaf wanneer zou het een probleem kunnen opleveren?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nikon Z6 - FTZ - Sigma 70-200 2.8 Sport - Sigma 150-600 Cont. - Tokina 100mm 2.8 macro - Viltrox 85mm 1.8 (Z-mount) - Nikon 50mm 1.8 AF-S
Onderwerp:
Re: 70-200 2.8 keuze-stress
George Fennes schreef:Je kan met langere tijden schieten en dat is met slechte lichtomstandigheden vaak een groot voordeel.
Dan wordt het wel rustige muziek dan want bij een hoop concerten bewegen de artiesten toch wel behoorlijk...
The End… or is it?
Onderwerp:
Re: 70-200 2.8 keuze-stress
djunclesam schreef:George Fennes schreef:Je kan met langere tijden schieten en dat is met slechte lichtomstandigheden vaak een groot voordeel.
Dan wordt het wel rustige muziek dan want bij een hoop concerten bewegen de artiesten toch wel behoorlijk...
Metalheads staan nooit stil [emoji869][emoji23]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nikon Z6 - FTZ - Sigma 70-200 2.8 Sport - Sigma 150-600 Cont. - Tokina 100mm 2.8 macro - Viltrox 85mm 1.8 (Z-mount) - Nikon 50mm 1.8 AF-S
Onderwerp:
Re: 70-200 2.8 keuze-stress
Ach hoe je het wend of keert schieten met VC of VR bied voordelen.
Zelfs in een concertzaal.
Zelfs in een concertzaal.
Blijf het objectief bekijken
-
- Berichten: 8094
- Locatie: Ergens
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Onderwerp:
Re: 70-200 2.8 keuze-stress
Ik heb de Tamron zonder VC laten schieten en een Nikon versie 1 met vr gereserveerd, snel kijken en ophalen!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nikon Z6 - FTZ - Sigma 70-200 2.8 Sport - Sigma 150-600 Cont. - Tokina 100mm 2.8 macro - Viltrox 85mm 1.8 (Z-mount) - Nikon 50mm 1.8 AF-S
Onderwerp:
Re: 70-200 2.8 keuze-stress
GraafFoto schreef:Alex schreef:Bewust voor F2.8 gekozen ? Er bestaat nl ook een (lichtere en iets compactere) Nikkon 70-200mm F4
Jazeker, 2.8 ivm concerten/lowlight etc
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hangt vanaf hoe hoog je je iso wilt zetten. F/4 in combinatie met een iets hogere iso en een sluitertijd van 1/180 en of korter is zeker mogelijk. Bij actief bewegende, springende, rennende acts zet ik hem wel op f/4 (geeft mij een beetje extra marge qua focuspunt en scherptediepte)
Weathersealing kan inderdaad handig zijn, maar ik heb het eerlijk gezegd niet gemist. (Mijn “ouwe” Tamron 70-200 VC heeft redelijk wat tropische landen en vliegend bier gezien , waarbij het laatste minder vaak voorkomt dan het eerste )
Onderwerp:
Re: 70-200 2.8 keuze-stress
Patrick schreef:Waarom niet een 85/1.8 en een 135/2 of zo? Als je echt low-light wil...
Voor singer-songwriter is een prime echt ideaal. Je weet zeker dat de artiest op 1 plek blijft zitten/staan met een spot op hem/haar gericht.
Deze is niet met een Nikon, maar met een Fujifilm X-T20 met 56mm f/1.2 prime vol open geschoten. Gewoon omdat het kan
https://www.flickr.com/photos/difaphoto ... 760712661/
Onderwerp:
Re: 70-200 2.8 keuze-stress
Faiz schreef:Patrick schreef:Waarom niet een 85/1.8 en een 135/2 of zo? Als je echt low-light wil...
Voor singer-songwriter is een prime echt ideaal. Je weet zeker dat de artiest op 1 plek blijft zitten/staan met een spot op hem/haar gericht.
Deze is niet met een Nikon, maar met een Fujifilm X-T20 met 56mm f/1.2 prime vol open geschoten. Gewoon omdat het kan
https://www.flickr.com/photos/difaphoto ... 760712661/
Een prime heb ik al, maar deze draad ging om een 70-200, waarvoor ik met mijn volle verstand voor heb gekozen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nikon Z6 - FTZ - Sigma 70-200 2.8 Sport - Sigma 150-600 Cont. - Tokina 100mm 2.8 macro - Viltrox 85mm 1.8 (Z-mount) - Nikon 50mm 1.8 AF-S
Onderwerp:
Re: 70-200 2.8 keuze-stress
GraafFoto schreef:Ik heb de Tamron zonder VC laten schieten en een Nikon versie 1 met vr gereserveerd, snel kijken en ophalen!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Goede keus zal je geen spijt van krijgen.
Blijf het objectief bekijken
-
- Berichten: 8094
- Locatie: Ergens
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Onderwerp:
Re: 70-200 2.8 keuze-stress
Iedereen bedankt voor jullie bijdrage en adviezen.
Heb gekozen (en inmiddels gekocht) de vr1 uitvoering van de 70-200 van Nikon, de f2.8 wel te verstaan...
Thx!
Draadje mag op slot.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heb gekozen (en inmiddels gekocht) de vr1 uitvoering van de 70-200 van Nikon, de f2.8 wel te verstaan...
Thx!
Draadje mag op slot.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nikon Z6 - FTZ - Sigma 70-200 2.8 Sport - Sigma 150-600 Cont. - Tokina 100mm 2.8 macro - Viltrox 85mm 1.8 (Z-mount) - Nikon 50mm 1.8 AF-S
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten