Roofvogel shows?

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor justme » wo mei 02 2018 8:40 am

Echt niet nodig Ronald Jan om zo vurig te reageren.

Als je lichamelijk niet in staat bent daar te kunnen komen, kun je best en alsnog vooraf een van de bestuursleden informeren over een punt dat jij wilt aandragen.
Dus denk aub niet in problemen maar in kansen!

No hard feelings. ;)
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Ronald Jan » wo mei 02 2018 8:49 am

wiebeterpstra schreef:Echt niet nodig Ronald Jan om zo vurig te reageren.

Als je lichamelijk niet in staat bent daar te kunnen komen, kun je best en alsnog vooraf een van de bestuursleden informeren over een punt dat jij wilt aandragen.
Dus denk aub niet in problemen maar in kansen!

No hard feelings. ;)

Dat had ik zelf ook bedacht maar wie gaat mijn standpunt verdedigen wie behartigt dan mijn belangen in dit verhaal ?
En anders wordt het vermeld als ingekomen stuk waar niemand op reageert en dan is de kous af .
Als ik het dan opnieuw indien wordt er gezegd dat het al behandelt is en er niet meer op teruggekomen kan worden .
Sony a1 Sony 200-600.
Ronald Jan

Clublid
Berichten: 770


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor jan » wo mei 02 2018 10:48 am

Ronald Jan schreef:Wat een kortzichtigheid van deze opmerking

Mijn opmerking heeft helemaal niets met kortzichtigheid te maken. Ik geef alleen maar aan dat jij als clublid medebepalend kunt zijn om richting te geven aan het verenigingsbeleid. En zoals gezegd ik heb de laatste ALV's niets vernomen m.b.t. dit punt. Dat is geen kortzichtigheid maar gewoon een feit.

En dan nu met de pet als bestuurslid kan ik mij ook geen uitnodiging of initiatief herinneren (in mijn bestuursperiode) vanuit jouw kant om te kijken hoe dit punt dan wel op de agenda te krijgen is zodat het ter stemming voorgelegd kan worden aan de aanwezige leden op de ALV.
Dus ga nu niet met verwijten strooien wanneer je zelf eerder (nog) niets hebt ondernomen en/of afgestemd wat dan wel de mogelijkheden zijn in geval van je persoonlijke situatie.

Ronald Jan schreef:Als ik het dan opnieuw indien wordt er gezegd dat het al behandelt is en er niet meer op teruggekomen kan worden .

Heb je hiervan een concreet voorbeeld of is dit maar een aanname?

Mocht de behoefte er alsnog zijn voor contact dan staan de diverse contactgegevens hier en daarnaast kan een pb natuurlijk ook.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Jolanda » wo mei 02 2018 11:26 am

Ik volg de discussie met veel interesse. Als clublid, als liefhebber van fotografie en als iemand die respect heeft voor de natuur. Althans, dat denk ik wel. Maar ik ga wel eens vissen, eet ookvlees en gevogelte en draag leren schoenen. En als ik had gekund op de datum van de roofvogelshow, dan had ik mezelf misschien wel opgegeven. Maar deze discussie levert op dat ik aan het nadenken ben gegaan en heb gelezen over het onderwerp. Mooi toch?

Opeens volg ik de discussie ook als bestuurslid. Enkele opmerkingen triggeren mij.

- niet schoppen tegen het heilige huisje NCN,
- dat sommige bestuursleden en regiovertegenwoordiger(s) weinig open staan voor suggesties of kritische opmerkingen/meningen op het forum is mij allang duidelijk,
- en in berichten wordt de suggestie gegeven dat op ingekomen stukken niet wordt gereageerd, behandeld of wat dan ook.

Opeens denk ik na over mijn functie als administrateur: over de ALV die dit jaar toch door 30 (!) leden werd bezocht naast een 20-tal vrijwilligers. Dat is toch bijna 1,5% van het totale aantal leden. Ik denk na over de regiocoordinatoren, die veel tijd besteden aan het zoeken naar leuke activiteiten voor de club en het dan ook daadwerkelijk organiseren. Aan de technische vrijwilligers, die dag en nacht onze IT omgeving bewaken en draaiend houden. Aan de webredactie die nu al weer volop aan het verzamelen is voor het nieuwe magazine dat in juni a.s. weer verschijnt. En ik denk aan alle andere vrijwilligers die bezig zijn voor de club.

Het is vanaf de zijkant zo gemakkelijk om allerlei commentaar ‘onze’ richting te geven. Maar doe dat dan gefundeerd en op de juiste wijze. Niet met van die sneaky opmerkingen tussendoor. Daar hebben we niks aan en ik ben dat onderhand eigenlijk helemaal spuugzat aan het worden.
click voor mijn foto's op flickr.
Gebruikersavatar
Jolanda

Clublid
Berichten: 5355


Locatie: Roosendaal NB
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Peter » wo mei 02 2018 11:42 am

verwijderd op verzoek
Laatst gewijzigd door Peter op wo mei 02 2018 9:54 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7766


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Peter » wo mei 02 2018 11:48 am

Terug naar het onderwerp
Ik ga ervoor zorgen dat dit onderwerp tzt op de agenda komt. Dan horen we wel wat het standpunt van het bestuur is aangaande shows met roofvogels en soortgelijke activiteiten
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7766


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor JurjenF » wo mei 02 2018 12:13 pm

Als je het over spuugzat hebt.., ben je niet de enige
En als ex vrijwilliger hoef je mij niets te zeggen over hoeveel tijd en inzet aan NCN wordt besteed.
Probleem is dat kritiek/vragen domweg ongefundeerd worden afgewimpeld. Als je de activiteiten niet bevallen dan kom je maar niet, ik ga toch lekker door.

Of je komt maar naar de ALV of je houdt je mond.

Schaf het forum dan maar af als die ruimte ons niet wordt gegeven.


Ik denk dat dit is wat er wordt bedoeld...............
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Jan en Yuul » wo mei 02 2018 2:08 pm

Wellicht moet het bestuur nu, gezien de discussie die onder haar leden op dit gebied leeft, zelf het initiatief nemen het op de agenda van de ALV te plaatsen?
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
Jan en Yuul

Clublid
Berichten: 562


Locatie: Beverwijk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Johan v. V. » wo mei 02 2018 2:37 pm

Peter schreef:Ik ga ervoor zorgen dat dit onderwerp tzt op de agenda komt. Dan horen we wel wat het standpunt van het bestuur is aangaande shows met roofvogels en soortgelijke activiteiten

Ik ga er dan vanuit dat je niet selectief zult zijn bij het vragen naar een standpunt van het bestuur. Niet alleen geen roofvogels, maar ook geen uitjes naar of foto’s in dierentuinen, van de Oostvaardersplassen enz.!
Dat kan gezellig worden!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor jan » wo mei 02 2018 2:51 pm

Jan en Yuul schreef:Wellicht moet het bestuur nu, gezien de discussie die onder haar leden op dit gebied leeft, zelf het initiatief nemen het op de agenda van de ALV te plaatsen?

In dit draadje zijn tot op heden 23 unieke club/forum leden die een reactie plaatsen, 15 daarvan zijn clublid. Even afgezet tegen het aantal NCN leden is dat ca. 0,007%. Dit om het maar in het perspectief te plaatsen.

Daarmee niet gezegd hebbende dat er niet serieus naar gekeken kan worden maar we moeten dingen nu niet groter maken dan het is op dit moment. Wanneer de leden er iets van moeten vinden dan zal Peter hiervoor het initiatief nemen lees ik. Dus uiterlijk na de volgende ALV weten we wat wij, de leden van Nikon Club Nederland, hiervan vinden.

Dat Ronald Jan hier een persoonlijke overweging plaatst is helemaal prima en een ieder kan daaruit zijn persoonlijke afweging maken. Het zet mensen alleen maar aan tot nadenken en er zullen leden zijn die wellicht na nu tot een andere afweging komen. Ook prima lijkt mij. En wanneer de clubleden vinden dat NCN hierin een andere koers moet varen dan is dat ook een besluit.
Kortom het krijgt na nu ongetwijfeld een vervolg.
Laatst gewijzigd door jan op wo mei 02 2018 3:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Peter » wo mei 02 2018 3:06 pm

Johan,
In algemene zin inderdaad, zoals ik al schreef
Eens dus
Laatst gewijzigd door Peter op wo mei 02 2018 3:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7766


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Peter » wo mei 02 2018 3:08 pm

Jan
Je berekening even in de juiste context
In het algemeen bezoekt überhaupt maar een klein percentage van de clubleden ons forum :wink:
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7766


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Johan v. V. » wo mei 02 2018 3:23 pm

Ik ben nog even dieper in de cijfers van Jan gedoken. Als ik me niet vergis hebben van de 23 leden 17 een mening gegeven. Acht vinden dat dit soort activiteiten verboden (cq niet meer als uitje georganiseerd) moeten worden, waarvan er 5 clublid zijn. Negen leden zijn het daar niet mee eens, waarvan 7 clublid zijn. De stelling dat ik niet zou luisteren naar de naar wat er leeft kan dus alleen onderbouwd worden met de stelling dat ik de minderheid zou moeten volgen. Daar denk ik een ietsiepietsie anders over.
Enfin, Peter, die zijn bijdrage begon met de stelling dat het ieder zijn eigen keuze was, en dat hij het geen dierenleed wilde noemen, zal de discussie brengen waar het hoort. Ik zou zeggen: succes gewenst!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Jan en Yuul » wo mei 02 2018 4:14 pm

Peter schreef:Jan
Je berekening even in de juiste context
In het algemeen bezoekt überhaupt maar een klein percentage van de clubleden ons forum :wink:


Helemaal mee eens en overigens ik ben ook tegen deze vogelshows, dus dat maakt de berekening weer even anders......
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
Jan en Yuul

Clublid
Berichten: 562


Locatie: Beverwijk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor bcvthul » wo mei 02 2018 4:26 pm

Ik ben niet direct tegen deze vogelshows maar ik zou ze niet bezoeken...(dit is ook de reden dat ik niet voor dit uitje gekozen heb).
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten