Roofvogel shows?

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Patrick » do mei 03 2018 10:46 am

De meeste andere fora hebben niet een hele vereniging met activiteiten, clubblad, etc. achter zich.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26812


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor ReneG » do mei 03 2018 6:43 pm

MarcoEos70D schreef:
EdvandeZilver schreef:Tijdens mailen en (slow)chatten gaat er belangrijke non-verbale informatie verloren. Dat zal 't zijn.

Toch verklaart dat niet waarom de door mij omschreven tendens op dit forum vele malen sterker is dan op veel andere fora. Ik denk dat het gebrek aan wederzijds respect een belangrijke rol speelt hier.


Ik vind het hier reuze meevallen; vergeleken met de meeste fora die ik lees/las is dit één van de vriendelijkste. ;)
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor MarcoEos70D » vr mei 04 2018 8:42 am

Patrick schreef:De meeste andere fora hebben niet een hele vereniging met activiteiten, clubblad, etc. achter zich.

Juist daarom zou ik hier eerder een vriendelijker sfeer verwachten dan ik vaak aantref.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2321


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor palindroomreinier » vr mei 04 2018 8:51 am

Over "Vriendelijker sfeer" gesproken, jou eerste reactie op Ronald- Jan was vrij hard.
Je had je mening ook wat vriendelijker kunnen brengen!
Flickr: Palindroomfotografie Reinier Kok
Gebruikersavatar
palindroomreinier

Clublid
Berichten: 1102


Locatie: Almere
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor justme » vr mei 04 2018 8:56 am

vind 'm persoonlijk niet hard, en stelt prima vragen aan de TS,... laten we nu niet op de man spelen en de discussie bij het onderwerp houden ;)

Vergeet niet dat het niet een mondelinge discussie is, waarbij e.e.a. mist aan toon en duidelijk respect. Want ik geloof oprecht dat eenieder hier met passend respect reageert
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor palindroomreinier » vr mei 04 2018 9:02 am

mee eens, maar een reactie wat vriendelijker aankleden geeft minder negatieve ruis!
Flickr: Palindroomfotografie Reinier Kok
Gebruikersavatar
palindroomreinier

Clublid
Berichten: 1102


Locatie: Almere
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor MarcoEos70D » vr mei 04 2018 9:03 am

palindroomreinier schreef:Over "Vriendelijker sfeer" gesproken, jou eerste reactie op Ronald- Jan was vrij hard.
Je had je mening ook wat vriendelijker kunnen brengen!

Dat was een volledig inhoudelijke reactie. Wat ik bedoel met mijn opmerking hiervoor is dat er vaak heel snel op de man wordt gespeeld en onzuivere argumenten worden gebruikt. Ik zou bijna zeggen: dank voor het direct bevestigen van mijn punt :wink:
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2321


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Nikkormaat » vr mei 04 2018 4:21 pm

Ik heb dit draadje met met interesse, maar ook met stijgende verbazing gevolgd. Wat mij opvalt is dat er er snel meningen gevormd worden en er weinig aan anderen gevraagd wordt hoe zij tot een bepaald standpunt zijn gekomen. Door al die aannames ontstaat er wederzijds onbegrip en irritatie. Ook het taalgebruik draagt veel bij aan mijn verbazing. Mede door het taalgebruik verharde en ontaarde dit wisselen van gedachten / inzichten in een haast patstelling van welles / nietes, zoals in mijn ogen terecht als stampvoeterij benoemd. Ik ervaar het als zinvol om over een onderwerp als zo'n show van gedachten te wisselen. Zoals wel eerder op dit forum blijkt, geldt ook hier dat "De toon de muziek maakt". Ik ben beslist net uit niet op een gezapig deuntje, maar met bekkengekletter en paukenslagen kom je nu eenmaal niet tot elkaar. Je kunt immers ook respectvol tot het inzicht komen dat je het domweg niet met elkaar eens bent en niet zult worden.
Laatst gewijzigd door Nikkormaat op vr mei 04 2018 5:01 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Jan en Yuul » vr mei 04 2018 4:52 pm

Helemaal mee eens!
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
Jan en Yuul

Clublid
Berichten: 561


Locatie: Beverwijk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Marten » vr mei 04 2018 5:43 pm

Mooi wervend verhaal.
Alleen denk ik dat het er in de echte wereld allemaal iets ingewikkelder aan toe gaat.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Nikkormaat » vr mei 04 2018 6:03 pm

Het ingewikkelde zit vaak slechts in de haast van de dag en de impulsiviteit die met de huidige digitale media gepaard gaat. Mijn grootmoeder zei vaak "Denk al eer gij doende zijt en al doende denk dan nog" Vrij vertaald, tel even tot 10 voor je reageert. Ook zei zij "Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald". Dit laatste inpliceerd dat iedereen altijd op zijn daden of woorden kan terug komen. Dat vergt wel enige zelfreflectie en vooral het lef om het boetekleed aan te trekken. In het algemeen wordt het tonen van de "ballen" bij dit laatste onverwacht, maar erg gewaardeerd.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Marten » vr mei 04 2018 6:22 pm

Ik ben het volledig eens met je Oma.
Tegeltjeswijsheid is een onderschatte vorm van wijsheid.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor gvdnberg » vr mei 04 2018 7:45 pm

Elkaar met respect bejegenen en naar elkaars mening vragen en de de achtergrond daarvan. Dat zou gemeengoed moeten zijn op een forum als dit. Het ontbreekt er vaak aan en de term “ van dik hout zaagt men planken” is hier helaas veel van toepassing.
Realiseer je dat de belangrijkste component bij communicatie ontbreekt als je alleen geschreven tekst ziet. Non-verbaal is nog steeds het grootste deel bij de communicatie en dat deel ontbreekt bij een forum als dit. Kies dus zorgvuldig en met respect je woorden en heb aandacht voor de reacties daarop, zonder direct een buks te pakken en die ander af te schieten.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor George Fennes » vr mei 04 2018 8:31 pm

Je hebt gelijk Gert, soms wordt er gelijk op de persoon gespeeld alleen om gelijk te krijgen.
Hier toont men gelijk zijn zwakheid.
Als je het met redelijke argumenten niet kan redden dan kan je beter je mond houden.
Op sommige forumleden reageer ik niet eens omdat men alleen maar uit is op confrontaties en de eigen mening te laten domineren.
Dat verziekt de hele boel en zou er voor kunnen zorgen dat een mooi forum verandert in een Ghetto.

Groetjes van George
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8093


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Marten » vr mei 04 2018 9:03 pm

gvdnberg schreef:Elkaar met respect bejegenen en naar elkaars mening vragen en de de achtergrond daarvan. ....

Hoe denk jij eigenlijk over het respect voor roofvogels Gert? Wat vind jij nou van een roofvogelshow?
Ben benieuwd naar je mening en de achtergrond daarvan.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten