D700 gestolen met objectieven

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

D700 gestolen met objectieven

Berichtdoor Saskia Janssen » di mei 22 2018 4:00 pm

1,5 week geleden is er terwijl we sliepen in onze camper ingebroken (in frankrijk). Hierbij hebben ze 2 tassen met cameraspullen gestolen, waaronder 1tas met onze d700 body met batterygrip, 17-35, 70-200 en fisheye. Al met al een flinke schade en vooral ook erg geschrokken dat ze zonder dat wij het gemerkt hebben in onze camper ingebroken hebben. Gelukkig waren we verzekerd tegen nieuwprijs, en gelukkig kregen we vandaag al bericht dat de schade op €200 eigen risico na wordt vergoed.
Maar goed..... de set die we hadden gaan we er niet meer van terug kopen, de d700 is natuurlijk al lang ingehaald door nieuwere modellen (wij hadden er 2 in bezit, nu dus nog 1 waar we altijd heel tevreden mee zijn geweest), maar dan zie je de nieuwprijs van de d850 en dan is dat ineens €2000 duurder dan de prijs waar we de d700 10 jaar terug zo’n beetje voor kochten. En de nieuwere 70-200 is ook bijna verdubbeld in prijs. De 17-35 (volgens mij is die nog niet vernieuwd) is zo’n €200 duurder. De fisheye gebruikten we niet zo veel, dus die laten we maar voor wat het is. Maar al met al zullen we nog flink in de buidel mieten tasten voor een nieuwe body, batterygrip en 70-200 en 17-35 (gebruiken we het meeste).

Welke body zouden jullie kopen en waarom?
Wie heeft er ervaring met kopen in Duitsland (digitalland staat hij voor €2824 maar ik vertrouw dat eigenlijk niet zo’n lage prijs) en waar hebben jullie dan gekocht?
Gebruikersavatar
Saskia Janssen

Forumlid
Berichten: 304


Locatie: Midwoud
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D700 gestolen met objectieven

Berichtdoor gijs sandberg » di mei 22 2018 4:13 pm

Saskia,
re: webwinkels
Er is een lange discussie geweest tussen leden en bestuur, met als conclusie dat we online geen webshops zouden moeten bespreken.
Een alterantief:
Kijk eens (online) bij diverse Nederlandse Nikon dealers, daar zijn vaak leuke tweedehands spullen te koop.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6805


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D700 gestolen met objectieven

Berichtdoor Richard » di mei 22 2018 4:21 pm

Dit is een leuk draadje er over: viewtopic.php?f=23&t=69607 D700 die backup voor een D750 is geworden.
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3576


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D700 gestolen met objectieven

Berichtdoor Saskia Janssen » di mei 22 2018 4:39 pm

Sorry Gijs, ik snap het hoor. Ik heb nu een paar bekende winkels aangeschreven of ze ons een mooie setprijs kunnen geven, hoop dat dat wat opleverd ;-)
Gebruikersavatar
Saskia Janssen

Forumlid
Berichten: 304


Locatie: Midwoud
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D700 gestolen met objectieven

Berichtdoor justme » di mei 22 2018 4:57 pm

Goed dat je verzekerd bent/was.

Wellicht wel een goede tip, mosterd na de maaltijd:
Je kan bij sommige verzekeraars zelf het verzekerd bedrag kiezen, komt uiteraard met een hoger tarief. Maar als je daar een praktische vervangwaarde aan koppelt kan je een waardig vervangend product van kopen als het nodig is.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D700 gestolen met objectieven

Berichtdoor Saskia Janssen » di mei 22 2018 5:11 pm

Ja dat weet ik Wiebe, nu mogen we niet klagen wat we terug hebben gekregen hoor, maar nikon is gewoon verdubbeld in zn prijzen bijna. Ik ben blij met de verzekering, maar had gewoon het liefst mn oude setje zo weer terug als ik mocht kiezen. Nu dat niet kan, dan maar gelijk vernieuwen, moeten we wel bijleggen, maar kan t weer even vooruit hopelijk.
Gebruikersavatar
Saskia Janssen

Forumlid
Berichten: 304


Locatie: Midwoud
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D700 gestolen met objectieven

Berichtdoor JurjenF » di mei 22 2018 5:11 pm

Dikke shit. Zaten de geheugenkaarten met foto's er ook nog in? Dan ben je dus dubbel ge....d. Je wordt er nooit beter van. Maar gelukkig verzekerd zodat je nog iets terugkrijgt. Ik ken ook andere verhalen....Jammer, voor zover ik weet, dat je je apparatuur niet net als een reisverzekeringgewoon tijdelijk kan verzekeren. Bij reisverzekeringen is het vaak maar een fractie van de waarde dat je spul verzekerd is.
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D700 gestolen met objectieven

Berichtdoor justme » di mei 22 2018 5:41 pm

Het kan ook anders gaan : viewtopic.php?f=37&t=68240&hilit=Gestolen

Verschil is wel of niet zelf aanwezig?!
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D700 gestolen met objectieven

Berichtdoor ReneG » di mei 22 2018 8:24 pm

De D850 (en voorganger D810) zijn dijken van camera's. Die zou ik 2e hands bij de bekende winkels met garantie wel durven kopen.

Maar als het om budget gaat zou ik inderdaad ook de D750 overwegen. Andere layout qua controls maar wat mij betreft wel de 'sprirituele' opvolger van de D700. Alleen de bediening is heel anders (ik laat even in het midden wat beter is, dat is persoonlijk). Op de bouw/layout na zitten alle andere features van de D7o0 ook op de D750 (ik ben daar de afgelopen dagen uitgebreid mee bezig geweest, de D750 heeft zelfs beduidend meer features). De D750 is ook heel goed gebouwd (maar niet zo goed als een D700 of D8xx). Qua bediening, tsja, ze hebben zo hun voor- en nadelen. De U1/U2 standen zijn voor veel mensen bijvoorbeeld een uitkomst die dan weer niet op de pro bodies zit.

Ik ben wel tot de conclusie gekomen dat de D700 en D750 qua functies die ze delen redelijk dicht bij elkaar liggen, maar dat de D750 technisch gezien in alles behalve bouw (en bediening als dat je voorkeur heeft) de superieure camera is. Met mogelijke uitzondering van FPS waar de D700 sneller kan zijn mits je de speciale battery grip of penlites gebruikt. Maar de D750 heeft dan weer een grotere buffer die met de snelle kaartjes veel sneller weer geleegd wordt. Het grote voordeel van de D750 is natuurlijk de hogere ISO (minstens een stop), het grotere dynamisch bereik, de AF die tot -3 EV gaat op de kruissensoren en (voor mij onverwacht) het kantelbare scherm. Ook zijn er veel kleine features die ik op de D700 niet heb (waterpas live in beeld ipv op de knop drukken, veel betere live view, meer mogelijkheden qua bracketing, langere en instelbare spiegelvoorontspanning etc. etc).

Maar goed, dat is dus voor als het budget voor de camera wat te kort schiet, want ik zou het geld dan eerder in lenzen steken.

Qua webshops. we bespreken ze hier dus niet meer (jammer) maar je kunt er wel redelijkerwijs vanuit gaan dat alle NCN partners in het algemeen normale tot goede service bieden. ;)
Spul waarmee je foto's maakt...
Online
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D700 gestolen met objectieven

Berichtdoor Saskia Janssen » wo mei 23 2018 10:47 am

Jurjen, geheugenkaarten zaten er wel in, maar nog geen foto’s gemaakt, waren onderweg naar de F1 race in Barcelona, gelukkig die kaarten niet gestolen en gelukkig de andere tas en de sigma 150-600 net buiten bereik gelegen om geluidloos te pakken.
Oh dat is wel een heel andere kant Wiebe, ben “blij” dat we lagen te slapen.
Rene bedankt voor je uitleg.
Gebruikersavatar
Saskia Janssen

Forumlid
Berichten: 304


Locatie: Midwoud
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D700 gestolen met objectieven

Berichtdoor emdeklerk » wo mei 23 2018 11:22 am

Hier op het forum staat een D3X te koop voor 1200 euro. Zou ik zeker naar kijken. Dijk van een camera.
Overigens vind ik de D750 een prima alternatief voor de oude D700; het is niet direct noodzakelijk naar een D820 of D850 te kijken.
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: D700 gestolen met objectieven

Berichtdoor emdeklerk » wo mei 23 2018 11:27 am

Ik weet het: het is in Frankrijk gebeurd, maar misschien toch goed de gestolen spullen even te melden in de rubriek "gestolen" op de site Fotoapparatuur.nl. Je weet maar nooit waar het ooit te koop wordt aangeboden. Misschien ook Franse Ebay in de gaten houden, maar ook dat is misschien te vergezocht.
https://www.fotoapparatuur.nl/
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: D700 gestolen met objectieven

Berichtdoor gvdnberg » wo mei 23 2018 9:48 pm

Dit weekeinde is de FotoFair, wellicht een goede gelegenheid om een nieuwe body eens te testen. Nikon Nederland zal zeker diverse body's presenteren en waarschijnlijk ook wel even uitlenen.
Gelukkig dat je toch via de verzekering een aardige vergoeding voor je gestolen spullen hebt. Ik wens je veel sterkte en wijsheid in je keuze voor een opvolger van de D700.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D700 gestolen met objectieven

Berichtdoor Saskia Janssen » za jun 02 2018 11:37 pm

dank voor de reacties. de verzekering heeft vorige week al uitgekeerd (snelle afhandeling gelukkig zonder problemen). We hebben gekozen voor een D850 met een nieuw model 70-200 f2,8 van nikkor en een 14-24 f2.8 nikkor (kregen het advies om in combinatie met de D850 niet voor de 17-35 f2.8 te gaan omdat de kwaliteit daar te wensen over zou laten, ondersteunt met wat literatuur. en daarbij ook de mb d18.
Een en ander via ebay in Engeland besteld, moesten nu zo'n 1000 euro bijleggen zelf (ook filters, geheugenkaarten en cameratas voor dat geld), missen nu wel de fish-eye, die hebben we dus niet vervangen. Al met al mogen we niet mopperen, 10 jaar later, denk ik. en 1000 was nog te doen voor ons.
bedankt voor het meedenken allemaal!
Gebruikersavatar
Saskia Janssen

Forumlid
Berichten: 304


Locatie: Midwoud
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D700 gestolen met objectieven

Berichtdoor Nikkormaat » zo jun 03 2018 12:01 am

Eind goed al goed. Gefeliteerd. En nu voor de zekerheid toch maar een kluisje?
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten