Omdat ik in het fotodraadje n.a.v. het uitje in heiligerlee goede tips en feedback heb gekregen op mijn foto's voel ik me verplicht naar jullie toe om te laten zien wat ik tot nu toe heb bereikt in LR met de foto.
Ben er lang mee bezig geweest, telkens weer de instelling terug zetten naar 0 en weer opnieuw. Eerst op de manier die ik mezelf heb aangeleerd middels tutorials op youtube, wat toch een soort van veilig voelt maar uiteindelijk ook eens zaken gedaan die ik anders juist nooit deed. Eén daarvan is eens wat heftiger spelen met de schuif "levendigheid" Daarmee ga ik nooit verder dan +15 ofso maar heb nu nu op +50 gezet. Daar kreeg de foto in eens heel wat meer kleur van. Daarna eens de helderheid en contrast wat verhoogd en het werd al een heel andere foto.
Er is één ding waar ik niet uit kom. Als ik met de kwast bezig ga is het moeilijk om niet buiten de lijntjes te teken (ondanks het automatisch maskeren) Eigenlijk wil ik graag inzoomen op de foto zodat je nauwkeuriger kan werken. Het probleem is dat wanneer je de kwast hebt geselecteerd je niet kan inzoomen, en als je bent ingezoomd kan je de foto niet verplaatsen. Daar met ik dus nog eens mee aan de slag hoe dat moet, want het lijkt me sterk dat het echt niet kan.
Dit was de oorspronkelijke foto zoals ik deze had geplaatst (die achteraf toch echt niet zo goed was

En dit is hoe hij er nu uitziet

Ik ben benieuwd wat jullie er nu van vinden. Schroom niet om aan te geven wat beter kan