D7200 + SB910

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

D7200 + SB910

Berichtdoor Fillapics » zo jun 10 2018 7:23 pm

Beste,

Gisteren was ik op een trouwfeest van vrienden aan het fotograferen al heel de dag perfect aan het fotograferen in stand M en flitser op TTL.
Nu ja na een tijdje gingen we binnen in een kasteel met de bruid en de bruidegom om daar leuke plaatjes te schieten en plots weigerde de flitser nog te flitsen.

Ik heb de volgende optie's gedaan maar zonder resultaat.

Op alle standen gezet en proberen te flitsen, alleen op stand automatisch wilde hij wel flitsen maar zo wil ik geen foto's nemen.
dus was een echte ramp! Ik heb ook nieuwe batterijen er in gestopt niet heroplaadbaar en van duracell.
Ik heb dan ook getest met een trigger extern proberen te flitsen maar weigerde ook ik natuurlijk heel boos op dat moment.

Toen heb ik een collega gebeld en die heeft mij bijstand verleend waar ik die altijd dankbaar voor ben.
Na het trouwfeest in de nacht dan hebben we samen eens gekeken naar het toestel en tot op een moment dat we alles geprobeerd hadden nieuwe flitser er ook op andere flitser wilde niets werken.
Ook als je de popupflitser wil activeren met het knopje weigerde hij dienst. Ik heb toen de instelling van rear naar flitsen gewoon gezet en toen werkte het wel en ik zette het terug naar rear en werkte het ook terug????
Ook met de SB910 er op werkt het nu terug

Iemand daar al een ervaring mee is nog in garantie toestel best eens binnen doen?
Want binnenkort heb ik nog een trouwfeest van vrienden.

Groetjes
Fillapics

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D7200 + SB910

Berichtdoor ReneG » zo jun 10 2018 9:29 pm

Het door jou genoemde gedrag komt exact overeen met de 'flash off' functie. Dan:

- Klapt de interne flitser niet meer op
- triggert hij de flitser niet meer (ook niet via trigger; er komt geen signaal naar de hotshoe)
- Uitzondering: in bepaalde automatische standen werkt de flitser nog wel.

Flash off zit in dezelfde cyclus als ttl en rear, ik meen dat off net na rear zit (kan het nu niet checken mijn camera is op vakantie naar beverwijk voor de terugroepactie).

Kan het zijn dat je per ongeluk van rear naar off bent gegaan? Als je de camera in portretstand houdt en per ongeluk het flitsknopje indrukt en aan het wieltje draait ben je er al. Is mij ook ooit overkomen, duurde wel 20 min. voor ik dat doorhad. En over dat icoontje kijk je ook makkelijk heen...

Zet hem maar eens op flash off, ik durf te wedden dat je dan precies hetzelfde gedrag krijgt.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5046


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D7200 + SB910

Berichtdoor Richard » zo jun 10 2018 10:32 pm

Goed om te weten!

Inderdaad als flits op TTL staat: flitsknop indrukken, achterste draaiwiel één tik naar links en flitsen staat uit. Dit op de D750.
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3579


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D7200 + SB910

Berichtdoor Fillapics » ma jun 11 2018 9:01 am

Inderdaad heb ik deze morgen check gedaan en ja ik had die per ongeluk op uit gezet heb die ook getest op verschillende standen,
Iets klein maar je moet er op komen we leren elke dag bij

https://www.google.be/search?biw=1280&bih=901&tbm=isch&sa=1&ei=BBoeW-SRAsrLwAKM3I6ACw&q=no+flash&oq=no+flash&gs_l=img.3..35i39k1j0i30k1l9.14845.15900.0.16278.6.6.0.0.0.0.75.389.6.6.0....0...1c.1.64.img..0.4.265...0i8i30k1j0i19k1j0i30i19k1.0.z77yjvtEu74#imgrc=4Ofp7xPRYvB5KM:
Fillapics

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten