foto's laten bedrukken

Discussies over fotobewerking en archivering

Onderwerp:

Re: foto's laten bedrukken

Berichtdoor jan » zo jul 01 2018 12:33 pm

Kijk ook eens bij onze partner CEWE. Zij hebben ook albums met fotopapier. Daar waar de pagina's worden belicht i.p.v. geprint. De voorbeelden die op tafel lagen tijdens de ALV zagen er fantastisch uit.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: foto's laten bedrukken

Berichtdoor Frans Martens » zo jul 01 2018 1:38 pm

Ha Linda,
Allereerst welkom.
Misschien zie je door de bomen het bos al niet meer maar desondanks doe ik dan toch ook nog een bijdrage als reactie op je vraag.
Ik heb zeer goede ervaring met Xpozer. Prachtige prints en meteen een heel fraai presentatie systeem. Zij zijn ook partners van de NCN en altijd heel hulpvaardig.
Je kunt dus altijd direct met hen overleggen en al je eventuele vragen stellen.
Voor exposities een prachtig product, Met hartelijke groet, Frans.
Frans Martens

Clublid
Berichten: 1999


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: foto's laten bedrukken

Berichtdoor petrahardewijk » ma jul 02 2018 10:23 am

Hi Linda,
Ik weet niet of je naar zoiets op zoek bent, maar vorige maand heeft mijn vriend een foto laten drukken op dibond. Het resultaat is erg mooi geworden en hangt nu bij ons aan de muur. Dit was bij mooze, ik had nog nooit van ze gehoord maar mijn vriend was erg positief over ze. Gr, Petra
petrahardewijk

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: foto's laten bedrukken

Berichtdoor petrahardewijk » ma jul 02 2018 2:03 pm

[quote="petrahardewijk"]Hi Linda,
Ik weet niet of je naar zoiets op zoek bent, maar vorige maand heeft mijn vriend een foto laten drukken op dibond. Het resultaat is erg mooi geworden en hangt nu bij ons aan de muur. Dit was bij www.mooze.nl ik had nog nooit van ze gehoord maar mijn vriend was erg positief over ze. Gr, Petra
petrahardewijk

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: foto's laten bedrukken

Berichtdoor LindaFotografie » do jul 05 2018 1:33 pm

Hi allen,

Super bedankt allemaal voor jullie tips. Ik ga de websites goed doornemen
en dan beslissen waar ik ga bestellen. Misschien even bellen en testbestellingen doen.
Bedankt allemaal! Meer tips zijn nog altijd welkom, maar ik ben in ieder geval tevreden.

Groeten, Linda
LindaFotografie

Forumlid
Berichten: 4


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: foto's laten AFdrukken

Berichtdoor JaapV » zo jul 08 2018 6:06 pm

petrahardewijk schreef:Hi Linda,
Ik weet niet of je naar zoiets op zoek bent, maar vorige maand heeft mijn vriend een foto laten drukken op dibond. Het resultaat is erg mooi geworden en hangt nu bij ons aan de muur. Dit was bij mooze, ik had nog nooit van ze gehoord maar mijn vriend was erg positief over ze. Gr, Petra

Dibond (ook wel "Alu-dibond" - het Engelse werkwoord "to bond" betekent hechten) is vlak, licht plaatmateriaal van kunststof tussen twee of meer lagen aluminium, waarop vlak en naadloos fotopapier is geplakt. Het wordt al vele jaren gebruikt, juist en vooral voor exposities. Op de achterkant zit een 3 à 5 cm dik aluminium frame geplakt, waaraan je de foto zonder lijst kunt ophangen en waardoor deze wat "los" komt van de wand. Érg mooi, vind ik.
Wel duur, vergeleken bij het Xpozer concept. Dat ga ik nu uitproberen op 160 bij 90 cm. Dat formaat zou voor dibond wat prijzig zijn.
Aan de andere kant heb ik foto's op dibond al een jaar of zes zonder enige verkleuring thuis aan de wand, terwijl Xpozer maar voor één jaar wordt gegarandeerd. Dat zit tenslotte op "wisselframes".
We zullen zien.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:


Terug naar “Fotobewerking en archivering”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten