Batterij EN_EL15

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Batterij EN_EL15

Berichtdoor Roy IJpelaar » ma jul 23 2018 7:56 am

Goedemorgen, IK heb een batterij die ik al een tijdje niet meer heb opgeladen ivm 2 batterijen die ter gebruik heb. Het is nu weer vakantie dus meer tijd om foto's gaan te maken, ik wilde vanmorgen al mijn 2 batterijen opladen en 1 daarvan doet het normaal in de lader. knippert het oplaad lampje normaal en langzaam aan uit aan uit. Maar bij die andere en dat is de originele batterij knippert het lampje heel erg snel. Komt dat door dat die batterij soms te lang geleden is opgeladen? is de batterij nu stuk? Wat moet ik doen?

Wie kan mij even adviseren wat ik het beste kan doen en zodat dit niet nog eens kan gebeuren..


Mvg Roy IJpelaar
Gebruikersavatar
Roy IJpelaar

Forumlid
Berichten: 17


Locatie: Loon op Zand
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Batterij EN_EL15

Berichtdoor JurjenF » ma jul 23 2018 10:12 am

Als het laadlampje snel knippert is de batterij overleden dacht ik nog te weten. Doe hem maar eens in de camera en kijk in het menu naar de batterijstatus. Die staat dan vermoedelijk op 0. Een andere accu is de oplossing. Deze niet helemaal leeg trekken, daar kan een LiOn niet tegen. De accu om-en-om gebruiken met de andere. En af en toe aan de lader helpt ook. Een nieuwe accu krijgt zijn volle kracht pas na enkele malen gebruik en opladen. En heel af en toe gaat een accu 'gewoon' kapot. Maar dat heb ik nog maar 1 keer meegemaakt in meer dan 15 jaar.
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Batterij EN_EL15

Berichtdoor Jan en Yuul » ma jul 23 2018 11:54 am

Wij hebben ook wel eens een snel knipperend lampje bij het opladen gehad en was er geen sprake van een overleden batterij. Ik weet niet precies meer waarom hij het later weer normaal deed, maar ik kan me voorstellen dat er sprake van een slecht contact is, of dat hij eerst een beetje "op gang" moet komen, als hij echt helemaal leeg was. Blijft het vreemd dat die andere batterij het wel goed doet.

Jan (van Yuul :))
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
Jan en Yuul

Clublid
Berichten: 562


Locatie: Beverwijk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Batterij EN_EL15

Berichtdoor JurjenF » wo jul 25 2018 5:19 pm

Tja, het blijft electronica....
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten