Extra stemronde MO juli 2018, "Vlaggen"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Wat wordt de winnende 'vlaggenfoto'; die van Ed of die van Jos?

Peiling eindigde op vr aug 31 2018 10:52 pm

Josti
12
50%
EdvandeZilver
12
50%
 
Totaal aantal stemmen: 24

Onderwerp:

Extra stemronde MO juli 2018, "Vlaggen"

Berichtdoor josti » wo aug 22 2018 10:52 pm

Hallo allemaal,
Na een spannende poll zijn er twee foto's gelijk geëindigd in de stemming voor de maandopdracht met het thema "Vlaggen" (juli 2018). De foto met de twee vlaggen bij een graf op de oorlogsbegraafplaats van Ed(vandeZilver) en de foto met drie vlaggen in de vlaggenmasten van mijzelf (Jos(ti)). Beide foto's haalden zeven stemmen. Dus Ed, we gaan samen naar een extra stemronde :thumbup: . Tot en met 31 augustus kan iedereen zijn/haar stem uitbrengen. Daarna krijgt de winnende foto een plaatsje in de eregalerij bij alle andere winnende foto's van de voorgaande maandopdrachten en wordt de foto in het winternummer van het NCN-magazine geplaatst met een toelichting van de fotograaf.


Foto van Josti:
Afbeelding


Foto van EdvandeZilver:
Afbeelding

Groet, Jos
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Extra stemronde MO juli 2018, "Vlaggen"

Berichtdoor bcvthul » do aug 23 2018 6:19 pm

Nou, nou, Jos.. je vraagt wel wat aan de forumgebruikers met deze extra ronde.

Ik heb beide foto's nog eens ' onder de loep' genomen. Ik schrijf ook in de eerste ronde heb ik op de foto van Jos gekozen omdat ik het perspectief/compositie erg bijzonder vind. Misschien jammer dat er niet een klein beetje wind was.....

Maar nu ik deze twee foto''s naast elkaar kan bekijken vind ik de foto van Ed ook erg mooi, scherp waar deze scherp moet zijn, soft waar deze soft moet zijn. Wat ik ook erg mooi vind zijn de rozen-blaadjes in het gras. Dus eigelijk vind ik dit ook een mooie foto om naar te kijken.

Ik weet niet of het helpt (en wat ' de reglement voorschrijven') maar mogen er deze maand geen twee winnaars zijn?
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Extra stemronde MO juli 2018, "Vlaggen"

Berichtdoor Marten » do aug 23 2018 6:37 pm

Gestemd op de foto van Ed.
De weglopende lijnen en de overgang van scherp naar onscherp in de verte geven het gevoel van eindeloosheid goed weer.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Extra stemronde MO juli 2018, "Vlaggen"

Berichtdoor stronk » do aug 23 2018 6:48 pm

Vorige ronde op Ed gestemd en nu weer. Deze foto vertelt het verhaal van helden uit de oorlog. Mooi neergezet en het perspectief laat een zekere oneindigheid zien van mannen en vrouwen die hun leven hebben gelaten voor ons. De vlaggen symboliseren onze vrijheid door deze helden.
Nikon Z9 en wat voorbind glaasjes.
Gebruikersavatar
stronk

Forumlid
Berichten: 581


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Extra stemronde MO juli 2018, "Vlaggen"

Berichtdoor josti » do aug 23 2018 8:18 pm

Goed om jullie motivatie bij deze foto's te lezen :thumbup: . Ben het wel met Beert Chris eens dat het deze keer best moeilijk is omdat de foto's zo verschillen. En twee winnaars? De (ooit door mijn voorgangers bedachte) reglementen zeggen daar niets over. Maar als het na deze poll weer gelijk is, neem ik je voorstel op in de reglementen :thumbup:
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Onderwerp:

Re: Extra stemronde MO juli 2018, "Vlaggen"

Berichtdoor Tony D » do aug 23 2018 11:12 pm

+1

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2743


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Extra stemronde MO juli 2018, "Vlaggen"

Berichtdoor MarcoEos70D » vr aug 24 2018 8:03 am

Gestemd. Hoewel ik beide foto's erg mooi vind, ben ik toch voor Josti gegaan. Diens foto past mijns inziens het best bij het thema.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2321


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Extra stemronde MO juli 2018, "Vlaggen"

Berichtdoor brombeer » vr aug 24 2018 7:37 pm

Ik geef mijn stem aan Jos.
Het is een moeilijke overweging want de foto van Ed is ook erg mooi.
Maar Jos zijn foto gaat mooi van hoek naar hoek en dan de zon erbij dat heeft de doorslag gegeven bij mij.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Nikon Z 6II en een 24-70 4S
Gebruikersavatar
brombeer

Clublid
Berichten: 188


Locatie: Provincie Groningen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Extra stemronde MO juli 2018, "Vlaggen"

Berichtdoor bcvthul » za sep 01 2018 7:27 am

Is het weer gelijk! Joeppie!!
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Extra stemronde MO juli 2018, "Vlaggen"

Berichtdoor josti » za sep 01 2018 9:25 am

Nou ja... geweldig :clap: . Het is vaker voorgekomen, maar toch redelijk uniek: beide foto's krijgen in de tweede stemronde evenveel stemmen. Na tumultueus intern beraad heeft de organisatie een unaniem besluit genomen. De door Beert Chris aangegeven suggestie wordt door de éénkoppige, altijd democratische organisatie, met meerderheid van stemmen overgenomen :mryellow:.
Dus gefeliciteerd Ed! We mogen de bloemen verdelen. Ik ga er voor zorgen dat jouw foto twee weken bovenaan op de banner van het forum komt en daarna die van mij. Beide foto's verdienen een plaats in het NCN-magazine samen met een toelichting van de makers.
En als kers op de taart, worden de twee foto's opgenomen in het draadje van de eregalerijmet de winnaars van 2018 :prost:

Iedereen bedankt voor het stemmen. De volgende opdracht volgt dit weekend.

Groet, Jos
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten