Gevraagd Kitlens

Marktplaats en ruilbeurs. Alleen clubleden kunnen berichten plaatsen.

Onderwerp:

Gevraagd Kitlens

Berichtdoor fmulders » ma sep 10 2018 9:05 pm

In het kader van Durf te vragen....
Voor mijn ‘aanstaande’ schoonzoon die in de vakantie maar niet van mijn camara af kon blijven ben ik bezig een beginnersset samen te stellen. Via via heb ik een D60 body met niet al te veel clicks op de kop kunnen tikken. Wie o wie kan mij voor een zacht tot héél zacht prijsje helpen aan een kitlensje 18-55 of zoiets. Mag ook een andere zijn. Enige voorwaarden is dat hij een ingebouwde scherpstelmotor moet hebben want de D60 heeft deze niet in de body.
fmulders

Clublid

Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Gevraagd Kitlens

Berichtdoor swimmer » di sep 11 2018 9:00 am

Ik heb hier nog een oude Tokina 16-50 f/2.8 liggen die ik niet meer gebruik. Het glas is nog goed maar de rubber ring heeft een klein barstje. Mijn vraagprijs voor deze lens is € 140.-
D7100, 35mm f/1.8 G, 50mm f/1.4 G, 105mm f/2.8 G, 300mm f/4 IF-ED, 70-210mm f/4, Sigma 18-35mm f/1.8, Tokina 16-50mm f/2.8 G
http://www.flickr.com/photos/wimmerstefan/
swimmer

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor JvdKooij » di sep 11 2018 9:43 am

ik zou eens kijken bij de aangeboden analoge toestellen op marktplaats, voor enkele tientjes zit er waarschijnlijk wel eentje tussen met een 28-80 lensje, leuk om mee te beginnen en superlicht.
Groetjes,
Jaap
JvdKooij

Clublid

Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Ingmar » di sep 11 2018 11:06 am

Op facebook marketplace staat er een https://www.facebook.com/marketplace/it ... 005120093/
Grtz
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Ingmar

Clublid

Ervaringsniveau: ***

Onderwerp:

Berichtdoor gijs sandberg » di sep 11 2018 11:28 am

Jaap,
De meeste "analoge" kitlenzen zijn AF-D, daar kan de vraagsteller niet mee uit de voeten.
F,
Ik zou eens (via internet) gaan buurten bij diverse NL Nikon dealers, er moeten vele ongebruikte 18-55 lenzen liggen, hoewel ik liever de 18-105 zou kiezen. (beiden in alle versies AF-S)
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
gijs sandberg

Clublid

Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor JvdKooij » di sep 11 2018 11:59 am

Gijs,
je hebt gelijk, ik heb zelf altijd een D50, D70s of hoger gebruikt...
Groetjes,
Jaap
JvdKooij

Clublid

Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor fmulders » di sep 11 2018 1:26 pm

@Swimner hartelijk bedankt voir je aanbod. Hoe goed de lens ook is, 'k heb zelf ook een tokina (11-16), het is niet de prijsklasse waarin ik zoek. Het is een kadootje en moet in de lijn blijven met wat ik de andere gezinsleden schenk.

@Jaap, Gijs, Ingmar,
Bedankt voor het meedenken. De 18-55 lijkt me het meest voor de hand liggend. Ik heb nog even de tijd. Blijf dus rustig verder zoeken. De 18-105 zal vermoedelijk ook boven het budget gaan. Andere optie: mezelf te goed doen aan een 16-85 en de 18-105 die ik heb doorschuiven... :mryellow:
fmulders

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor coosc » di sep 11 2018 10:30 pm

Ik zou opzoek gaan naar een 18-70 kitlens. Deze werd geleverd bij de D70. Kwalitatief veel beter dan de 18-55 en via marktplaats veelvuldig aangeboden voor een redelijk prijsje. Op dit moment staat er een van 75 euro. Dan zit er ook nog een D70s aan vast.

Groeten,

Coos
coosc

Clublid

Onderwerp:

Berichtdoor ReneG » wo sep 12 2018 12:43 am

Idem, de 18-70 is een uitstekende lens (zeker op een 12MP camera) en de prijs is zeer gunstig.
Spul waarmee je foto's maakt... www.renevanglabbeek.nl
ReneG

Clublid

Onderwerp:

Berichtdoor Matthijs » do sep 13 2018 4:35 pm

Ik heb een 18-55 die je mag hebben voor 40 euro?
Nikon D800
DJI P3S
Landschap- en macrofotografie zijn de dingen die ik met veel plezier doe, daarnaast probeer ik graag de wereld ééns op een andere manier te bekijken door middel van een drone

Mijn website
Matthijs

Forumlid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor fmulders » do sep 13 2018 4:44 pm

Hoi Matthijs,
Dank voor je aanbod. Ik houd het even in beraad. Morgen ga ik een 18-55 bekijken die me is aangeboden voor 20. Als het niks is meld ik me bij je, als het wel iets is zal ik het draadje zo snel mogelijk laten sluiten om misverstanden te voorkomen
fmulders

Clublid

Contacteer:

Terug naar “Gevraagd en aangeboden”