MO augustus 2018, Beoordelen foto's "Oogst"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Welke foto met het thema "Oogst" vind je het mooist en krijgt jouw stem?

Peiling eindigde op vr sep 21 2018 4:00 pm

AnnetteV
2
7%
bcvthul
0
Geen stemmen
brombeer
2
7%
josti
1
3%
Rene S64
9
30%
Annette
1
3%
Jacqueline Ermens
7
23%
JDPix
5
17%
Frans Martens
3
10%
 
Totaal aantal stemmen: 30

Onderwerp:

MO augustus 2018, Beoordelen foto's "Oogst"

Berichtdoor josti » za sep 01 2018 4:00 pm

Dag allemaal,

Hier is weer is de poll voor de maandopdracht. De foto's van augustus 2018 met als onderwerp "Oogst" kunnen door jullie beoordeelt worden. Kies de beste, mooiste, meest aansprekende, creatiefste of origineelste foto. Het hoeft niet, maar een korte toelichting van je stem wordt door de inzenders erg op prijs gesteld.
Stemmen kan tot en met 21 september 2018, 16.00 uur.
De ingezonden foto's voor het thema "Oogst" vind je hier
Door de droogte viel de oogst deze maand wat tegen, maar gelukkig zijn jullie weer creatief bezig geweest. Het is logisch dat door de droogte iedereen het heeft gezocht in de opbrengst van de oogst. Weer een lastige keus!

De foto's die in 2017 hebben gewonnen vind je via deze link
De foto's die in 2018 de maandopdrachten wonnen staan in dit draadje.

En tenslotte vind je hier van de afgelopen jaren (2015 en verder) de beste foto's van het betrefffende jaar.

Groet, Jos
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2899


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO augustus 2018, Beoordelen foto's "Oogst"

Berichtdoor sled9e » wo sep 12 2018 7:50 pm

Ik had voor reneS64 gekozen voor de moeite en resultaat
-/
sled9e

Forumlid
Berichten: 144


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO augustus 2018, Beoordelen foto's "Oogst"

Berichtdoor josti » do sep 13 2018 7:10 pm

Hallo mede maandopdrachtliefhebbers en meelezers,

De oogst is mislukt, of in ieder geval veel te vroeg gekomen. Dus moest er creatief te werk worden gegaan (wat sowieso een goed idee is voor een fotograaf :wink: ). Dank aan iedereen die er toch wat van heeft gemaakt. Hier een korte, weer geheel persoonlijke mening, niet gehinderd door overdreven fotografische kennis :), over de ingezonden foto's.

AnnetteV: een rood stilleven. Ik vind de uitsnede goed gekozen bij de opstelling van de tomaten. Het standpunt vind ik minder goed gekozen; recht van boven maakt het voor mij wat saai.
bcvthul: tja, als de oogst al voorbij is van dit gewas blijft er niet veel over. Toch een aardige foto met wat diepte door aan de rechterkant een stuk boom in beeld te plaatsen. De strakblauwe lucht geeft mooi het beeld van deze zomer weer. Misschien had een lager standpunt de foto wat spannender gemaakt.
brombeer: zoals bij de meesten een foto van de producten van de oogst en een beetje actie. De achtergrond had wat vager gemogen van mij. Dan springt het onderwerp er wat beter uit.
josti: mijn eigen creatie. Ik was al op vakantie toen de opdracht online ging en ik had gedacht na de vakantie wat te kunnen maken. Maar na de eerst foto's en berichten hier, wist ik dat dat niet zou gaan lukken. Vlak bij de camping waar ik verbleef (Noorwegen) werd er volop gras 'geoogst'. Gewacht op de juiste stand van de zon met dit resultaat.
Rene S64: een mooi en zorgvuldig opgebouwd stilleven. Voor mij een van de betere foto's deze maand. Het had misschien nog iets donkerder gemogen op de achtergrond zodat het effect van de kaarsen nog sterker is.
Annette: geoogste tomaten klaar voor de oven. Leuk idee en prima uitgevoerd al komt de foto wat grauw over. Ik mis op een of andere wat pit maar weet niet wat ik er aan zou moeten doen.
Jacqueline Ermens: ook een van de betere wat mij betreft. Ik houd van zo'n lekker zacht bokeh. De kleuren zijn fraai en in harmonie en ook de compositie vind ik prettig.
JDPix: mooie compositie: mijn ogen blijven zoeken in de foto. Er is veel te zien. De verticale lijnen (boom, lantaarnpaal, muur) zijn mooi in evenwicht met de meer horizontale lijnen van de pallets.
Frans Martens: ook een van de favorieten. Ik vind vooral de belichting heel mooi en de schaal is hier goed in het midden neergezet. Een vierkante uitsnede kan denk ik ook heel goed voor zo'n foto.

Mijn stem gaat naar een van de volgende foto's: Rene S6, Jaqueline Ermens of Frans Martens. Ik denk er nog even over na want het ligt dicht bij elkaar voor mij.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2899


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO augustus 2018, Beoordelen foto's "Oogst"

Berichtdoor Mieke53 » zo sep 16 2018 8:37 pm

Jacqueline heeft mijn stem.
Actualiteit maar ook mooi verbeeld.

Jdpix was de tweede.
Het stilleven de derde.

Groetjes
Mieke
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO augustus 2018, Beoordelen foto's "Oogst"

Berichtdoor EdvandeZilver » zo sep 16 2018 8:55 pm

Heel lang zitten twijfelen tussen de foto's van René en Jacqueline. Uiteindelijk gekozen voor het klassieke stilleven, René dus.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3101


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO augustus 2018, Beoordelen foto's "Oogst"

Berichtdoor LJ-Jochem » ma sep 17 2018 11:43 am

Mijn stem is naar Annette gegaan. Mooie rustige foto met een perfecte kleur op de tomaten. Nodigt uit tot eten.
Groet, Jochem

| Nikon D750 | Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC AE | Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 90mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 |Yongnou Speedlight YN568EX |
|Flickr | 500px
|
Gebruikersavatar
LJ-Jochem

Clublid
Berichten: 734


Locatie: Beesd
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO augustus 2018, Beoordelen foto's "Oogst"

Berichtdoor josti » do sep 20 2018 8:34 am

Het is alweer een hele spannende poll! Jacqueline, René en Johan gaan aan de leiding en zitten dicht bij elkaar.... Wiens foto gaat met de eer strijken? Je kunt nog stemmen tot en met vrijdag 21-9. Om 16.00 uur sluit de poll. Dus heb je nog niet gestemd... nog twee dagen de tijd :crazy:
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2899


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO augustus 2018, Beoordelen foto's "Oogst"

Berichtdoor JDPix » do sep 20 2018 10:28 am

Op dit moment sta ik 1 punt achter op twee andere inzenders. Maar mijn stem gaat toch naar René. Sfeervolle foto die ook goed aan het thema voldoet.
Groeten, Johan

Foto's:
https://jdroog.myportfolio.com
Gebruikersavatar
JDPix

Clublid
Berichten: 701


Locatie: Nijmegen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO augustus 2018, Beoordelen foto's "Oogst"

Berichtdoor René S64 » do sep 20 2018 11:17 pm

Het lijkt mij toch niet de bedoeling dat een inzender op zichzelf gaat stemmen. Mijn stem ging al reeds naar Jacqueline mede door de zachte kleuren en de mooie achtergrond. Best leuk om met mijn 1e inzending al een hoop stemmen te krijgen.
Geeft de motivatie om mee te doen met de volgende maandopdrachten.
Besmet met het NAS-virus, Intussen gevaccineerd met het Sony-vaccin.
René S64

Clublid
Berichten: 531


Locatie: Enschede
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO augustus 2018, Beoordelen foto's "Oogst"

Berichtdoor josti » vr sep 21 2018 7:58 am

Op jezelf stemmen... tja, ‘t is niet verboden maar in mijn ogen not done. Ik ga ervan uit dat iedere deelnemer dat ook zo voelt.
Ben benieuwd René waarmee je ons verrast deze maand :wink:
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2899


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO augustus 2018, Beoordelen foto's "Oogst"

Berichtdoor Alex » vr sep 21 2018 11:13 am

In de laatste minuten kies ik uit de top 3.;

Jacqueline.

Virtuele winnaar ; Frans ( maar mijn stem gaat dan verloren :-)).
Gebruikersavatar
Alex

Clublid
Berichten: 292


Locatie: Krimpen
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO augustus 2018, Beoordelen foto's "Oogst"

Berichtdoor josti » za sep 22 2018 11:22 am

Hallo allemaal,
De laatste twee dagen bleef het spannend ij het stemmen en maandopdracht-rookie René S64 gaat er met de winst vandoor! Van harte gefeliciteerd :prost:. Ik ga je foto in de eregalerij van maandopdrachtwinnaars plaatsen en stuur je een pb.

Iedereen weer hartelijk dank iedereen voor het stemmen veel succes nog met het bedenken en maken van een foto voor de lopende opdracht 'De schaduw van de straat'.

Groet, Jos
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2899


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten