Underground

Onderwerp:

Underground

Berichtdoor Martijnvl » zo sep 23 2018 7:55 pm

Vorige week met een vriend meegeweest die moest draaien op een underground technofeestje in Polen.
Ondanks het weinig aanwezige licht, deze plaatjes geschoten. Flitsen doe ik eigenlijk nooit, aangezien ik dan juist die duistere sfeer wegflits.

1. (1/100 f/2.8 ISO 6400)
Afbeelding

2. (1/100 f/2.8 ISO 3200)
Afbeelding

3. (1/125 f/3.5 ISO 7200)
Afbeelding

4.(1/125 f/2.8 ISO 3200)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martijnvl

Forumlid
Berichten: 73


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Underground

Berichtdoor AnnetteV » zo sep 23 2018 11:08 pm

Inspirerende foto's Martijn. Waar was het precies, als ik mag vragen?
Met vriendelijke groet,
Annette

Flickr
Gebruikersavatar
AnnetteV

Bestuurslid
Berichten: 184


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Underground

Berichtdoor Vincent » ma sep 24 2018 8:25 am

Fraai beeld en prima om hier niet te flitsen. Echter de opmerking

Martijnvl schreef:Flitsen doe ik eigenlijk nooit, aangezien ik dan juist die duistere sfeer wegflits.


toont wat mij betreft eerder een gebrek aan flitskennis dan een logische onderbouwing van die keuze.

Je kunt (als het mag) prima flitsen èn de sfeer behouden.

Inhoudelijk vind ik:

1 en 2 onnodig ruim aan de bovenkant. Daar gebeurt nu niets zou ik er af croppen.

Foto 2 graag symmetrische gezien. Maar dat is ook smaak.

Foto drie zou ik rechts de USB stick eraf croppen, en een stukje aan de onderkant voor behoud van beeldverhouding.

4 mag iets extremer aangezet worden. Mis ik een beetje contrast.

Maar verder erg fraai. Met name 1 is geen makkelijk beeld zo, heb je mooi gedaan!
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Underground

Berichtdoor Martijnvl » ma sep 24 2018 10:14 am

Hoi Annette, het was in Sczcezin in Polen. Zelf ooit daar geweest?

Vincent schreef:toont wat mij betreft eerder een gebrek aan flitskennis dan een logische onderbouwing van die keuze.


De ruimte zelf was erg klein en volledig wit, zelfs de muren en de vloer. Dus ik dacht als ik hier ga flitsen, verlicht ik gelijk alles.
Misschien is het een beetje een principe. Flitsen vind ik een beetje not-done. Denk dat het eerder storend is voor het publiek en dj, dan dat het mij wat oplevert.

Symmetrie heb je wel een goed punt, heb er meer op gelet dat hij precies in het midden stond en symmetrisch was met de boxen (die je eigenlijk niet meer ziet).
Gebruikersavatar
Martijnvl

Forumlid
Berichten: 73


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Underground

Berichtdoor Vincent » ma sep 24 2018 10:43 am

Martijnvl schreef:De ruimte zelf was erg klein en volledig wit, zelfs de muren en de vloer. Dus ik dacht als ik hier ga flitsen, verlicht ik gelijk alles.


Dan heb je dus geen controle over je licht, en bevestig je mijn punt ;-)

Misschien is het een beetje een principe. Flitsen vind ik een beetje not-done. Denk dat het eerder storend is voor het publiek en dj, dan dat het mij wat oplevert.


Als flitsen ergens meestal niet storend is dan is het wel in een discotheek met al die flitsende en knipperende lampen en stroboscopen.

Laat niet weg dat het vaak ook prima zonder flits kan, zoals hier ook. Maar dan is het gewoon een artistieke keuze en niet een gebrek aan techniek. Dat was een beetje mijn punt.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Underground

Berichtdoor kawaracer » za okt 06 2018 4:55 pm

Ik vind dit een zeer mooie reeks. Over het flitsen, met een goeie flitstechniek kan je toch wel wat sfeer behouden maar om met een reportageflitser in deze omstandigheden hier meer uit te halen en de sfeer te behouden is toch wel een hele opgave denk ik.
kawaracer

Forumlid
Berichten: 194


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Underground

Berichtdoor RENEKUIPERS2810 » di okt 30 2018 1:45 pm

Ik ga mee kawaracer, flitsen bederft het beeld, juiste het ontbreken van licht is de geest van de concertfotografie en ook wel eens de grootste vijand. Door het weinige licht te pakken op beeldvormende punten zoals op het mengpaneel is prachtig. Extra licht zou dat beeld juist bederven.
RENEKUIPERS2810

Forumlid
Berichten: 5


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Underground

Berichtdoor Jan en Yuul » di okt 30 2018 4:13 pm

Mooie serie en hou die flitser maar in de tas!
Groet,
Jan (van Yuul :))
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
Jan en Yuul

Clublid
Berichten: 561


Locatie: Beverwijk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Underground

Berichtdoor Vincent » wo okt 31 2018 11:54 am

RENEKUIPERS2810 schreef:flitsen bederft het beeld


Je beeld bederven, dat wil natuurlijk niemand, ik heb duidelijk nog een hoop te leren (wie niet) en zal de flitser voortaan iets vaker in de tas laten!!
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Evenementen, Concerten en Musea”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten