snuffelstage / dagje mee lopen

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

snuffelstage / dagje mee lopen

Berichtdoor PatrickHberg » ma sep 24 2018 10:25 am

Ik ben Patrick (40 jaar) en werk als machinaal houtbewerker bij een meubel designfabriek. Een grote hobby van mij is fotografie. Ik krijg regelmatig leuke reacties en mensen zeggen wel eens “daar moet je wat mee doen!”
Om nu meteen het roer om te gooien en voor mezelf te beginnen vind ik iets te ver gaan. Ook weet ik niet zo goed welke richting in de fotografie mij het meeste aanspreekt. Zelf hou ik van avond en landschappen fotografie. Ook ben ik vaak in de stad om bekende gebouwen/plekken te fotograferen. Ik ben dus vooral met stedelijk landschap bezig.

Om een reëel beeld te creëren wat er allemaal bij komt kijken als professionele fotograaf, ben ik op zoek naar een fotograaf waarbij ik eens mag ‘snuffelen’ aan het vak en een dag mee mag lopen.
In verband met mijn huidige baan ben ik 1 keer in de 2 weken op een vrijdag beschikbaar. Meelopen op een zaterdag of door de weekse avond is voor mij ook geen probleem.
Ik heb geen ervaring met bijvoorbeeld product of portretfotografie maar ik sta hier er wel open voor.

Is er hier iemand die fotografie als beroep heeft en wel eens een hulpje kan gebruiken of weet je een beroepsfotograaf, dan hoor ik dat graag.
D7200
Tokina 12-24mm at-x pro dx II
Tamron AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD
Nikon 50mm 1.8d
Tokina 100mm f/2.8 af pro d
https://www.facebook.com/patrickherzbergfotografie
Gebruikersavatar
PatrickHberg

Clublid
Berichten: 319


Locatie: Koudekerk aan den Rijn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: snuffelstage / dagje mee lopen

Berichtdoor justme » ma sep 24 2018 11:54 am

Kun je voor je werkgever niet iets betekenen?

Ik heb hier op de scheepswerf eens een making of video geschoten van een uniek werkstuk, ging de hele werf over voor materiaal schieten.

Daarnaast verricht ik allerlei fotografische werkzaamheden, naast m’n reguliere werk.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: snuffelstage / dagje mee lopen

Berichtdoor PatrickHberg » ma sep 24 2018 12:56 pm

Een collega heeft dat eens gedaan, maar van de ene op de andere dag ging onze werkgever het zelf doen zonder overleg enzo.
Die optie vervalt dus helaas.
D7200
Tokina 12-24mm at-x pro dx II
Tamron AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD
Nikon 50mm 1.8d
Tokina 100mm f/2.8 af pro d
https://www.facebook.com/patrickherzbergfotografie
Gebruikersavatar
PatrickHberg

Clublid
Berichten: 319


Locatie: Koudekerk aan den Rijn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: snuffelstage / dagje mee lopen

Berichtdoor justme » ma sep 24 2018 2:17 pm

Dat je werkgever het zelf doet, zonder overleg is niet zo onbegrijpelijk ( eigen baas )

Maar het kan geen kwaad het alsnog voor te leggen, toch?

Als het slaagt, helpt het niet direct je vraag te beantwoorden, maar levert je wel een eigen ontdekkingsreis op product fotografie. Daarnaast, een ander ( je werkgever ) overtuigen hoort uiteindelijk ook bij een zelfstandig fotograaf. ;)
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: snuffelstage / dagje mee lopen

Berichtdoor PatrickHberg » ma sep 24 2018 3:37 pm

Om eerlijk te zijn kan ik dan nog beter mijn eigen meubels fotograferen om die ervaring van product fotografie te krijgen. Via mijn werk zal ik er niet wijzer van worden.
D7200
Tokina 12-24mm at-x pro dx II
Tamron AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD
Nikon 50mm 1.8d
Tokina 100mm f/2.8 af pro d
https://www.facebook.com/patrickherzbergfotografie
Gebruikersavatar
PatrickHberg

Clublid
Berichten: 319


Locatie: Koudekerk aan den Rijn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: snuffelstage / dagje mee lopen

Berichtdoor Patrick » ma sep 24 2018 5:21 pm

Ik zou in ieder geval voor jezelf proberen uit te maken wat je precies wil met je fotografie. Welke soort(en) je liggen/interesse hebben zou ik in ieder geval scherp willen hebben voordat ik ga snuffelen. Zoekt ook efficiënter denk ik...

Succes!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten