MO september 2018, Beoordelen foto's "De schaduw van de straat"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Welke foto met als thema "De schaduw van de straat" wint deze maandopdracht?

Peiling eindigde op za okt 20 2018 1:50 pm

EdvandeZilver
0
Geen stemmen
Mieke53
0
Geen stemmen
MarcoEos70D
6
22%
bcvthul
2
7%
JolandaVuijk
1
4%
René S64
1
4%
josti
2
7%
jur001
2
7%
Frans Martens
2
7%
brombeer
0
Geen stemmen
Richard
0
Geen stemmen
Bak
3
11%
ben42
8
30%
Jacqueline Ermens
0
Geen stemmen
Belinda
0
Geen stemmen
JDPix
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 27

Onderwerp:

MO september 2018, Beoordelen foto's "De schaduw van de straat"

Berichtdoor josti » di okt 02 2018 1:50 pm

Dag allemaal,

Hier de tweede versie van de poll nu met de foto van JDPix in de lijst. De vorige versie heb ik verwijderd om verwarring te voorkomen. Nogmaals excuses voor het ongemak. Diegenen die al gestemd hadden kunnen dat nu nog eens doen.
Wat een variatie weer deze keer bij de inzendingen. Dat wordt een moeilijke keus! maar hier is weer is de poll voor de maandopdracht. De foto's van september 2018 met als onderwerp "De schaduw van de straat" kunnen door jullie beoordeeld worden. Welke foto beeld het beste 'De schaduw van de straat" uit en vind je het mooist, origineelst of meest aansprekend.. Een korte toelichting van je stem wordt door de inzenders erg op prijs gesteld.
Stemmen kan tot en met 20 oktober 2018, 14.50 uur.
De ingezonden foto's voor het thema "De schaduw van de straat" vind je hier
Door de droogte viel de oogst deze maand wat tegen, maar gelukkig zijn jullie weer creatief bezig geweest. Het is logisch dat door de droogte iedereen het heeft gezocht in de opbrengst van de oogst. Weer een lastige keus!

De foto's die in 2017 hebben gewonnen vind je via deze link
De foto's die in 2018 de maandopdrachten wonnen staan in dit draadje.

En tenslotte vind je hier van de afgelopen jaren (2015 en verder) de beste foto's van het betrefffende jaar.

Groet, Jos
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2899


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO september 2018, Beoordelen foto's "De schaduw van de straat"

Berichtdoor josti » za okt 06 2018 10:55 am

Hallo liefhebbers van de maandopdracht. Een gewaagd onderwerp vond ik zelf (bedacht door/met mijn familie :wink: ) wat mijzelf behoorlijk wat hoofdbrekens heeft gekost en gezien de reacties velen van jullie. Ik doe weer een poging om de foto's tegen het licht te houden.

EdvandeZilver: de invoegende lijn van de zandweg doet het goed en een fijne lucht maken voor mij de foto. Verder wat rommelig maar dat past natuurlijk bij zo'n bouwproject.
Mieke53: dit vind ik een mooie zwart-witfoto. kijkt lekker weg deze bekende plek. Mooie lucht, genoeg te zien en de schaduw natuurlijk. Misshien had ikzelf de punt van het station buiten het beeld gelaten, die leidt mij nu wat af.
MarcoEos70D: leuk gevonden dit idee. Keurige compositie, maar iets in de belichting vind ik minder prettig. Misschien iets teveel licht op het kaartje en te donker op het bord.
bcvthul: daar ging mijn idee :cry:.Op de dag dat je deze plaatste had ik iets soortgelijks gedaan. Fantastisch idee natuurlijk :D en erg lastig om uit te voeren zodat er een mooie foto uitkomt. Voor mij is deze net wat te rommelig door het hek en het weiland.
JolandaVuijk: nog een fiets en voor mij een mooie foto. Goed gezien en mooi uitgevoerd. De compositie 'klopt' en de schaduw aan de bovenkant maakt het dan weer af.
René S64: fraaie foto met mooie lijnen erin. Een van de toppers wat mij betreft. Enige puntje voor mij is dat de schaduwen aan de rechterkant wat donker ogen.
josti: is benieuwd wat jullie ervan vinden..
jur001: knappe foto waarvan de kleur mij aanspreekt. Prachtig scherp en een mooie compositie. Op de shortlist
Frans Martens: weer een zeer verzorgd beeld waar over nagedacht is. Het enige dat ik mis, is een blik op de man zijn ogen. Daarvoor is de schaduw op zijn gezicht net teveel dichtgelopen. Aan de andere kant is het zo ook weer wat mysterieuzer.
brombeer: mooie zachte kleuren en een eyecatcher op de voorgrond en in de achtergrond. Jammer dat deur rechts er niet helemaal opstaat en dat de lijn links niet helemaal naar de linkerhoek loopt.
Richard: veel schaduw in deze foto! Goed beeld van hoe de techniek blijkbaar verandert. Ik had de foto nog wat rechtgetrokken aan de rechterkant zodat daar de boom en het paaltje recht staan. Geen idee of dat zou lukken overigens.
Bak: een van de toppers van mij bij dit thema. Had zoiets ook willen maken, maar durf dat eigenlijk niet. Mooie bewerking waardoor de aandacht naar de man wordt getrokken. Het korrelige effect vind ik er mooi bij passen, net als de 'handtekeningen' op de muur. Een van de favorieten.
ben42: weer een mooie voor mijn shortlist. De foto heeft een fijne sfeer en de kleur past daar prima bij (of komt het juist door de kleur?). Leuke pose van de dame waarbij de hoed een blikvanger is. Jammer dat de verticale lijnen niet recht staan.
Jacqueline Ermens: in eerste instantie dacht ik dat de foto niet goed geplaatst was, maar bij nader inzien denk ik dat je de schaduw als leidend object hebt neergezet. Mooi gedaan! De schaduw heeft mooie lijnen en het enige dat ik mis is het glas wijn op de tafel :wink:
Belinda: rechttoe rechtaan beeld van een weg met mooie bomen die de vereiste schaduw geven. Mijn blik wordt de foto ingetrokken en mooi dat er nog een auto te zien is. Lekker zomers beeld maar verder niet zo spannend.
JDPix: een mooie compositie van de brug die linksboven en de schaduw die rechtsonder begint. De rechterkant vind ik wat rommelig.

De keus uit mijn favorieten (René S64, jur001, Bak, ben42) is René S64 geworden.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2899


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO september 2018, Beoordelen foto's "De schaduw van de straat"

Berichtdoor Richard » za okt 06 2018 11:22 am

Mijn stem is naar ben42 gegaan en ik was niet de eerste. :wink:
josti schreef:Richard: veel schaduw in deze foto! Goed beeld van hoe de techniek blijkbaar verandert. Ik had de foto nog wat rechtgetrokken aan de rechterkant zodat daar de boom en het paaltje recht staan. Geen idee of dat zou lukken overigens.

Het effect van 17 mm op full frame. De foto heb ik recht gezet op de hoogspanningsmast op de achtergrond.
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3576


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO september 2018, Beoordelen foto's "De schaduw van de straat"

Berichtdoor josti » za okt 06 2018 2:31 pm

Aha, dat is behoorlijk groothoek. Vandaar. In PS heb ik wel eens gespeeld met het vervormen: aan elke hoek apart ‘trekken’. Daar dacht ik aan bij je foto.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2899


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO september 2018, Beoordelen foto's "De schaduw van de straat"

Berichtdoor bcvthul » za okt 06 2018 4:24 pm

Mijn keuze is gegaan naar marcoeos70d. Zijn foto geeft, mijn inziens, het beste (en simpelste en orgineelste ) weer wat ' de schaduw van de straat' is.

Alle andere foto's zijn voor mij te omslachtig...
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO september 2018, Beoordelen foto's "De schaduw van de straat"

Berichtdoor René S64 » ma okt 08 2018 11:18 am

Ik heb zelf een tijd lopen twijfelen tussen Marco en Ben, ook de afbeelding van Hans Bak trok mij, mede omdat ik hierbij ook iets in de gedachten had om de schaduwzijde van de straat te portretteren. Uiteindelijk is mijn keuze gevallen op de foto van Ben42.
Besmet met het NAS-virus, Intussen gevaccineerd met het Sony-vaccin.
René S64

Clublid
Berichten: 531


Locatie: Enschede
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO september 2018, Beoordelen foto's "De schaduw van de straat"

Berichtdoor EdvandeZilver » ma okt 08 2018 12:27 pm

René S64 schreef:Ik heb zelf een tijd lopen twijfelen tussen Marco en Ben, ook de afbeelding van Hans Bak trok mij, mede omdat ik hierbij ook iets in de gedachten had om de schaduwzijde van de straat te portretteren...

Laat ik nou exact dezelfde gedachte hebben! Echter mijn overweging ligt in "de schaduwzijde" van de straat.
Mijn keuze daarom voor Hans Bak.
Online
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3101


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO september 2018, Beoordelen foto's "De schaduw van de straat"

Berichtdoor josti » za okt 20 2018 4:25 pm

Ben42 wint deze maandopdracht! van harte met jouw winst namens ons allen :prost:
Jouw prachtige foto bij het thema 'De schaduw van de straat' komt in de eregalerij met foto's die de maandopdrachten in 2018 wonnen. Daarnaast krijgt hij een plaatsje in de volgende editie van het NCN-magazine, op Instagram en in de aankomende nieuwsbrief.
Ik sluit hierbij dit draadje.

Groet, Jos
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2899


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten