Tablet of ander medium

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Re: Tablet of ander medium

Berichtdoor Brutus » do okt 25 2018 9:53 pm

De gratis app FileBrowser werkt ook prima om fotos vanaf ipad naar chromcast te sturen.
De betaalde versie (FileBrowserGo) kan zelfs gedeelde bestanden in je netwerk (NAS of PC) benaderen.
Groet,
Bert
Gebruikersavatar
Brutus

Clublid
Berichten: 1112


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Tablet of ander medium

Berichtdoor Ronaldnikon » vr okt 26 2018 9:52 am

MarcoEos70D schreef:
ben42 schreef:De ChromeCast heb ik zelf zo ingesteld dat als er niets gecast wordt dat een verzameling foto's (als screensaver) wordt getoond. Ik kijk altijd met plezier naar deze 'grote' foto's. Zelfs van afstand zijn grote foto's indrukwekkender dan op een tablet (of zelfs een 23 inch scherm).

Dat doe ik ook, mijn Flickr-foto’s komen dan in willekeurige volgorde voorbij. Ideaal.

Overigens kan je ook vanaf je iPad je scherm casten, via de app MomoCast.


Volgens mij lijkt dit het makkelijkste.
Ronaldnikon

Forumlid
Berichten: 76


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Tablet of ander medium

Berichtdoor JerryBig » vr okt 26 2018 10:27 am

Ik gebruik gewoon een Samsung Galaxy Tab A uit 2017 (< €200) met een flinke MicroSD erin. Ik hang hem aan mijn PC via eenvoudig USB kabeltje en kopieer de foto's van de PC naar de tablet. Tijdens vakantie neem ik altijd een oud klein laptopje (10" Asus uit het jaar kruikje) mee als intermediar. Dat is gelijk mijn back-up.
Voordeel van de Tab A vind ik het schermformaat (10.1") omdat het 6:4 formaat (en 16:9!) dan beter tot zijn recht komt. Indien nodig kan ik casten via de Chromecast, maar gebruik dat echter zelden.
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk
Gebruikersavatar
JerryBig

Clublid
Berichten: 542


Locatie: Nieuw-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten