LaCie DJI CoPilot: is dat wat als "imagetank"?

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

LaCie DJI CoPilot: is dat wat als "imagetank"?

Berichtdoor rovinge » vr nov 02 2018 9:19 am

https://www.lacie.com/nl/nl/products/dji-copilot/

Heeft iemand ervaring met dit product?

Lijkt mij wel wat om snel foto's van camera op harde schijf te backuppen, zoals je vroeger imagetanks gebruikte.....

Alleen ik kan nergens terugvinden of dit goed werkt icm Nikon camera's en/of gewoon de geheugenkaarten met adapters

Wat ik wil is:
- LaCie met USB op camera aansluiten en bestanden van geheugenkaartjes op schijf zetten; ik heb ergens gelezen dat het kan, maar zie het graag bevestigd.
- Geheugenkaart los uit camera en met adapter op USB poort van LaCie zetten, uitlezen en bestanden kopiëren. LaCie heeft een SD card slot, maar ik heb ook gelezen dat het adapters (QXD? > usb) op de USB poort accepteert.... Ikzelf heb naast SDs ook QXD en PC-cards.....

Roel
Diverse Nikon bodies, objectieven en accessoires = een prachtige bezigheid!

Eigen Werk | Facebook
Gebruikersavatar
rovinge

Clublid
Berichten: 449


Locatie: Heerhugowaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: LaCie DJI CoPilot: is dat wat als "imagetank"?

Berichtdoor Jan en Yuul » vr nov 02 2018 1:15 pm

Op het "gegevensblad" ( https://www.lacie.com/www-content/datas ... -nl_NL.pdf ) staat dat rechtstreeks kopiëren vanaf de "meeste" digitale camera's mogelijk is. Een beetje vaag natuurlijk. Op datzelfde blad staat niets over QXD > usb vermeld.
Een nadeel t.o.v. de geëigende imagetanks vind ik dat je de foto's niet op het schermpje kan terugzien.
Een imagetank die dat wel kan en waar je ook QXD in kan steken is de XferMax X8 ( https://www.dazuinfo.com ), maar die is dan weer belachelijk duur ( $ 599 zonder HDD/SSD ) en pas sinds kort op de markt.
Groet,
Jan (van Yuul :))
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
Jan en Yuul

Clublid
Berichten: 561


Locatie: Beverwijk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: LaCie DJI CoPilot: is dat wat als "imagetank"?

Berichtdoor rovinge » vr nov 02 2018 7:21 pm

Ik heb ergens kunnen vinden dat je gewoon een adapter (XQD > USB) in het USB slot kan steken en dat de LaCie daarmee overweg kan.

Foto's kan je weliswaar niet op het apparaat zelf bekijken, maar wel via een vast kabeltje op je Smartphone (zowel iOS als Android). RAW files kan ie dan weer niet zien lees ik...… Ik vind een bekabelde oplossing beter dan via WiFi of Bluetooth....

Interessant die XferMax X8, mooie daarvan is dat er een model is met de drie kaartsloten die ik nodig heb (SD, XQD en CF); wel duur en ik vind deze nog een beetje "onbekend" en dun op support om hiervoor te gaan.....
Diverse Nikon bodies, objectieven en accessoires = een prachtige bezigheid!

Eigen Werk | Facebook
Gebruikersavatar
rovinge

Clublid
Berichten: 449


Locatie: Heerhugowaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: LaCie DJI CoPilot: is dat wat als "imagetank"?

Berichtdoor gvdnberg » vr nov 02 2018 10:02 pm

Ook bij gnar box gekeken Roel?
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: LaCie DJI CoPilot: is dat wat als "imagetank"?

Berichtdoor rovinge » ma nov 05 2018 3:58 am

Wel interessant die gnarbox; komt een nieuwe versie aan zie ik. Ik zal me eens meer inlezen in dit product
Diverse Nikon bodies, objectieven en accessoires = een prachtige bezigheid!

Eigen Werk | Facebook
Gebruikersavatar
rovinge

Clublid
Berichten: 449


Locatie: Heerhugowaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: LaCie DJI CoPilot: is dat wat als "imagetank"?

Berichtdoor MarcoEos70D » ma nov 05 2018 8:58 am

Ik kende dit niet; interessant!
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2321


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: LaCie DJI CoPilot: is dat wat als "imagetank"?

Berichtdoor JvdKooij » ma nov 05 2018 9:20 am

wat voor foto's maken jullie dat je op een dergelijke manier wil back-uppen?

als ik al een backup maak tijdens een reis (meestal niet eens) dan gewoon op een USB-drive via de laptop, die nemen we toch mee.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: LaCie DJI CoPilot: is dat wat als "imagetank"?

Berichtdoor rovinge » ma nov 05 2018 7:42 pm

Heb niet altijd een laptop mee en soms heb ik meerdere fotoshoot op een dag; ik wil dan even 'simpel' mijn geheugenkaarten kunnen kopieren naar een backup apparaat die ik zo op de camera kan aansluiten, of mijn geheugenkaartjes kan laten lezen en backuppen.

Op vakantie mét laptop gebruik ik het apparaat voor een 2e backup van mijn foto's (1 op laptop/harddisk en 1 op backup/externe disk).
Gezien de groottes van huidige RAW files prefereer ik USB 3 of zelfs 3.1 voor snellere backups.

Gaat mij niet om het kunnen bewerken of alvast selecteren van foto's via zo'n apparaat.
Diverse Nikon bodies, objectieven en accessoires = een prachtige bezigheid!

Eigen Werk | Facebook
Gebruikersavatar
rovinge

Clublid
Berichten: 449


Locatie: Heerhugowaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: LaCie DJI CoPilot: is dat wat als "imagetank"?

Berichtdoor JvdKooij » di nov 06 2018 7:52 am

Dank voor je antwoord Roel, ik ging er even van uit dat je dat alleen van plan was voor vakantiefoto's, dat leek me wat overkill.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: LaCie DJI CoPilot: is dat wat als "imagetank"?

Berichtdoor Jan en Yuul » di nov 06 2018 11:57 am

JvdKooij schreef:Dank voor je antwoord Roel, ik ging er even van uit dat je dat alleen van plan was voor vakantiefoto's, dat leek me wat overkill.

Wij gebruiken een Hyperdrive Colorspace UDMA 2 al jaren alleen op vakantie. Wij nemen geen laptop mee maar wel 2 iPads. Als je 3 weken lang foto's schiet is dat geen overkill. Het apparaat werkt op zich prima, is redelijk snel, maar de menustructuur blinkt niet uit door gebruiksvriendelijkheid.
Groet,
Jan (van Yuul :))
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
Jan en Yuul

Clublid
Berichten: 561


Locatie: Beverwijk
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten