Hekwerk verwijderen ?

Discussies over fotobewerking en archivering

Onderwerp:

Re: Hekwerk verwijderen ?

Berichtdoor Rijko » za nov 17 2018 8:50 pm

@MarcoEos70D, Ja en?? Uitstappen, trapje erbij en tijd nemen om een foto te maken. Plannen, geen toeval treffers en dan maar proberen wat niet bevalt weg te poetsen in photoshop!!
Gebruikersavatar
Rijko

Clublid
Berichten: 167


Locatie: Groningen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hekwerk verwijderen ?

Berichtdoor MarcoEos70D » za nov 17 2018 9:43 pm

Plannen? Bij een overduidelijk spontane spot?
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2321


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Hekwerk verwijderen ?

Berichtdoor Rijko » za nov 17 2018 10:36 pm

Als je geïnteresseerd bent in het fotograferen van vliegtuigen en helikopters (en dat is de topic starter lijkt me) dan kun je voorbereiden waar vliegvelden langs je vakantieroute zijn, of je organiseert je route langs vliegvelden. Dan is het meenemen van een trapje beslist geen raar idee. Ook in het buitenland (Canada in dit geval, meen ik) kun je er een kopen voor echt niet zoveel geld, zeker niet in vergelijking met je vakantiebudget. Aan het eind van je vakantie laat je het trapje gewoon ergens staan! Dat is plannen, en dat is heus niet zo'n wild idee. Alleen bij militaire vliegvelden in het buitenland moet je uiteraard voorzichtig zijn, maar dat lijkt me hier niet het geval.
Gebruikersavatar
Rijko

Clublid
Berichten: 167


Locatie: Groningen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hekwerk verwijderen ?

Berichtdoor justme » za nov 17 2018 10:53 pm

Ik snap rijko wel.
Als je meer zelfkritisch bent dan laat je deze foto achterwege, en is het mogelijk een gemiste kans.

Soms leent een moment zich er niet voor om er een foto van te maken, het is dan niet anders. Je zult dus dan zelf van het moment moeten genieten ;) en het op je in laten werken.

In alle andere situaties zul je kritisch moeten kijken naar wat er haalbaar is uit een situatie, ook al staat er een hek of glas voor. Een verhoging of dicht tegen de afrastering staan zal zeker een optie zijn.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hekwerk verwijderen ?

Berichtdoor JurjenF » zo nov 18 2018 12:15 pm

@henkk : ik krijg eerder luipaarden in het struikgewas.... :?

Afbeelding
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hekwerk verwijderen ?

Berichtdoor henkk » zo nov 18 2018 4:36 pm

:D !
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4907


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hekwerk verwijderen ?

Berichtdoor Corné Goud » di nov 20 2018 10:51 pm

Ik dacht dat ik een gewone simpele vraag had gesteld... Kennelijk vinden mensen het belangrijk om nutteloze verwijten te geven hoe ik de foto had moeten maken. Eingelijk heb ik helemaal geen zin om hier op te reageren. Ik spot al jaren en heb al heel wat vliegvelden gehad. Militaire velden zijn wat anders daar parkeer je niet even een trap tegen het hek om een foto te maken, we gedragen ons als spotters want je wil niet degene zijn die word op gepakt en het voor de rest verpest. De locatie hier was aan een doorgaande tweebaans weg, tegen de weg staat een hek daar heb ik overheen kunnen fotografen met de trap van Rijk, of moest ik daar een 3 delige ladder kopen om het hek verderop ook te kunnen overbruggen ?

Verder bedankt voor de reacties..
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/
Gebruikersavatar
Corné Goud

Forumlid
Berichten: 1538


Locatie: zeeland
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hekwerk verwijderen ?

Berichtdoor justme » di nov 20 2018 10:57 pm

Vind het anders prima reacties, zeker als je zelf aangaf verwacht te hebben dat je dit wel even zou kunnen fixen in de nabewerking.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Hekwerk verwijderen ?

Berichtdoor Vincent » di nov 20 2018 11:29 pm

wiebeterpstra schreef:Vind het anders prima reacties, zeker als je zelf aangaf verwacht te hebben dat je dit wel even zou kunnen fixen in de nabewerking.


Hij zegt nergens dat het kan, hij vraagt òf het kan...

Corné Goud schreef:Oke duidelijk, Ik heb nog één foto die echt maar een fractie ervoor is gemaakt.


Hoeveel is een fractie en hoe hard reed je? Probleem hier is dat je details klein zijn ten opzichte van je hekwerk. Wellicht kun je door de beelden te combineren een stuk verder komen?

Overigens wordt de automatische software ook steeds beter en is Google (zeggen ze) al een heel eind. Denk dat hier het formaat van je object tov het hekwerk wel een probleem kan blijven...

https://www.google.nl/amp/s/www.technol ... click/amp/

In dit geval ook op basis van meerdere beelden. Dus de techniek komt er wel aan!
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hekwerk verwijderen ?

Berichtdoor Rijko » do nov 22 2018 6:06 pm

Corné Goud schreef:Ik dacht dat ik een gewone simpele vraag had gesteld... Kennelijk vinden mensen het belangrijk om nutteloze verwijten te geven hoe ik de foto had moeten maken. Eingelijk heb ik helemaal geen zin om hier op te reageren. Ik spot al jaren en heb al heel wat vliegvelden gehad. Militaire velden zijn wat anders daar parkeer je niet even een trap tegen het hek om een foto te maken, we gedragen ons als spotters want je wil niet degene zijn die word op gepakt en het voor de rest verpest. De locatie hier was aan een doorgaande tweebaans weg, tegen de weg staat een hek daar heb ik overheen kunnen fotografen met de trap van Rijk, of moest ik daar een 3 delige ladder kopen om het hek verderop ook te kunnen overbruggen ?

Verder bedankt voor de reacties..


Corne, ik verwijt je helemaal niets. En van mij moet je ook niets.
Gebruikersavatar
Rijko

Clublid
Berichten: 167


Locatie: Groningen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Fotobewerking en archivering”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten