D750: rubberen buitenkant raakt los

Discussies over fotografie met de D600, D610, D750 en D780. Nikon's semi-pro lijn met een FX-formaat sensor.

Onderwerp:

D750: rubberen buitenkant raakt los

Berichtdoor Faiz » zo dec 16 2018 3:18 pm

Hoi,

Bij mijn D750 raakt de rubberen buitenkant los, aan de kant van van de "D750" en "FX" plaatjes, bij de lens release knop. Hebben meer D750's last van een loslatende "huid" :shock: ? Ik heb het niet eerder gezien bij één van mijn andere camera's.
Laatst gewijzigd door Faiz op ma dec 17 2018 6:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D750: rubberen buitenkant raakt los

Berichtdoor Richard » zo dec 16 2018 3:41 pm

Mijn D750 heeft daar geen last van. Mijn Coolpix A wel, mede door de manier waarop ik deze veel bewaarde: in de borstzak van mijn jas. Bij het uit de borstzak halen krijgt dat rubber het te verduren.
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3576


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D750: rubberen buitenkant raakt los

Berichtdoor Ed Post » zo dec 16 2018 4:59 pm

Ik heb onlangs een tweedehands Fujifilm XT-1 gekocht waarvan de bekleding ook losliet.
Een mailtje naar Fujifilm leerde dat ik dit kosteloos kon laten vervangen.
Zou Nikon ook een dergelijke service hebben?
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D750: rubberen buitenkant raakt los

Berichtdoor Faiz » ma dec 17 2018 6:11 am

Camera’s liggen er altijd netjes bij in de tas of fotokoffer, zou geen idee hebben waarom het bij de D750 wel het geval is en bij mijn andere camera’s (waarvan sommige iets ouder zijn) niet.

Ik ga eens een mailtje richting Nikon wagen, kijken wat hun oplossing is. (Na komende vrijdag kan ik de D750 wel even missen ;) )
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D750: rubberen buitenkant raakt los

Berichtdoor Jan en Yuul » ma dec 17 2018 12:22 pm

Ed Post schreef:Een mailtje naar Fujifilm leerde dat ik dit kosteloos kon laten vervangen.
Zou Nikon ook een dergelijke service hebben?


Tot nog toe heeft Nikon alle loslatende en te wijde rubbers van body's en lenzen binnen de garantieperiode bij ons gratis vervangen.

Groet,

Jan (van Yuul :))
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
Jan en Yuul

Clublid
Berichten: 561


Locatie: Beverwijk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D750: rubberen buitenkant raakt los

Berichtdoor gijs sandberg » ma dec 17 2018 1:40 pm

Beste F,
Rubbers kunnen om vele redenen achteruit of los gaan (en het gaat niet specifiek over de D750).
Voor vele kamera's zijn de rubbers los bij Nikon Service te koop (handig als je ver woont en/of zelf durft te monteren).
Ik zou proberen met de kamera naar Beverwijk te reizen, de vrouwen en mannen daar weten vers rubber goed te monteren.
Kosten/garantie: niet zeuren, het gaat om luttele tientjes.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6805


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D750: rubberen buitenkant raakt los

Berichtdoor Ed Post » ma dec 17 2018 4:22 pm

Jan en Yuul schreef:
Ed Post schreef:Een mailtje naar Fujifilm leerde dat ik dit kosteloos kon laten vervangen.
Zou Nikon ook een dergelijke service hebben?


Tot nog toe heeft Nikon alle loslatende en te wijde rubbers van body's en lenzen binnen de garantieperiode bij ons gratis vervangen.

Groet,

Jan (van Yuul :))

Mijn XT-1 was al ruim over de garantietermijn heen. :wink:
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D750: rubberen buitenkant raakt los

Berichtdoor Jan en Yuul » ma dec 17 2018 5:24 pm

Ed Post schreef:Mijn XT-1 was al ruim over de garantietermijn heen. :wink:


Wat een service, we zouden bijna overstappen naar Fuji. Onze laatste goede ervaring was met de S5-Pro in een Nikon D200 behuizing, maar dat is al weer enige tijd geleden :D .

Groet,

Jan (van Yuul :))
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
Jan en Yuul

Clublid
Berichten: 561


Locatie: Beverwijk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D750: rubberen buitenkant raakt los

Berichtdoor Faiz » ma dec 17 2018 10:33 pm

Beverwijk it is :) (meteen weer een reden om even naar in IJmuiden te gaan ;) )
Garantie of niet, maakt mij niet zoveel uit of ik er een paar tientjes voor moet neertellen (die mensen die dat rubbertje erop fietsen kosten ook geld), zolang mijn camera maar weer netjes is afgesloten.
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D750: rubberen buitenkant raakt los

Berichtdoor Faiz » di jan 08 2019 7:30 pm

Beverwijk houdt geen voorraad aan. Ze bestellen alleen wat ze nodig hebben wat ze voor reparaties binnen krijgen. Kan weer een paar weken duren voordat ze weer wat binnenkrijgen. Loslatend rubber schijnt een veel voorkomend probleem bij Nikon DSLR camera’s te zijn. Nieuwe rubbers schijnen na verloop van tijd ook weer los te laten. Ik vermoed dat de lijm die Nikon gebruikt misschien iets te milieuvriendelijk is en oplost na verloop van tijd. Even google’end kwam ik op de site van Neil van Niekerk die dit probleem ook heeft met Nikon DSLR’s, en werd gewezen op een fix met 3M dubbelzijdig tape van een bepaald type: https://neilvn.com/tangents/how-to-fix- ... n-cameras/

Proberen kan allicht voor iets meer dan een tientje ;)
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D750: rubberen buitenkant raakt los

Berichtdoor toines » di jan 08 2019 8:30 pm

Ik gebruik dunne dubbelzijdig tape van Aliexpress, 0,39 eurocent voor een rol en plakt als een bezetene. Ik zet daar ook de rubbers van objectieven mee vast zodra ze gaan lubberen.
Nikon D600, D300s, D50, D80, F4, F90, F801s, F601, F501, F100, Kiev 60+glaswerk, Mamiya M645 en wat Olympus en Minolta spul.
Gebruikersavatar
toines

Forumlid
Berichten: 40


Locatie: Middelburg
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D750: rubberen buitenkant raakt los

Berichtdoor EdvandeZilver » di jan 08 2019 8:47 pm

toines schreef:Ik gebruik dunne dubbelzijdig tape van Aliexpress, 0,39 eurocent voor een rol en plakt als een bezetene. Ik zet daar ook de rubbers van objectieven mee vast zodra ze gaan lubberen.

Dat zelfde spul is ook te koop bij de Action voor ongeveer hetzelfde bedrag, en werkt inderdaad als een tierelier.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3099


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D750: rubberen buitenkant raakt los

Berichtdoor Gerrit » vr jan 11 2019 7:34 pm

Ik heb ook rubbers opnieuw vastgezet met dubbelzijdig plakband. Dat gaat prima. Ik heb wel gemerkt dat de rubbers na verloop van (veel) tijd wat zijn uitgerekt. Het is dan verstandig om de rubbers voor herbevestiging iets bij te knippen/snijden.
D4s, Nikkor 24-70mm 1:2.8G ED, Nikkor 70-200 1:2.8GII ED, SB 900
kvk 73686913
www.fotockers.nl
Gerrit

Forumlid
Berichten: 155


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “D600, D610, D750 en D780”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten