Ook een terugblikje van mij

Onderwerp:

Ook een terugblikje van mij

Berichtdoor HannahV » za jan 05 2019 11:05 pm

Dat vind ik nou best een leuk idee, een jaar in foto's laten zien. Dus zal ik dan maar? Hoewel, ik denk dat mijn topic alleen echt leuk is om naar te kijken voor hondenliefhebbers :think:

Het is een leuk fotojaar geworden. Het jaar waarin ik mij heb ingeschreven bij de kvk (maar er ook achter kwam dat fotograferen één ding is, maar fotograferen als business net iets anders), een jaar vol met met name honden en hondensport.
Let's go.


1.
AfbeeldingNorah by Hannah Verhoeven, on Flickr

Norah. We beginnen het jaar met een portret van een Labrador. Een ras dat ik het afgelopen jaar heel veel op wedstrijden en in de praktijk in actie heb mogen fotograferen.

2.
AfbeeldingHunter by Hannah Verhoeven, on Flickr

We gaan dan door met een foto die eigenlijk meteen raak was. Exact wat ik wilde fotograferen, in het eerste shot raak. High five met de eigenaar van Hunter. Niks meer aan doen :D

3.
AfbeeldingPBCN Track by Hannah Verhoeven, on Flickr

Renbaanplaatje.

4.
AfbeeldingGoldo by Hannah Verhoeven, on Flickr

Goldo tijdens lure race. Diverse sportevenementen van de Pitbullclub vastgelegd.


5.
Afbeeldingstaffordtimes-96 by Hannah Verhoeven, on Flickr

Staffordtimes 2018.


6.
Afbeeldingoostvoorneflickr-3 by Hannah Verhoeven, on Flickr

Jachthondenwedstrijden.

7.
AfbeeldingBeau by Hannah Verhoeven, on Flickr

Beau.

8.
AfbeeldingZero by Hannah Verhoeven, on Flickr

Zero.

9.
AfbeeldingDoxx by Hannah Verhoeven, on Flickr

Doxx.


10.
AfbeeldingZelda the Kelpie by Hannah Verhoeven, on Flickr

Zelda.

11.
AfbeeldingOllie by Hannah Verhoeven, on Flickr

Ollie BordercOllie

12.
AfbeeldingUntitled by Hannah Verhoeven, on Flickr

Jagd Terrier op jacht.

13.

AfbeeldingTorben by Hannah Verhoeven, on Flickr

Torben.


14.

AfbeeldingZiva by Hannah Verhoeven, on Flickr

Labrador Ziva.


Het was best een prima fotojaar. Dit jaar staan er weer mooie dingen op de planning, waaronder weer veel hondenwerk.

De beste wensen!
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Ook een terugblikje van mij

Berichtdoor pimmetje » zo jan 06 2019 1:01 am

Prachtige foto's.
pimmetje

Clublid
Berichten: 971


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Ook een terugblikje van mij

Berichtdoor DannySan » zo jan 06 2019 9:35 am

HannahV schreef:Hoewel, ik denk dat mijn topic alleen echt leuk is om naar te kijken voor hondenliefhebbers :think:


Ik ben al een tijdje een trouwe 'volger' op FB en Instagram en kan je meteen zeggen dat jouw topic níet alleen voor hondenliefhebbers echt leuk is om naar te kijken hoor!
Jouw enthousiasme en verzorging van je beelden is echt top; ik ben echt liefhebben van je 'dromerige' werk zoals foto 1, 7 en 10. Foto 11 is het beeld wat er echt uitspringt voor mij.

Het lijkt ook wel of je verwerking/bewerking van de beelden een groei heeft doorgemaakt, de latere beelden zijn sprekender en warmer; vooral de portretten die veelzeggend zijn over het karakter van de hond. Ook je werk met paarden (wat je hier niet laat zien) mag er zéker zijn; wij hebben zelf een Jack Russel en jouw werk is inspiratie voor een foto die ik van onze boef Emmett nog eens wil gaan maken.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3821


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Ook een terugblikje van mij

Berichtdoor Vincent » zo jan 06 2019 11:33 am

HannahV schreef:maar er ook achter kwam dat fotograferen één ding is, maar fotograferen als business net iets anders


:lol:

als het makkelijk was deed iedereen het, en bedenk maar zo, kwaliteit is geen garantie, inmiddels wel een belangrijke randvoorwaarde (bijna altijd tenminste).

Maar met jouw kwaliteit zit het wel goed, al laat je hier ook werk zien dat ik persoonlijk 'iets minder' vind (bijv 6 en 14 vindt ik een beetje uit de toon vallen)... Met name jouw 'signature' beeld zoals foto 10 is echt inspirerend en leerzaam. Goed geschoten, nabewerking meer dan uitstekend! Top.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ook een terugblikje van mij

Berichtdoor Maurice » zo jan 06 2019 8:10 pm

Boh.. mooi beeld!
Prachtige Hannah-platen (8-9-10-11).
Maurice

Regiocoördinator
Berichten: 1334


Locatie: Heerlen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ook een terugblikje van mij

Berichtdoor weimaraner » ma jan 07 2019 8:16 pm

Mooie samenvatting Hannah, was een topjaar voor je zo te zien!
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2293


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ook een terugblikje van mij

Berichtdoor Frankie » di jan 08 2019 10:44 pm

Prachtige portretten, met name 10 en 11 zijn helemaal top!
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ook een terugblikje van mij

Berichtdoor HannahV » zo jan 13 2019 8:18 pm

Vincent schreef:
HannahV schreef:maar er ook achter kwam dat fotograferen één ding is, maar fotograferen als business net iets anders


:lol:

als het makkelijk was deed iedereen het, en bedenk maar zo, kwaliteit is geen garantie, inmiddels wel een belangrijke randvoorwaarde (bijna altijd tenminste).

Maar met jouw kwaliteit zit het wel goed, al laat je hier ook werk zien dat ik persoonlijk 'iets minder' vind (bijv 6 en 14 vindt ik een beetje uit de toon vallen)... Met name jouw 'signature' beeld zoals foto 10 is echt inspirerend en leerzaam. Goed geschoten, nabewerking meer dan uitstekend! Top.


Dat is zeker zo. Vreselijk moeilijk vind ik het, ondernemen. Diep respect voor alle fotografen die het wel kunnen. :D
Ik ben en blijf altijd bang dat klanten niet tevreden zijn, het resultaat tegen vinden vallen. Maar goed, misschien is dat ook een kwestie van ervaring...?


En bedankt voor de feedback!! Ik begrijp inderdaad, nu ik het overzicht zo bekijk, waarom deze twee inderdaad uit de toon vallen.
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Ook een terugblikje van mij

Berichtdoor HannahV » zo jan 13 2019 8:22 pm

DannySan schreef:
HannahV schreef:Hoewel, ik denk dat mijn topic alleen echt leuk is om naar te kijken voor hondenliefhebbers :think:


Ik ben al een tijdje een trouwe 'volger' op FB en Instagram en kan je meteen zeggen dat jouw topic níet alleen voor hondenliefhebbers echt leuk is om naar te kijken hoor!
Jouw enthousiasme en verzorging van je beelden is echt top; ik ben echt liefhebben van je 'dromerige' werk zoals foto 1, 7 en 10. Foto 11 is het beeld wat er echt uitspringt voor mij.

Het lijkt ook wel of je verwerking/bewerking van de beelden een groei heeft doorgemaakt, de latere beelden zijn sprekender en warmer; vooral de portretten die veelzeggend zijn over het karakter van de hond. Ook je werk met paarden (wat je hier niet laat zien) mag er zéker zijn; wij hebben zelf een Jack Russel en jouw werk is inspiratie voor een foto die ik van onze boef Emmett nog eens wil gaan maken.


Bedankt!!! Echt mooi om te horen. Het is prachtig om honden op de foto te zetten, ik doe niets liever. Met paarden is het vaak lastiger om locaties te vinden en moet ik het vaak doen met de locatie waar het paard gestald staat, maar ook dat is weer een uitdaging. Qua bewerking is er inderdaad wel een vooruitgang, maar dat is ook omdat dat ik dat heel graag doe tegenwoordig, leuk dat dat opgemerkt wordt! Ook dat is natuurlijk een kwestie van smaak... ik kan me ook voorstellen dat er een boel mensen zijn die de latere foto's weer te heftig vinden.
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Overig”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten