Terugblik op 2018...

Onderwerp:

Terugblik op 2018...

Berichtdoor Maurice » wo jan 02 2019 8:21 pm

In de lijn van de vorige keer ook dit jaar weer een terugblik, vanwege mijn verhuizing wel iets later dan gepland.



Maurice schreef:Voor volgend jaar heb ik weer genoeg ideeën in mijn hoofd met thema’s als; urbex- en sportfotografie. Maar ook een ondergrondse boottocht, het bezoek van een prachtig natuurgebied en ik probeer een rondleiding te fixen in een enorme energiecentrale…


Met bovenstaande uitspraak heb ik 2017 afgesloten... terugkijkend heeft dat geresulteerd in onderstaande activiteiten:
- Urbex fotografie: > Kent School in Duitsland
- Sportfotografie: > Vincent op het Drielandenpunt
- Ondergrondse boottocht: > Grotten van Remouchamps
- Natuurgebied: > Het Vinne in Zoutleeuw en Ninglinspo in Remouchamps
- Energiecentrale: > helaas niet door gegaan. Bij de verkenning bleek de bustocht door de bruinkoolgroeve in Garzweiler erg interessant en indrukwekkend, maar de bus verlaten was om begrijpelijke veiligheidsredenen niet toegestaan. Dus het maken van foto's beperkte zich vanuit de bus door ramen die door opspattend water en modder helaas erg vies waren. Te gek om zo dicht bij de kolossale graafmachines te komen, maar fotografisch niet interessant genoeg voor een NCN-activiteit. Jammer, de geplande nabrander van deze activiteit schuiven we door naar 2019.



Januari | Landschaftspark in Duisburg
De voormalige staalfabriek Thyssen-Eisenwerk, waar tot 1985 dagelijks vele tonnen ijzererts verwerkt werden, is een fotografisch juweeltje. In de avonduren komt het park echt tot leven door de prachtige verlichting. Als extraatje hadden Lei en ik gezorgd voor echte vonken in de vorm van gloeiend staalwol, dat we rondgeslingerd hebben. Alle foto's van deze activiteit staan hier.

1. Lei slingert staalwol in de rondte
Afbeelding

2. Over de schouder van Lysanne vanaf de hoogoven
Afbeelding


Februari | Straatfotografie in Utrecht
Hoewel straatfotografie niet zo mijn ding is, heb ik me toch opgegeven voor de workshop die Johan had georganiseerd in samenwerking met Patrick. Het was een geslaagde dag, mede door de lezing maar zeker ook door de uitgebreide feedback op de foto’s van Patrick achteraf. Alle foto's van deze activiteit staan hier.

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding



Maart | Urbex in Kentschool
Een bijzondere activiteit die achter de schermen erg veel voorbereidingstijd gekost heeft, maar mede gezien de positieve reacties zeker de moeite waard was. Persoonlijk ben ik niet zo’n ‘urbexer’, maar ik vond het toch een hele ervaring om door een dergelijk gebouw te lopen. Nadien zijn we met een paar clubleden nog gaan wandelen door het natuurgebied De Meinweg, een hele andere fotografische bezigheid. Alle foto's van deze activiteit staan hier.

5. Kent School
Afbeelding

6. Wandeling nadien in het natuurgebied de Meinweg
Afbeelding



April | Driehoekje België
Tijdens deze dag bezochten we drie locaties die een driehoek vormende op de landkaart. Gestart werd in Zoutleeuw, waar we een natuurgebied Het Vinne bezochten. Aansluitend zijn we naar een locatie gereden die vooraf niet bekend gemaakt was, het doorkijkkerkje in Borgloon. De dag hebben we afgesloten in de Japanse tuin van Hasselt. Alle foto's van deze activiteit staan hier.

7. Doorkijkkerkje
Afbeelding

8. Japanse Tuin in Hasselt
Afbeelding



Juni | Living Statues in Valkenburg
Een prachtige zomerse dag in het Zuid-Limburgse Valkenburg, waar het jaarlijkse NK Living Statues werd georganiseerd. We waren met een kleine groep, maar het was een heerlijk relaxed dagje portretjes maken, van mensen die lekker lang (stil) bleven staan. Alle foto's van deze activiteit staan hier.

9.
Afbeelding

10. Buitenbeentje met een vleugje kleur
Afbeelding


Zomervakantie | Geen activiteiten
Juli en met name augustus zijn maanden waarin nauwelijks activiteiten gepland worden vanwege vakanties. We zijn een paar weken in Oostenrijk en Italië geweest en ik had op het laatste moment besloten om toch maar mijn camera mee te nemen. Geen NCN-foto's, maar voor mij wel een belangrijk moment in 2018.

11. Kasteel Neuschwanstein
Afbeelding

12. Riva del Garda
Afbeelding

13. Kaprun
Afbeelding



September | Dom van Keulen
Een dagje door Keulen wandelen, waarbij we de enorme Dom bezocht hebben. Een vooraf geboekte rondleiding bracht ons op een mooie plaatsen binnen de indrukwekkende kerk. Nadien zijn via de spoorbrug en diens enorme aantal slotjes aan de reling, de Rijn over gestoken. Helaas werden we onverwacht getrakteerd op regen, maar we hebben toch leuke beelden kunnen maken. Alle foto's van deze activiteit staan hier.

14. Doorkijkje
Afbeelding

15. Vreemde gevels in Keulen
Afbeelding



Oktober | Grotten van Remouchamps en Linglinspo
Een bezoek aan de bijzondere grotten van Remouchamps staat garant voor uitdagend fotograferen, zeker omdat het gebruik van statieven niet toegestaan is. Serieus ISO-kietelen daar, maar niet minder de moeite waard. Zeker niet met een vrolijke en enthousiaste gids zoals Milton. Nadien zijn we gaan wandelen langs het enige bergriviertje van België; de Ninglinspo. Mede door de intredende herfst heeft dit mooi beeldmateriaal opgeleverd. De groepsfoto is typerend voor de sfeer tijdens NCN-uitjes. Alle foto's van deze activiteit staan hier.

16. Groepsfoto
Afbeelding



December | Kerstsfeer in Monschau
Het bezoeken van een stad tijdens kerstsfeer in inmiddels een klassieker geworden. En omdat er veel steden zijn die de binnenstad sfeervol aankleden, konden de clubleden dit keer zelf via een poll een keuze maken en is er gekozen voor het kleine, maar erg gezellige Monschau. Het was druk, maar sfeervol en een waardige afsluiting van 2018. Alle foto's van deze activiteit staan hier.

17. Kleine vakwerkhuisjes in Monschau
Afbeelding

18. Het gezicht achter de reclame
Afbeelding



Terugkijkend op 2018
Een jaar met leuke en afwisselde activiteiten, tenminste ik hoop dat jullie het ook zo ervaren hebben. De voorbereidingen kosten vaak erg veel tijd, maar dat wordt altijd ruimschoots goed gemaakt door de positieve en dankbare reacties tijdens en na de activiteit. Samen met Lei, mijn trouwe metgezel, is de verkenning vooraf en het uitzetten van een eventuele wandeling ook al een heerlijk dagje uit.

Vooruitkijkend op 2019
Een urbex-kasteel, iets met schepen die omhoog getild worden, iets met analoge fotografie, misschien iets met een bos, iets met avondfotografie, misschien iets met een activiteit 2.0, iets met een klassieker, iets met een bijzondere dierentuin, iets met friemelen in een andere regio...
In ieder geval; met plezier voor jullie gedaan! :thumbup:
Laatst gewijzigd door Maurice op wo jan 02 2019 8:26 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Maurice

Regiocoördinator
Berichten: 1334


Locatie: Heerlen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Terugblik op 2018...

Berichtdoor Jolanda » wo jan 02 2019 8:25 pm

Bedankt Maurice voor de organisatie van de activiteiten!

Ben erg benieuwd naar de activiteiten van 2019. Hopelijk staan de blauwe bloemetjes weer op de planning.....
click voor mijn foto's op flickr.
Gebruikersavatar
Jolanda

Clublid
Berichten: 5355


Locatie: Roosendaal NB
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Terugblik op 2018...

Berichtdoor w.wind » wo jan 02 2019 10:53 pm

Bedankt Maurice!
Ik kijk ook zeker weer uit naar wat komen gaat
Het is ook altijd gezellig bij jullie in het zuiden
:thumbup: :thumbup:
Met vriendelijke groeten,
Wim van der Wind


Mooi spul van Nikon
Gebruikersavatar
w.wind

Moderator
Berichten: 1686


Locatie: Stolwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Terugblik op 2018...

Berichtdoor Patrick » wo jan 02 2019 11:35 pm

Mooi samengevat met fantastische beelden! Op een mooi 2019! :prost:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Terugblik op 2018...

Berichtdoor Robert » wo jan 02 2019 11:57 pm

Prachtig overzicht en fantastische uitjes. Door omstandigheden heb ik dit jaar te weinig gelegenheid gehad voor een regio Zuid uitje, ik hoop daar in 2019 verandering in aan te brengen.
groeten Robert
Gebruikersavatar
Robert

Clublid
Berichten: 2637


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Terugblik op 2018...

Berichtdoor Vincent » do jan 03 2019 10:04 am

Misschien wel de beste fotograaf op het forum, en heel misschien ook wel de nummer 1 regio coordinator! ;-) Hopelijk kan de club nog lang van jouw enthousiasme en inzet genieten!

Tot snel!
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Terugblik op 2018...

Berichtdoor JvdKooij » do jan 03 2019 11:45 am

helaas afgelopen jaar geen tijd gehad om naar het zuiden af te zakken, maar je samenvatting van het jaar is net zo gelikt en af als de organisatie en lokaties van de uitjes :clap:
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Terugblik op 2018...

Berichtdoor Snoepjess » do jan 03 2019 3:28 pm

In 2018 erg genoten van alle georganiseerde uitjes, Maurice en Lei, nogmaals dank!
Ik kijk nu al erg uit naar alle uitjes van 2019, hopelijk tot snel!
Snoepjess

Clublid
Berichten: 167


Locatie: Schiedam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Terugblik op 2018...

Berichtdoor marcel.b » do jan 03 2019 6:04 pm

Mooi overzicht, helaas niet met alles mee kunnen doen , maar doe mijn best om dat wel te volbrengen. Altijd gezellig, leuk , lachen en vooral heerlijk ongedwongen lekker je gang kunnen gaan , dan vallen de lange reistijden en afstanden in het niet zeg maar...
Op naar komende seizoen, waar je al wat ideeën liet doorschemeren. TOP !

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Gebruikersavatar
marcel.b

Forumlid
Berichten: 3877


Locatie: Spijkenisse
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Terugblik op 2018...

Berichtdoor bcvthul » do jan 03 2019 6:15 pm

Maurice en Lei,

Ik heb afgelopen jaar enige uitjes mee mogen maken. Het ware leuke, mooie locaties. Hartelijk dank voor het organiseren hiervan.

BC
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Terugblik op 2018...

Berichtdoor the_cyberspace » do jan 03 2019 7:08 pm

Wederom weer een mooie samenvatting Maurice! :thumbup:

Op geloof ik 2 uitjes na ben ik er overal bij geweest, en dit deed ik met plezier! Al was het strompelend en kruipend van de pijn.... *kuch* Landschaftspark *kuch*

Het waren altijd lange afstanden maar op het feit na dat ik dat wel gewend ben i.v.m. werk, werd dat altijd ruimschoots goed gemaakt! Nogmaals dank Lei en Maurice, en ook bedankt voor iedereen die er elke keer weer bij waren. Tot snel! :D
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Flickr
Gebruikersavatar
the_cyberspace

Clublid
Berichten: 377


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Terugblik op 2018...

Berichtdoor Frankie » za jan 05 2019 8:53 pm

Je uitjes en fotografie vinden elkaar in perfectionisme zo te zien. Mooi ingetogen en strak beeld, prachtige onscherpte en oog voor detail zijn altijd weer herkenbaar. Super!
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Terugblik op 2018...

Berichtdoor Henk » za jan 05 2019 8:56 pm

Gaaf gedaan Maurice :thumbup: . Het zijn prachtige foto's en mooie herinneringen aan jouw uitjes. Zelf moest ik me helaas beperken tot jouw eerste uitje, waarbij lightpaiting voor mij een nieuwe, maar erg leuke ervaring was. Ben benieuwd naar dit jaar en hoop dat ik er vaker bij kan zijn dan vorig jaar.
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net
Henk

Bestuurslid
Berichten: 1731


Locatie: Deventer
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Terugblik op 2018...

Berichtdoor HannahV » za jan 05 2019 9:52 pm

Mooi, strak en stijlvol!!
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Terugblik op 2018...

Berichtdoor Maurice » zo jan 06 2019 7:56 pm

Bedankt voor de leuke reacties, erg leuk en motiverend.


De eerste NCN-regio-zuid-oost-vergaderavond is inmiddels voorbij... Lei kwam bij ons op bezoek! :D
Met z'n drieën hebben we interessante uitjes voor 2019 bedacht en op papier gezet. Uiteraard gaan binnenkort weer van start, ik moet eerst even iets regelen... toegang/toestemming en zo... wordt vervolgd.
Maurice

Regiocoördinator
Berichten: 1334


Locatie: Heerlen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Overig”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EdvandeZilver en 1 gast