Maandopdracht december 2018, Beoordelen foto's - "Schitterend licht"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Welke 'Schitterend licht' krijgt van jou de titel Foto van de maand?

Peiling eindigde op zo jan 20 2019 11:16 am

Jacqueline Ermens
7
28%
josti
9
36%
jur001
3
12%
Richard
1
4%
bcvthul
2
8%
HuibS84
3
12%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Onderwerp:

Maandopdracht december 2018, Beoordelen foto's - "Schitterend licht"

Berichtdoor josti » wo jan 02 2019 11:16 am

Dag allemaal,

Het is weer tijd voor de poll van de maandopdracht. De laatste van het jaar alweer. De foto's van december 2018 met als onderwerp "Schitterend licht" kunnen beoordeeld worden. Maak hier je keus voor de in jouw ogen beste, mooiste, meest aansprekende, creatiefste of origineelste foto van de maand december 2018. Het hoeft niet, maar een korte toelichting van je stem wordt door de inzenders erg op prijs gesteld.
Stemmen kan tot en met 20 januari 2019; in de loop van die dag sluit ik de poll (rond 11.00 uur verwacht ik).
De ingezonden foto's voor het thema "Schitterend licht" vind je hier. Niet zoveel inzendingen deze maand, maar zoals altijd gaat het niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit.

De foto's die in 2017 hebben gewonnen vind je via deze link
De foto's die in 2018 de maandopdrachten wonnen staan in dit draadje.
En tenslotte vind je hier van de afgelopen jaren (2015 en verder) de beste foto's van het betreffende jaar.

Groet, Jos
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Maandopdracht december 2018, Beoordelen foto's - " Schitterend licht"

Berichtdoor MarcoEos70D » wo jan 02 2019 12:49 pm

En gestemd. Op de foto van Josti, die voor mij het dichtst in de buurt komt van het maandthema. Los van het gegeven dat ik het gewoon een mooie foto vind ;)
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2321


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Maandopdracht december 2018, Beoordelen foto's - " Schitterend licht"

Berichtdoor Mieke53 » wo jan 02 2019 2:55 pm

Eens met Marco. Ook mijn stem. Bij binnenkomst was ie al mijn favoriet.
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Maandopdracht december 2018, Beoordelen foto's - " Schitterend licht"

Berichtdoor Johan v. V. » wo jan 02 2019 3:00 pm

Ik ga voor de foto van Jaqueline Ermens. Dat licht ..., schitterend!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Maandopdracht december 2018, Beoordelen foto's - "Schitterend licht"

Berichtdoor josti » za jan 12 2019 5:03 pm

Een wat minder oogst qua aantal inzendingen deze maand dan anders. Het weer was het thema niet zo goed gezind. Ik had gehoopt op wat betere weersomstandigheden zodat het natuurlijke licht vaker kon schitteren. Mijn persoonlijke mening over de inzendingen:

Jacqueline Ermens: als enige het natuurlijke licht gevangen in een fraai herfsttafereel. Niets mis met de compositie en mooie kleuren uiteraard. Ik mis alleen de 'stralen' die het licht meer aanwezig zou maken in de foto.
josti: tijdens het uitje met regio Oost in Zutphen keek ik omhoog en zag in een gebouw een mooi blauw patroon op het plafond. Bleek dat dat onze koffielocatie was en we in diezelfde ruimte even konden pauzeren. Daar is niets van gekomen zoals je begrijpt.
jur001: deze foto spreekt mij erg aan. Fijne kleuren en mooie contrasterende vormen in schitterend licht. Ik blijf ernaar kijken. Enige minpuntje vind ik de reclames rechts.
Richard: een mysterieuze foto met ongetwijfeld schitterend licht. Ik ben benieuwd wat het nu precies is.
bcvthul: ook deze foto spreekt mij wel aan vanwege de dubbele lading die ik er in zie. Goed gevonden: Schitterend Licht met een hoofdletter en op de achtergrond zorgt het bokeh ook voor schitterend licht. De onderkant houdt alleen wat abrupt op.
HuibS84: bij deze foto trekt de markthal zelf mijn aandacht. Niet verkeerd want het is een prachtig stukje architectuur. Maar het schitterende licht van de straatverlichting wordt daardoor wat op de achtergrond geplaatst.
Mij keus gaat naar de foto van jur001.

Groet, Jos
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Maandopdracht december 2018, Beoordelen foto's - "Schitterend licht"

Berichtdoor josti » vr jan 18 2019 11:39 pm

Het is alweer een spannende poll! Op dit moment gaan Jacqueline en ondergetekende aan de leiding met elk 7 stemmen. Je kunt nog tot zondagmorgen 20 januari stemmen. Gebruik je tapatalk? Log dan even in op het forum; volgens kenners kan je niet rechtstreeks vanuit tapatalk stemmen.
NB Als de stand aan het eind gelijk is, hebben we in het vervolg twee winnaars. Ik zal dat binnenkort ook in het informatiedraadje toevoegen (in verband met de deadlines voor de verschillende publicatievormen is een herstemming nu niet meer haalbaar).

En... heb je al een topidee voor een topfoto bij een topplaat uit de top2000? Stuur hem in voor de maandopdracht van januari :thumbup:
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Maandopdracht december 2018, Beoordelen foto's - "Schitterend licht"

Berichtdoor josti » zo jan 20 2019 1:02 pm

De poll is afgelopen en deze keer mag ik de bloemen aan mijzelf uitreiken :D . Dank allemaal weer voor het meedoen, het kijken en het stemmen :thu.mbup:. Zonder jullie zou dit draadje niet kunnen bestaan.
Voor de maandopdracht van januari hoop ik dat er nog een flink aantal platen bijkomen. Je hebt nog tot en met de 31ste van deze maand.
Ik ga z.s.m. een poll maken voor de jaarfoto van 2018. Twaalf prachtige foto's die meegaan in de poll. Er staan er dertien, maar de vlaggen van mijzelf (josti) uit juli doet niet mee omdat die foto met een niet -Nikon camera is gemaakt. Voor nu sluit ik dit draadje.
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten