VOOR DE 18-200 VR ZOEKERS!!!!

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm

Onderwerp:

VOOR DE 18-200 VR ZOEKERS!!!!

Berichtdoor Pancarans » vr sep 22 2006 5:00 pm

Lectorie salutem,

Wil je (ondanks alle kritiek) op korte termijn een Nikkor 18-200 VR ED objectief?
Hier een tip:
Bij Combifoto op de Laat in Alkmaar hebben ze er twee staan!!!
Ja het is heus, liep er vandaag langs en de prijs is € 799,=. :o
Bij Kamera-Express vragen ze er € 795,= voor, dus de prijs valt mee.

Tismaardatjulliehetweten.
Oh ja mochten ze nou op zijn, vette pech dan ben je laat, but don't blame me! :cry:

Garoeten Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................


http://www.fotono.nl"
Gebruikersavatar
Pancarans

Forumlid
Berichten: 2019


Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Onne-Floris Broekema » vr sep 22 2006 5:07 pm

Hoi Irwan,

Ondanks alle kritiek mijne eergisteren binnen gekregen!
:P :P :P .... het is een feest!!! :P :P :P
Een fantastische allround lens als je niet alles wilt meesjouwen, maar toch alles wilt schieten wat beweegt (of stilstaat)! Kwaliteit is zeker niet minder dan de kitlens van de D70 (18-70) en deze wordt voor wat hij is wel geprezen?!?

Oftewel: ikke wel heel blij!!!! :wink:
Onne-Floris Broekema



Onderwerp:

Berichtdoor rvdb » vr sep 22 2006 5:23 pm

Vandaag een gekocht bij de...... MediaMarkt :shock:
En dat voor de prijs van 759 euro.
rvdb



Onderwerp:

Berichtdoor Pancarans » vr sep 22 2006 5:28 pm

Jeetje,

Dacht ik een primeur te hebben, hebben ze die bewust vastgehouden container in ene vrij gegeven.
Veel plezier ermee guys!

Garoeten,

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................


http://www.fotono.nl"
Gebruikersavatar
Pancarans

Forumlid
Berichten: 2019


Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor rvdb » vr sep 22 2006 5:45 pm

Nee ik denk dat jouw ontdekking net zo bijzonder is als die van mij. De verkoper wist niet eens dat de lens er was. Het is dat ik hem toevallig zag liggen :lol: ;)

Er is 1 nadeel wat ik nog niet verteld heb.. Hij is niet voor mij :evil:
rvdb



Onderwerp:

Berichtdoor wil » vr sep 22 2006 7:19 pm

een fotozaak in Heemstede heeft hem ook gewoon op voorraad :wink:
wil

Clublid
Berichten: 1336


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor pieterdokkum » vr sep 22 2006 9:27 pm

Heb hem in bestelling......... 739 €
pieterdokkum



Onderwerp:

Berichtdoor Hans Deventer » vr sep 22 2006 9:46 pm

rvdb schreef:Vandaag een gekocht bij de...... MediaMarkt :shock:
En dat voor de prijs van 759 euro.


Ik heb er 5 maanden op gewacht, maar ik had 'm voor € 635. Dat was in elk geval een nette prijs.
Hans Deventer



Onderwerp:

Berichtdoor harry bul » vr sep 22 2006 10:29 pm

heb de mijne nu 2 maanden en ben er zeer tevreden mee enigste wat ik niet zo mooi vind is dat de lens onderuit zakt maar dat schijnt normaal te zijn word er gezegd.is er nog meer kritiek op de 18/200 VR zou het niet weten maakt mooie scherpe foto's ook zonder dat ik ze hoef te bewerken in adobe photoshop CS2 soms wel maar dan schiet ik plaatjes in RAW.
heb er trouwens een 4 maanden op gewacht uiteindelijk in alkmaar gekocht.

een tevreden gebruiker(Harry Bul)
harry bul



Onderwerp:

Berichtdoor wil » za sep 23 2006 9:45 am

ik ben niet meer tevreden. Zoom gaat ineens veel zwaarder. Het naar beneden zakken wat ik eerst had doet hij dus niet meer. Het voorste lensdeel in uitgeschoven stand kan ik zijdelings bewegen. Dit alles na een klein tikje tegen de rand van zonnekap. Stuk van bajonetsluiting zonnekap afgebroken. Zonnekap niet los leverbaar. Mechanisch is de lens dus niet sterk. Zwaarder gaan van de zoom trad pas weken later op na het tikje tegen de zonnekap. Dus niet zeker of het verband met elkaar houd.
wil

Clublid
Berichten: 1336


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor harry bul » za sep 23 2006 10:03 am

wil schreef:ik ben niet meer tevreden. Zoom gaat ineens veel zwaarder. Het naar beneden zakken wat ik eerst had doet hij dus niet meer. Het voorste lensdeel in uitgeschoven stand kan ik zijdelings bewegen. Dit alles na een klein tikje tegen de rand van zonnekap. Stuk van bajonetsluiting zonnekap afgebroken. Zonnekap niet los leverbaar. Mechanisch is de lens dus niet sterk. Zwaarder gaan van de zoom trad pas weken later op na het tikje tegen de zonnekap. Dus niet zeker of het verband met elkaar houd.


zonnekap is wel degelijk los leverbaar kost 24 euro bij konijnenberg Den Ham(OV)weet niet waar jij gevraagd hebt maar klopt niet wat jij zegt.
en jij hebt toch garantie zou er eens mee terug gaan..is zeker de moeite wel waard is een pracht lens vind dat nog steeds.
harry bul



Onderwerp:

Berichtdoor Onne-Floris Broekema » za sep 23 2006 10:29 am

Zoals eerder gemeld, ben heel erg blij en tevreden met de lens. Wat natuurlijk als een paal boven water blijft staan is het feit dat ze ze niet meer zo stevig maken als vroegur! Alles plastic ipv een kneiterhard metaal.... :( Je zal dus iets voorzichtiger moeten doen. Daar en tegen is het glaswerk toppido... :lol:
Onne-Floris Broekema



Onderwerp:

Berichtdoor wil » za sep 23 2006 11:56 am

harry bul schreef:
wil schreef:ik ben niet meer tevreden. Zoom gaat ineens veel zwaarder. Het naar beneden zakken wat ik eerst had doet hij dus niet meer. Het voorste lensdeel in uitgeschoven stand kan ik zijdelings bewegen. Dit alles na een klein tikje tegen de rand van zonnekap. Stuk van bajonetsluiting zonnekap afgebroken. Zonnekap niet los leverbaar. Mechanisch is de lens dus niet sterk. Zwaarder gaan van de zoom trad pas weken later op na het tikje tegen de zonnekap. Dus niet zeker of het verband met elkaar houd.


zonnekap is wel degelijk los leverbaar kost 24 euro bij konijnenberg Den Ham(OV)weet niet waar jij gevraagd hebt maar klopt niet wat jij zegt.
en jij hebt toch garantie zou er eens mee terug gaan..is zeker de moeite wel waard is een pracht lens vind dat nog steeds.


verkeerd geformuleerd, zonnekap wel leverbaar maar net als de lens kan het maanden duren, ook Konijnenberg heeft hem niet op voorraad.
Ben bang dat het niet onder garantie valt, maar camera en lens zijn verzekerd. Optisch prima objectief. Vertekening en vignetering zijn normaal bij zo'n groot bereik en ik vind het niet storend. Een zoom heeft nu eenmaal voor- en nadelen. Maar mechanisch had de kwaliteit wel beter gekund voor lens in deze prijsklasse.
wil

Clublid
Berichten: 1336


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor rvdb » za sep 23 2006 12:23 pm

635 is goedkoop.. Was zeker de prijs waarvoor hij voor de wachttijd voor te koop was dan? Veel goedkoper dan wat ik betaald heb vind je hem nu niet (paar tientjes misschien)

Maarruh.. Maken ze er zo weinig of is er zoveel vraag?
rvdb



Onderwerp:

Berichtdoor wil » za sep 23 2006 12:30 pm

rvdb schreef:Maarruh.. Maken ze er zo weinig of is er zoveel vraag?


beide denk ik :wink:

maar probleem is ook de overgangsfase in Nederland. Nikon Nederland heeft geen enkele voorraad. Alleen een bureau met een man die je een folder kan geven, dit volgens en collega die daar geweest is.
Laatst gewijzigd door wil op za sep 23 2006 12:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
wil

Clublid
Berichten: 1336


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Superzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten