Z 24-70mm F2.8 S

Discussies over standaard zoomobjectieven zoals de 24-70

Onderwerp:

Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor Remco H » za feb 16 2019 5:19 pm

En toen kondigde Nikon afgelopen donderdag een nieuw objectief aan, en toen gebeurde er op dit forum... helemaal niets! :shock:
Dat had ik dus niet verwacht. Geen animo?

Het gaat om de Z 24-70mm F2.8 S. Meer informatie:

Afbeelding
D750 + veel glas
Remco H

Forumlid
Berichten: 231


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor George Fennes » za feb 16 2019 5:25 pm

Remco het zal vast wel een goed objectief zijn maar bijna 2500 euro is een hoop geld.
Denk ik dat de prijs na een half tot een heel jaar wel zal zakken tot 2000 euro.
Maar dan nog zal dit objectief maar aan een klein select gezelschap voorbehouden zijn.

Groetjes van George
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8093


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor justme » za feb 16 2019 6:09 pm

Ik vind het animo van de nieuwe Z lijn in zn geheel hier bar laag...
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor George Fennes » za feb 16 2019 6:24 pm

Denk dat er maar heel weinig zijn die hem aangeschaft hebben.
En vergeet niet er zit een stevig prijskaartje aan.
Maar inderdaad en wordt weinig gepost over de Z serie.

Groetjes van George
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8093


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor justme » za feb 16 2019 7:36 pm

Kijk wel uit naar de kitprijs icm z7
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor Skippy » zo feb 17 2019 10:37 am

Remco H schreef:En toen kondigde Nikon afgelopen donderdag een nieuw objectief aan, en toen gebeurde er op dit forum... helemaal niets! :shock:
Dat had ik dus niet verwacht. Geen animo?[/img]

Tja Remco, de tijden zijn veranderd. De interesse voor het delen van ervaringen, foto's en nieuws op een forum is dramatisch gedaald in de afgelopen vijf jaar. Niet alleen hier maar is een algemene tendens. In feite zijn de technologische vernieuwingen niet meer baanbrekend en de digitale camera heeft bij de grote massa de slag van het mobieltje verloren. Dat dit forum min of meer zieltogend is geworden is wel heel jammer. Ik ben niet actief op Facebook maar wellicht dat er een verschuiving die kant op is.
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor Vincent » zo feb 17 2019 11:37 am

Skippy schreef:In feite zijn de technologische vernieuwingen niet meer baanbrekend


Ik denkt dat dit de. Elangrijkste oorzaak is, bij de D800/D810 en ook bij de D850 was er best wat reuring op het forum. En om nu al van de 850 naar de Z6/7 over te stappen is wel erg snel... daarvoor zijn de eventuele voordelen gewoon nog niet groot genoeg als je het afzet tegen de kosten...
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor justme » zo feb 17 2019 11:47 am

De D850 staat bijna parallel aan de z7,

Maar wanneer je naar een top fx wilt, vanuit DX of vanaf een D750 of ouder en een stapje hoger wilt dan is het best lastig kiezen.

Ik zit echt op de wip voor een D850 of Z7, en vind het reuze moeilijk kiezen.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor Patrick » zo feb 17 2019 12:40 pm

De prijs lijkt Nikon lijn met de F-serie objectieven. De 24-70/2.8 VR kost ook zoiets.

En inderdaad erg veel geld. Maar dat kost het ook bij de concurrentie. Je kan vast later ook kiezen voor een Tamron of Sigma versie, maar dat duurt nog wel even...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26812


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor Ad B » ma feb 18 2019 7:12 am

Hoi,
Vincent schreef:... En om nu al van de 850 naar de Z6/7 over te stappen is wel erg snel... daarvoor zijn de eventuele voordelen gewoon nog niet groot genoeg als je het afzet tegen de kosten...

Dit is een persoonlijke mening, Vincent.
Iemand anders ziet er wellicht wél de nodige voordelen in en stapt wél over...
De kosten, die dit met zich meebrengt... Óf zakelijke berekening óf persoonlijk gevoel.
Ik vind de 24-70 F4 lens van zo'n kwaliteit, dat ik de f2.8 niet nodig wil hebben.
Dan koop ik er liever enkele nog lichtgevoeligere primes bij.
---
Gebruikersavatar
Ad B

Forumlid
Berichten: 566


Locatie: Sint Oedenrode
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor Vincent » ma feb 18 2019 7:40 am

Ad B schreef:Hoi,
Dit is een persoonlijke mening, Vincent.


Dat is het meeste wat ik hier schrijf :wink:

Iemand anders ziet er wellicht wél de nodige voordelen in en stapt wél over...


We hebben in het verleden bodies gehad die zoveel voordelen boden tov hun voorgangers dat er in 1x relatief veel mensen zijn overgestapt. Ik noem nogmaals de D800/810, de D850, de D500, en zo nog een aantal.

De kosten, die dit met zich meebrengt... Óf zakelijke berekening óf persoonlijk gevoel.


Het toeval wil dat ik begin vorige maand een D850 gekocht heb, zakelijk. Ik heb serieus naar de Z6/Z7 gekeken maar zag eigenlijk nauwelijks voordelen. En dus vooral nadelen. Tijdens die zoektocht kom je eigenlijk ook vooral die opmerkignen tegen, en zijn het vooral de liefhebbers en geinteresseerden in het nieuwe die de vroege overstap hebben gemaakt.

Nikon heeft echt een flinke stap gezet, maar ik denk dat het nog 1 of 2 generaties duurt voordat de massa aan dSLR gebruikers gaat overstappen. En dan zijn de huidige bodies die men bezit ook een stuk ouder en zakelijk al afgeschreven.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor sled9e » ma feb 18 2019 10:10 am

Een oled scherm op een lens en een derde instelring vind ik wel handig, toch grappig om wat info te lezen hierover.
Een Nikon z heeft ook mijn interesse zodat ik beter al mijn oude spullen kan gebruiken naast mijn Nikon lenzen.
Maar voorlopig nog even afwachten want voor mij is het allemaal nog veel te veel geld , zelfs de body enkel.
-/
sled9e

Forumlid
Berichten: 144


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor René.Vermey » ma feb 18 2019 10:29 am

Het ziet er naar uit dat de zonnekap er los bij gekocht moet worden A 55,00 EURO. Ik had verwacht dat er voor een objectief wat al 2499 EURO kost een zonnekap wel standaard zou zijn. :(
Eerst denken, dan doen, dan overdenken en overdoen!
Gebruikersavatar
René.Vermey

Socialmedia
Berichten: 539


Locatie: Harmelen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor Helspie » ma feb 18 2019 11:24 am

René.Vermey schreef:Het ziet er naar uit dat de zonnekap er los bij gekocht moet worden A 55,00 EURO. Ik had verwacht dat er voor een objectief wat al 2499 EURO kost een zonnekap wel standaard zou zijn. :(


Op de site van Nikon staat een zonnekap toch als inclusief aangegeven...

Moet bekennen dat ik de Z serie nog niet veel aandacht heb gegeven.
M'n D500 is nog geen 2 jaar en heb er nog alle dagen plezier van en ontdek nog zoveel.
Nikon D500 - Nikkor 17-55mm 2.8 - Nikkor 50mm 1.8 - Tamron 90mm VC USD -
Tamron 70-200mm 2.8 VC G2 - Tamron 150-600mm VC G2 - Benro C4770TN - Benro CH2C
Gebruikersavatar
Helspie

Forumlid
Berichten: 149


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor Ad B » ma feb 18 2019 1:38 pm

Hoi,
Vincent schreef:... Ik heb serieus naar de Z6/Z7 gekeken maar zag eigenlijk nauwelijks voordelen. En dus vooral nadelen...

Vincent, dat zal vooral zijn vanwege wát je wil zien.
Als adviseur Nikon producten zou je 100% positief achter ieder Nikon product moeten staan. :think:
Per doelgroep zou je dan bepaalde verschillende productseries kunnen gaan belichten, met z'n voor- en nadelen voor desbetreffende doelgroep.
De Z6/Z7 camera zal voor bepaalde doelgroepen beter tot z'n recht komen dan een D750/D850, ook zakelijk.

Maar wat de titel van dit topic betreft, ik zit niet in een doelgroep voor het gebruik van een 24-70 F2.8...
De 24-70 F4 voldoet meer dan prima voor mijn doelen, die binnen het bereik van deze lens vallen.
:prost:
---
Gebruikersavatar
Ad B

Forumlid
Berichten: 566


Locatie: Sint Oedenrode
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Standaardzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten