Holterberg en Zutphen

Onderwerp:

Holterberg en Zutphen

Berichtdoor JJG » za mar 02 2019 6:52 pm

Vorig weekend met de gereviseerde Pen Ft ( half kleinbeeld camera ) op stap geweest op de Holterberg en in Zutphen.

40mm 1.4
Kodak Tri-X belicht op 400

1
Afbeelding1 by Jelmer Gremmen, on Flickr

2
Afbeelding2 by Jelmer Gremmen, on Flickr

3
Afbeelding3 by Jelmer Gremmen, on Flickr

4
Afbeelding4 by Jelmer Gremmen, on Flickr

5
Afbeelding6 by Jelmer Gremmen, on Flickr

6
Afbeelding5 by Jelmer Gremmen, on Flickr
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Holterberg en Zutphen

Berichtdoor Frankie » wo mar 06 2019 10:52 pm

Je schrijft altijd trouw op welke film je beeld is geschoten. Ik vind het in (ook) dit geval veel interessanter om te horen waarom je deze beelden zo hebt gemaakt. Wat spreekt jou hierin aan ? Wat is de samenhang wat jou betreft ?
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Holterberg en Zutphen

Berichtdoor Vincent » do mar 07 2019 7:07 am

Knap beeld om in deze eenvoud zulke sterke beelden te maken van op het oog vrijwel niets.

Het beeld dat ik ook wel eens wil maken maar er zelden zo fraai uit komt. Erg knap, dank voor het delen weer.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Holterberg en Zutphen

Berichtdoor MartinT » do mar 07 2019 11:22 am

Goethe zei het lang geleden al: In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister.
Prachtig, fijngevoelig weergegeven foto's.
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1724


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Holterberg en Zutphen

Berichtdoor JJG » do mar 07 2019 9:40 pm

Frankie schreef:Je schrijft altijd trouw op welke film je beeld is geschoten. Ik vind het in (ook) dit geval veel interessanter om te horen waarom je deze beelden zo hebt gemaakt. Wat spreekt jou hierin aan ? Wat is de samenhang wat jou betreft ?


Goede vraag die ik mezelf ook regelmatig stel maar ik toch lastig kan beantwoorden.

Het heeft denk ik vooral met de soort inspiratie te maken ( realistische of abstracte prikkels ) en de omgeving waar ik dan ben en m'n algehele mood zal ook een rol spelen.Foto 2, 3 en 4 zijn op een vrije maandag geschoten in het zonnetje, alles op m'n gemak terwijl ik fotografisch gezien niet van strakke blauwe luchten hou. Deze 3 passen dan ook het beste bij elkaar in deze reeks. De rust in de beelden vind ik prettig terwijl ik soms ook hele drukke beelden maak met veel contrast, onscherpte en korrel. Daarbij de 2 lijnen in foto 2 die je mee het beeld in trekken.

Foto 5 en 6 ; ik heb een zwak voor bomen. Ik blijf het fascinerend vinden om te zien hoe ze vanuit de aarde omhoog groeien met allerlei mooie kronkels in de takken etc. Met name in de winter zonder bladeren. Plus het feit dat bomen vaak de mens overleven geeft het een extra lading voor mij.

Foto 1 is lekker simpel, maar past uiteindelijk het minst in deze reeks al vind ik het wel een lekker simpel beeld.

Dank voor het compliment Vincent en Martin!
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Holterberg en Zutphen

Berichtdoor Frankie » zo mar 17 2019 9:09 pm

Top, dank voor je uitleg. Wat ik in je werk waardeer is je simpelheid en dat ik altijd getriggerd wordt om je post te bekijken. Ook al spreken de losse beelden of de serie als geheel me niet altijd evenveel aan. Dat is hier ook het geval. De beelden 1 - 4 doen me niet zoveel. 2 vind ik daarvan ook de sterkste vanwege de richting die erin zit. Nummer 5 en met name 6 spreken me wel aan, weer om (o.a.) dezelfde reden die je zelf noemt. Het mooie aan je werk is dat het voor mij wel werkt als spiegel. Door de simpelheid zet het makkelijk aan om na te denken over je eigen wijze van fotografie.
Jammer dat je niet vaker de moeite neemt om een toelichting te geven op je eigen beeld of op dat van anderen.
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Holterberg en Zutphen

Berichtdoor JJG » zo mar 17 2019 9:25 pm

Leuk te horen hoe je er naar kjkt!

Uiteindelijk vind ik het zelf niet zo belangrijk om m'n werk toe te lichten. Mensen vinden het mooi of niet, denk ik dan.

Je hebt gelijk ; ik dump hier voornamelijk m'n eigen beelden en geef nauwelijks commentaar op anderen hun werk op dit forum. Ben ook veel actiever op het Analoog Foto Forum. Maar ik zal dat wat actiever oppakken hierzo! Het is geven en nemen op fora :)
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Analoog”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten