SDHC geheugenkaart met ingebouwde wifi

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

SDHC geheugenkaart met ingebouwde wifi

Berichtdoor Pierre » ma mar 25 2019 6:16 pm

Beste,
sinds afgelopen weekend in bezit van een geheugenkaartje (SDHC) met ingebouwde wifi zodat foto's eventueel rechtstreeks naar mobiel of tablet gestuurd kunnen worden.Ik weet niet of dit bekend is, het werkt in ieder geval op de D810 incl. wifi symbool op het scherm en op de D7100. Ik weet niet of ik het merk mag noemen dus als er interesse is hoor ik het graag,

mvrgr. Pierre
D810, P1000, Nikon 16-85 3.5/5.6,Nikkor 24-70 2.8 VR, Nikkor 70-200 2.8 VRII, Sigma 18-35 1.8, Sigma 150-600S, SB700, SB910
Gebruikersavatar
Pierre

Forumlid
Berichten: 95


Locatie: Middelbeers N-Br.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: SDHC geheugenkaart met ingebouwde wifi

Berichtdoor EdvandeZilver » ma mar 25 2019 6:33 pm

Waarom zou je geen merk mogen noemen?
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3142


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: SDHC geheugenkaart met ingebouwde wifi

Berichtdoor justme » ma mar 25 2019 10:19 pm

Wat wil je met je bericht nu bereiken? Wil je ervaringen uitdelen? Wil je m verkopen?
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: SDHC geheugenkaart met ingebouwde wifi

Berichtdoor henkk » di mar 26 2019 7:50 am

Pierre heeft 'm net. Misschien wil hij anderen helpen/adviseren. In zo'n context het merk noemen lijkt mij geen bezwaar. Het zou ook wat lastig communiceren zijn als we alleen over xy mm lenzen zouden mogen schrijven zonder merken te noemen.
Groet, Henk
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Online
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4939


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: SDHC geheugenkaart met ingebouwde wifi

Berichtdoor MarcoEos70D » di mar 26 2019 8:32 am

Ik mis ook een beetje het punt. Een dergelijk geheugenkaartje is toch niets nieuws?
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: SDHC geheugenkaart met ingebouwde wifi

Berichtdoor Pierre » di mar 26 2019 9:22 am

Ik wilde de ervaring delen maar ik lees nu dat het niets nieuws is dus bij deze mag dit draadje gesloten worden,
mvrgr. Pierre
D810, P1000, Nikon 16-85 3.5/5.6,Nikkor 24-70 2.8 VR, Nikkor 70-200 2.8 VRII, Sigma 18-35 1.8, Sigma 150-600S, SB700, SB910
Gebruikersavatar
Pierre

Forumlid
Berichten: 95


Locatie: Middelbeers N-Br.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: SDHC geheugenkaart met ingebouwde wifi

Berichtdoor justme » di mar 26 2019 9:31 am

LOL, wel jammer. Ben wel benieuwd naar je ervaringen ermee. de snelheid van overdracht, bijvoorbeeld wanneer je 'tethered' wilt schieten
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: SDHC geheugenkaart met ingebouwde wifi

Berichtdoor Jan en Yuul » di mar 26 2019 11:46 am

Het op deze wijze reageren op een goedbedoelde post doet mij niet verwonderen dat het gebruik van dit forum steeds verder afneemt.

Jan(van Yuul:))
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
Jan en Yuul

Clublid
Berichten: 562


Locatie: Beverwijk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: SDHC geheugenkaart met ingebouwde wifi

Berichtdoor Nikkormaat » di mar 26 2019 11:52 am

Ik ben zeker geen maatstaf, maar voor mij was het wel nieuw dat zoiets mogelijk was. Voegt zo'n kaartje dan wifi toe aan een body die een wifi optie niet ingebouwd heeft?
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: SDHC geheugenkaart met ingebouwde wifi

Berichtdoor MarcoEos70D » di mar 26 2019 12:31 pm

Pierre schreef:Ik wilde de ervaring delen maar ik lees nu dat het niets nieuws is dus bij deze mag dit draadje gesloten worden, mvrgr. Pierre

Nieuw is het inderdaad niet: dergelijke kaartjes bestaan immers al vele jaren. Het oudste bericht over een dergelijk kaartje wat ik zo gauw kan vinden dateert al van 2007. Dit kaartje bestaat dus ongeveer net zo lang als de Iphone, om maar eens wat te noemen.

Dat, gecombineerd met de qua intentie wat vage openingspost, bracht me tot de vraag wat het punt van je topic was. Het maakt voor de reacties immers nogal uit of je iets nieuws wilt vertellen, vragen wilt stellen, op zoek bent naar ervaringen of juist je ervaring wilt delen. Wat jij wilde, was echter niet uit je openingspost op te maken.

Kortom; voel je niet geremd om te delen wat je wilt delen ;)
Jan en Yuul schreef:Het op deze wijze reageren op een goedbedoelde post doet mij niet verwonderen dat het gebruik van dit forum steeds verder afneemt.

Jan(van Yuul:))

Sorry Jan, maar ik lees geen bijzonderheden in de reacties. Ze zijn in ieder geval meer ontopic dan jouw vertolking van je gevoel hierboven.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: SDHC geheugenkaart met ingebouwde wifi

Berichtdoor Peter » di mar 26 2019 3:32 pm

Dat schrijft Jan al jaren, niet op letten :-)

Ik heb ooit zo'n kaartje gehad maar de upload snelheid was om te huilen. Vooral met de grootte van de huidige NEF bestanden
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7764


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: SDHC geheugenkaart met ingebouwde wifi

Berichtdoor Pierre » di mar 26 2019 3:48 pm

Nikkormaat en andere geinteresseerde,

de wifi antenne zit in het kaartje en werkt altijd met je mobiel of tablet, voor verder informatie zie de bijzonder duidelijke nederlandse beschrijving op Toshiba Flashair,
mvrgr. Pierre
D810, P1000, Nikon 16-85 3.5/5.6,Nikkor 24-70 2.8 VR, Nikkor 70-200 2.8 VRII, Sigma 18-35 1.8, Sigma 150-600S, SB700, SB910
Gebruikersavatar
Pierre

Forumlid
Berichten: 95


Locatie: Middelbeers N-Br.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: SDHC geheugenkaart met ingebouwde wifi

Berichtdoor henkk » di mar 26 2019 9:23 pm

Nikkormaat schreef:Ik ben zeker geen maatstaf, maar voor mij was het wel nieuw dat zoiets mogelijk was. Voegt zo'n kaartje dan wifi toe aan een body die een wifi optie niet ingebouwd heeft?

Wat betreft gemaakte opnamen wel, neem ik aan maar niet wat betreft preview zoals bij de wifi functies van camera's voorafgaand aan de opname. Ik kan me niet voorstellen hoe dat zou moeten werken.
Groet, Henk
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Online
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4939


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: SDHC geheugenkaart met ingebouwde wifi

Berichtdoor gvdnberg » di mar 26 2019 9:25 pm

De Toshiba versie kende ik niet. Het meest gebruikt is de EyeFi, die niet zo goed schijnt te presteren. Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee. Maar wat Pierre presenteert, ziet er redelijk uit:
Afbeelding
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3132


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: SDHC geheugenkaart met ingebouwde wifi

Berichtdoor henkk » di mar 26 2019 9:29 pm

Pierre schreef:het werkt in ieder geval op de D810 incl. wifi symbool op het scherm en op de D7100.
mvrgr. Pierre

Wat bedoel je met ' incl wifi symbool op het scherm' ? Wat kan er dan wat anders niet kan? Anders dan de kaart uitlezen via wifi met een computer [edit: of een telefoon]?
Groet, Henk
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Online
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4939


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten