Hoi Wiebe, bedankt voor je input; je hebt vaak een leuke insteek bij reacties
Het idee 'local faces' was wel bedoeld als portretfotografie, maar dan met 'modellen' uit mijn dorp.
Dus niet met delen van het dorp of een setting,dat was ook niet de bedoeling.
Ik heb wel mijn oproep verruimd, zodat ook mensen die lokaal met iets bezig zijn hierop kunnen reageren, komende dinsdag heb ik daar een gesprek en bezoek over en het zou goed kunnen dat dat leidt naar een ander thema.
Ik was eigenlijk wel klaar met het 'wachten totdat er iemand een oproep voor een fotograaf' deed; en ben zelf maar begonnen. Inderdaad soms best spannend, maar des te leuker en leerzamer. Het maakt de hele gedachte achter portretfotografie (2% apparatuur, 8% kennis en 90% aansturen/kijken/luisteren/op het gemak stellen/coachen/luisteren/kijken/fotograferen) zoveel uitdagender. Ik heb nog de heeeeeeeeele zomer om te shooten, dus wie weet wat er nog komt
--
Bedankt voor je uitgebreide opmerkingen Frans!
Je hebt een goed punt, moet ik eens over nadenken hoe ik dat aanpak. Ik heb al 1 'afslag' ontdekt in mijn zoektocht naar modellen en wie weet waar dat toe leidt.
Er een coherent geheel van maken klinkt als een geheel andere uitdaging, naast het feit dat de modellen 'lokaal' zijn, is dit een afweging van een geheel andere orde en daar moet ik eens goed over nadenken; bedankt!