Lowepro protactic 450 aw2

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Lowepro protactic 450 aw2

Berichtdoor Oktay » za jun 22 2019 11:20 pm

Beste leden,

Ik ben op zoek naar een travel backpack. Ik heb de manfrotto minibee 120 geprobeerd, maar de backpack heeft geen ritsvakken voor kabels.

Op youtube zag ik de lowepro protactic 450 versie 2. Zijn er leden die deze tas hebben? Ik ben benieuwd naar gebruikerservaringen. Tips over eventuele andere tassen zijn welkom.
Ik wil de tas gebruiken als ik naar andere landen reis. Ik heb nog niet heel veel lenzen, maar in de toekomst wil ik uitbreiden. Heb momenteel een d500, nikon 200-500mm, 35mm, tokina macro 100mm. In de toekomst wil ik nog de nikon 70-200mm en een groothoek aanschaffen.

Alvast bedankt..

Groet, O
Oktay

Forumlid
Berichten: 104


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Lowepro protactic 450 aw2

Berichtdoor MartinT » zo jun 23 2019 12:39 am

Als er niet meer in moet dan wat je schrijft lijkt het me een goede keus. Maar als de rugzak voornamelijk op reis gebruikt wordt is het wel handig dat er ook andere zaken in gaan zoals kleding en iets te eten of andere persoonlijke spullen. Ik draag op reis altijd laagjes kleding, als het warmer of kouder wordt gaan die uit resp. aan en moeten die in de rugzak. Daar heeft de Protactic dan geen ruimte voor, hij is echt alleen voor je fotospullen.

Ik kijk zelf ook al een tijdje naar een geschikte travel backpack en ben er zelf ook nog niet helemaal uit.
Tot nu toe heb ik 3 rugzakken gespot die in aanmerking komen, dwz dat er naast fotospullen ook kleding etc. kan:
1. Mindshift Backlight Elite 45L, de Lowepro Whistler en de F-Stop Tilopa of Shinn. (Moet bij F-Stop nog eens even passen in de winkel voor de precieze afmetingen).
Het zijn eigenlijk alle drie travel bags voor outdoor fotografie, met veel lussen voor skies, snowboards :o , klimtouwen enz. Die heb ik niet nodig, maar ze zitten er nu eenmaal op. Ik heb ze alle drie goed bekeken, ze zijn super stevig en goed waterbestendig met speciale ritsen. Nadeel is dat ze echt heel duur zijn. Net als topic starter ben ik ook benieuwd naar ervaringen van mensen die een travel back pack hebben.
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1726


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Lowepro protactic 450 aw2

Berichtdoor MartinT » di jun 25 2019 8:36 pm

Niemand die gebruikservaring heeft?? :o
Lijkt me sterk, er zijn vast leden die een rugzak gebruiken op reis.
Dus kom op mensen, laat eens wat van je horen......
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1726


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Lowepro protactic 450 aw2

Berichtdoor Oktay » di jun 25 2019 8:40 pm

Het is heeel erg stil...Ik heb al diverse bekeken dacht dat het de Lowepro zou worden, maar die kan blijkbaar niet overeind staan..

@Martin, de tassen die jij noemt zijn echt grote tassen :), goed voor kamperen enzo. Toch bedankt voor de suggesties.
Oktay

Forumlid
Berichten: 104


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Lowepro protactic 450 aw2

Berichtdoor ReneG » di jun 25 2019 9:34 pm

Oktay schreef:Het is heeel erg stil...Ik heb al diverse bekeken dacht dat het de Lowepro zou worden, maar die kan blijkbaar niet overeind staan


Ho stop ik heb er wel eentje. :D Nou ja versie 1 dan, maar ze lijken voldoende op elkaar. ;)

Vooropgesteld, de ProTactic is geen slechte rugzak maar ik vind hem niet zo geschikt als travel backpack. De redenen hiervoor:
- Hij is prima om relatief veel fotospullen in op te bergen, maar voor andere zaken (kleding, waterflessen, lunch etc) niet. De bijgeleverde accessoires zijn daarvoor ook te beperkt en al die loops zijn handig maar dan wordt het een lompe onhandige tas.
- Versie 1 is soms wat lastig met zijn ritsen, de hoeken zijn net iets te scherp waardoor ze soms blijven haken.
- De indeling van de Protactic is dusdanig dat hij wat minder handig is voor de grotere lenzen (zoals de 200-500 of 300 2.8). Het is meer een tas voor veel kleinere objectieven dan een paar grote.
- Het zit allemaal in 1 compartiment (en ik vind het zelf niet prettig om eten en drinken in hetzelfde compartiment als mijn camera te vervoeren).
- Hij heeft wel heel veel openingen waar het dievengilde wat mee kan (niet zo'n heel groot probleem maar toch).

Mijn ideale travelbackpack is wat dat betreft de flipside 450AW. Die heeft wat minder bergruimte voor de camera in het hoofdcompartiment (al kan ik er prima een DSLR met grip, 24-70, 70-200 en een kleine lens of flitser in kwijt). Maar hij heeft wel andere extra compartimenten die voor travel erg handig zijn. Bovenop zit een vrij grote ruimte waar je accessoires in kwijt kunt maar bijvoorbeeld ook stukken kleding, lunch, souvenirs etc. Verder zitten er meerdere loops aan om zaken aan te monteren, zijvakken voor drinkflessen, en nog wat andere compartimenten. Je kunt onder de compressiestraps ook vrij veel kwijt. En hij is wat smaller en handzamer en bovendien veel lichter (zonder in te boeten aan bescherming). Het is gewoon een heel prettige rugzak om lang te dragen en niet zo 'diep' dat je in een soort halve schildpad verandert. :lol:

Een 200-500 gaat er niet in, maar dat is een ander soort 'travel' wat mij betreft. Daarvoor heb je andere grotere rugzakken. Dan zou ik bijvoorbeeld kijken naar een Flipside 500 (waar de 200-500 prima in past en die ook nog wat meer compartimenten heeft) of groter.

Maar als ik er op uit trek voor meer dan alleen fotografie en ik ook wat cameraspullen mee wil nemen staat de flipside 450AW bij mij op de eerste plek. De ProTactic komt dan niet eens in me op (die is wel weer handig voor strobist fotoshoots).
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5050


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lowepro protactic 450 aw2

Berichtdoor Oktay » di jun 25 2019 10:53 pm

Een hele klus zeg een geschikte tas vinden..
Oktay

Forumlid
Berichten: 104


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Lowepro protactic 450 aw2

Berichtdoor ReneG » wo jun 26 2019 9:34 am

Het beste kun je gewoon naar een winkel met een groot assortiment gaan en passen... enige echte oplossing.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5050


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lowepro protactic 450 aw2

Berichtdoor Oktay » vr jun 28 2019 6:31 pm

Bezit iemand een Vanguard alta sky 53 of een Vanguard tas? De genoemde tas is op amazon.de verkrijgbaar voor 230 terwijl in de Nederlandse winkels voor 299.
Oktay

Forumlid
Berichten: 104


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Lowepro protactic 450 aw2

Berichtdoor gvdnberg » zo jun 30 2019 6:08 pm

Ga nou gewoon naar een winkel en eens passen met jouw spullen. Dan kun je nog altijd zeggen dat je verder zoekt en de betreffende tas op internet kopen. Bedenk dat elk advies wordt gegeven aan de hand van de spullen die de betreffende personen hebben EN in die tas willen stoppen. Jij hebt jouw spullen en daarmee moet jij een geschikte tas vinden. Daar kan eigenlijk niemand je raad in geven.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3133


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten