Thetering problemen D5300 en lightroom

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Thetering problemen D5300 en lightroom

Berichtdoor Olaf » za jun 29 2019 10:57 pm

Beste,

Ik ben een nieuweling met het gebruik van digitale camera's. Onlangs heb ik een D5300 gekocht en gebruik deze voor studio werk.
Voor de foto direct te kunnen beoordelen of te laten zien aan het model, wil ik de thetering functie in lightroom gebruiken. Zo gezegd zo gedaan. USB kabel verbonden en via lightroom thetering opgestart, d5300 wordt herkend.
De foto's komen in lightroom, echter het probleem is dat ik de foto's niet op mijn d5300 scherm zie en worden ook niet op de SD kaart opgeslagen, ze gaan direct naar mijn laptop in de directory geselecteerd door lightroom
Kan iemand mij hierbij helpen

Dank
Olaf
Olaf

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Thetering problemen D5300 en lightroom

Berichtdoor DannySan » zo jun 30 2019 12:00 am

Hoi Olaf, dat is juist heel normaal. Bij tethering sla je dat deel over inderdaad. Je ziet het op je scherm omdat het meteen in de catalogus komt.
Dat kan niet anders.
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3833


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Thetering problemen D5300 en lightroom

Berichtdoor Olaf » zo jun 30 2019 9:40 am

Dank voor je snelle reaktie.
Bestaat er een andere applicatie dan lightroom, waarmee ik de foto's snel kan zien (bewerking niet nodig) waarbij de files op de camera blijven? Maw ook voor live view
Olaf

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Thetering problemen D5300 en lightroom

Berichtdoor EdvandeZilver » zo jun 30 2019 10:16 am

Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3143


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Thetering problemen D5300 en lightroom

Berichtdoor indrukwekkend » za jul 13 2019 9:49 pm

Ik gebruik smart shooter. Ik zat met het identieke probleem. Ik heb daarop smart shooter aangeschaft. Dit programma heeft live view en neemt eigenlijk de functie van mijn toestel over.
Ik download dan de foto’s terwijl ik nog steeds verbonden ben naar een specifieke map. Ik geef Lightroom de opdracht als in die specifieke map een foto komt, die auto te importeren in Lightroom. Terwijl deze wordt geladen in Lightroom kan ik ook een vooropstelling meegeven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
indrukwekkend

Forumlid
Berichten: 14


Locatie: B-Denderleeuw
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten