MO juli 2019, Beoordelen foto's "Rust"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Stem hier op jouw favoriete foto bij het thema "Rust".

Peiling eindigde op wo aug 21 2019 7:10 pm

josti
11
42%
Geurt
2
8%
jur001
9
35%
Ronald53
1
4%
Richard
2
8%
jan24
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 26

Onderwerp:

MO juli 2019, Beoordelen foto's "Rust"

Berichtdoor josti » do aug 01 2019 7:10 pm

Dag allemaal,

De poll voor de foto's van juli 2019 met als onderwerp "Rust" is geopend. Deze keer slechts zes geldige inzendingen. Waarschijnlijk genieten de meesten van een welverdiende rust en hebben geen tijd gevonden om een foto in te sturen :wink: .
Stemmen kan tot en met 21 augustus 2019, ongeveer 19.00 uur.
De ingezonden foto's voor het thema "Rust" vind je hier.
Deze maand was het rustig wat betreft het aantal inzendingen. Bekijk de foto's goed en bepaal daarna jouw favoriete foto van deze maand.

De winnende foto's van 2019 vind je in dit draadje.
De foto's die in 2017 en 2018 hebben gewonnen, vind je via deze links: 2017 en 2018.
En tenslotte vind je in dit draadje draadje de foto's die gekozen zijn als foto van het jaar van de maandopdrachten van afgelopen jaren (2015 en verder).

Groet, Jos
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2907


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO juli 2019, Beoordelen foto's "Rust"

Berichtdoor Mieke53 » vr aug 02 2019 10:54 pm

Mijn stem.naar Jos.
Waren nog een paar kanshebbers.
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO juli 2019, Beoordelen foto's "Rust"

Berichtdoor josti » wo aug 14 2019 9:23 pm

Hallo allemaal,

Ook deze maand is het weer een spannende poll. Jur001 en ondergetekende gaan gelijk op. Voor degene die nog willen stemmen; je hebt nog even de tijd. Tot en met 21 augustus kan je jouw favoriete foto nog kiezen.
Deze keer weer eens mijn persoonlijke mening over de ingezonden foto's. Het zijn er deze keer niet zoveel, dus dat is wat makkelijker ;-).
josti: mijn eigen inzending. De dag dat ik op pad ging met het thema in m'n hoofd, wilde ik deze foto gaan maken; een hengel met dobber en een zichtbare vislijn. Er was echter geen visser te bekennen die dag. Na veel rustig herkauwende koeien (had ik eerst ingestuurd), kwam op het laatste stukje naar huis dan toch een visser tegen. Uiteindelijk toch deze detailopname ingestuurd.
Geurt: de mooie kleuren en de gedachte achter de foto spreken mij aan. Hij stond lang op nr. 1 bij mij. Waar ik over struikel is de erg krappe kadering.
jur001: staat ook in de top bij mij. Ik heb er even wat mee gestoeid en als ik er een vierkante opname van maak zonder de voor mij storende elementen (randje boven en trap rechts), dan knalt hij echt van mijn scherm af.
Ronald53: de gedachte achter de foto snap ik en technisch is de foto OK. Met wat nabewerking is er nog wat meer uit te halen denk ik (luchten?). Ik vind met name de grote ruimte tussen de vlieger en de vliegeraar wat minder prettig kijken.
Richard: grappig deze uitrustende jongedame. De foto zelf vind ik wat aan de drukke kant o.a. door de rommelige achtergrond.
jan24: ook hier snap ik de benadering van het thema, maar de foto straalt wat mij betreft niet voldoende rust uit om mijn favoriet te worden.

Uiteindelijk gaat mijn keus naar de foto van jur001.

Denk deze maand ook aan het insturen van een foto voor het thema 'Koelte'.
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2907


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO juli 2019, Beoordelen foto's "Rust"

Berichtdoor jan24 » do aug 15 2019 10:00 am

Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat dit er eentje tussendoor was. Vakantie en extreme warmte hebben mijn activiteiten in deze op een wat lager pitje gezet. Ook voor augustus verwacht ik niet heel veel. Even een drukke agenda. Maar in september gaan we er weer flink tegenaan.
Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
jan24

Clublid
Berichten: 1815


Locatie: Apeldoorn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO juli 2019, Beoordelen foto's "Rust"

Berichtdoor ben42 » do aug 15 2019 10:34 am

Misschien is de foto van Jur001 een betere foto. Dit wel met een groot vraagteken. Maar voor mij is past de foto van josti veel beter bij het thema rust. De foto straalt rust uit met weinig kleur, weinig object en weinig compositie, dus op zich al een rustige foto. Ook de activiteit is een activiteit van rust. Mooie uitbeelding van rust.

De foto van jur001 is eerder spannend, er zijn meerdere punten waar de aandacht naar toe gaat, het beeld bevat veel interressante elementen, het oog wordt getrokken naar het centrum van de bogen, maar vervolgens trekken veel andere componenten ook de aandacht naar zich toe. Het trappetje, de kruizen op de brug, de weerspiegeling. Ook de compositie is bijzonder, de ronde cirkels gevormd door de bogen en de reflecties, waarbij de laatste cirkel afgesneden is, door de tweede cirkel. Een mooie compositie, maar juist spannend en niet rustig.

Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2629


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO juli 2019, Beoordelen foto's "Rust"

Berichtdoor MarcoEos70D » do aug 15 2019 2:19 pm

ben42 schreef:Maar voor mij is past de foto van josti veel beter bij het thema rust. De foto straalt rust uit met weinig kleur, weinig object en weinig compositie, dus op zich al een rustige foto. Ook de activiteit is een activiteit van rust. Mooie uitbeelding van rust.

Ik had het niet beter kunnen zeggen. Topfoto zowel qua compositie, uitvoering en zeer goed passend bij het thema. Mijn stem heeft hij dus ;)
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: MO juli 2019, Beoordelen foto's "Rust"

Berichtdoor josti » do aug 22 2019 3:06 pm

Hallo allemaal,

De poll is geëindigd en de foto van ondergetekende is door jullie gekozen als foto van de maand. Daar ben ik blij mee uiteraard! Dank voor alle stemmen en ik zal de administratieve zaken die ik normaal met één van jullie regel, nu met mezelf moeten afhandelen :wink: ; de foto zal op de homepage, in de nieuwsbrief, op Instagram en in het volgende NCN-magazine verschijnen.

Denken jullie deze dagen nog aan het maken van een foto bij het thema 'Koelte'.... het is weer warm aan het worden dus dan komen hopelijk de ideeën weer opborrelen :idea: .
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2907


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast