MO augustus 2019, Beoordelen foto's "Koelte"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Welke foto bij het thema 'Koelte' spreekt je het meest aan?

Peiling eindigde op za sep 21 2019 9:07 pm

René S64
2
8%
josti
9
36%
Ronald53
5
20%
AnnetteV
3
12%
Boem
1
4%
Gerrit
5
20%
Jacqueline Ermens
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 25

Onderwerp:

MO augustus 2019, Beoordelen foto's "Koelte"

Berichtdoor josti » zo sep 01 2019 9:07 pm

Dag allemaal,

De poll voor de foto's van augustus 2019 met als onderwerp "Koelte."
Je kunt je stem uitbrengen kan tot en met 21 september 2019, ongeveer 21.00 uur.
De ingezonden foto's voor het thema "Koelte" vind je hier.
De warmte van de afgelopen maand heeft voor een zestal inzendingen gezorgd. Iedereen die een foto instuurde bedankt voor het meedoen.

De winnende foto's van 2019 vind je in dit draadje.
De foto's die in 2017 en 2018 hebben gewonnen, vind je via deze links: 2017 en 2018.
En tenslotte vind je in dit draadje draadje de foto's die gekozen zijn als foto van het jaar van de maandopdrachten van afgelopen jaren (2015 en verder).

Groet, Jos
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2907


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO augustus 2019, Beoordelen foto's "Koelte"

Berichtdoor josti » wo sep 18 2019 9:54 pm

Het thema 'Koelte' van de maand augustus was voor een zestal ncn-ers aanleiding om de warmte te trotseren en een foto in te sturen. Dat wordt gewaardeerd :thumbup:
Hier mijn mening over de ingezonden foto's bij het thema 'Koelte'. Het is slechts wat ik ervan vind. Zeker geen professionele beoordeling!

René S64: trapte af met een ijskoude stikstofinstallatie. Prima idee bij dit thema. Ik vind dat er wat te veel afleidende elementen in zitten. Als ik inzoom op de 'paddestoel' vind ik de foto een stuk aantrekkelijker.
josti: het idee voor mijn eigen foto kreeg ik op een warme dag op een terrasje achter een glas Aperol Spritz. Het glas kwam uit een koelkast en de omgeving zorgde voor de waterdruppels aan de buitenkant. Het sinaasappelschijfje, de ijsblokjes en een stukje van het rietje bepaalden de compositie.
Ronald53: een van mijn favorieten. Mooie compositie met de vogel als bonus die evenwicht brengt in de foto. De heerlijk doortekende lucht en is eveneens een bonus.
AnnetteV: je hebt inzoomen en inzoomen. Annette gebruikt hier de overtreffende trap in vergelijking met mijn foto. Door zo dichtbij te komen, treedt er iets van vervreemding op en dat vind ik altijd erg mooi. Ook op deze foto dus. Heel fraai! Het enige wat ik wat minder vind (maar dat is een kwestie van smaak) is de uitsnede.
Boem: leuk idee om de vriezer te fotograferen. Eerlijk gezegd vind ik de inhoud van de vriesla aantrekkelijker dan de foto. Maar ik ben dan ook gek op ijs :wink: . Voor mijn gevoel is er meer uit te halen qua compositie.
Gerrit: mooi gevangen die regenboog! Goede keus om ook de oorzaak van de regenboog in beeld te brengen. Dat brengt het thema goed naar voren.
Jacqueline Ermens: ook een leuke foto die het thema dan wel niet direct laat zien, maar wel suggereert. Goed gevonden! Het zand op de voorgrond is een mooi beeldelement en ik vind dat je goed gebruik maakt van de scherptediepte. Je ziet nog voldoende in de vage achtergrond en de kinderen springen er daardoor goed uit.

Mijn stem gaat deze maand naar de foto van Ronald53.

Groet, Jos
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2907


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO augustus 2019, Beoordelen foto's "Koelte"

Berichtdoor josti » vr sep 20 2019 9:14 am

Nog niet gestemd? Klik op de link hierboven en bekijk de ingezonden foto’s. Stemmen kan nog tot en met morgenavond.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2907


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO augustus 2019, Beoordelen foto's "Koelte"

Berichtdoor josti » zo sep 22 2019 8:29 pm

Hallo allemaal,

De poll voor de foto van de maand augustus is gisteren geëindigd en net als vorige maand is de foto van mijzelf door jullie gekozen als foto van de maand. Wat een luxe; twee keer achter elkaar mag ik mijzelf in de bloemetjes zetten! Dank voor alle stemmen en ik zal de administratieve zaken de komende dagen weer regelen, de foto zal op de homepage, in de nieuwsbrief, op Instagram en in het volgende NCN-magazine verschijnen.

Voor deze maand (september) kan iedereen nog een foto inzenden bij het thema "Fiets" tot en met 30 september. Nu de vakantie voor de meeste mensen voorbij is, hoop ik dat er weer wat meer foto's ingezonden gaan worden. Er zijn hier een aantal gerenommeerde sportfotografen en straatfotografen om maar eens twee mogelijke invullingen te noemen. Dus wat let je om ook eens mee te doen :thumbup: en iedereen te verrassen met een mooie foto!

Groet, Jos
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2907


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten