Imaging Resource gaat stoppen!!

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Imaging Resource gaat stoppen!!

Berichtdoor Ad B » za okt 12 2019 11:08 am

Hoi,

via Dpreview vernam ik het ontstellende bericht, dat Imaging Resource na meer dan 20 jaar gaat stoppen. :o
https://www.dpreview.com/news/954460930 ... t-to-close
Ik gebruik Imaging Resource Comparometer dikwijls om studio testfoto's van verschillende camera's op hoge ISO's naast elkaar te vergelijken.
https://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM
Met hun "Still life ISO..." beelden kun je op volle resolutie een mooi vergelijk maken tussen je huidige camera en concurrenten of de camera die je wenst.
Met deze site is het ook leuk om te zien hoeveel beter je huidig materiaal is ten opzichte van materiaal jáááren terug...
Betere resultaten met 4 tot 5x hogere resolutie. :ugeek:
Helaas, dát gaat ophouden...
Het enige kleinere alternatief zijn de vergelijkingsbeelden van Dpeview.
Verder ken ik geen site met een dergelijke omvang als die van Imaging Resource.
DXO werkt ook goed, maar werkt met grafieken en cijfers, niet met studiobeelden.

Ik vind het verdwijnen van Imaging Resource een verlies voor de fotowereld. :cry: :cry:
Jammer, zeer zeer jammer.
---
Gebruikersavatar
Ad B

Forumlid
Berichten: 566


Locatie: Sint Oedenrode
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Imaging Resource gaat stoppen!!

Berichtdoor Skippy » za okt 12 2019 12:08 pm

Fotoforums kwamen op in de begintijd van de ontwikkeling van digitale camera's en de interesse daarin is over het hoogtepunt heen. Er worden geen slechte camera's meer gemaakt, er zijn alleen steeds minder klanten voor. Logisch want de doelgroep was 15 jaar geleden voornamelijk koopkrachtige mannen tussen de 40 en 70 jaar. Bijna elke fotoforum heeft te maken met mindere interesse, dit forum is helaas ook een duidelijk voorbeeld hiervan.
Skippy

Moderator
Berichten: 11681


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten