D300s wordt niet herkent door Mac OS

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

D300s wordt niet herkent door Mac OS

Berichtdoor D300user » di okt 22 2019 11:11 pm

Twee dagen geleden een zo goed als nieuwe D300s aangeschaft omdat mijn trouwe D200 mankementen vertoont die te duur zijn om te laten repareren.
Foto's maken in NEF bestanden met de D300s gaat prima alleen mijn beide Apple computers herkennen de camera niet.
Op één Apple computer heb ik OS 10.13.6 geïnstalleerd, op de andere wat oudere Apple is OS 10.5.8 geïnstalleerd. Op de oudere Apple computer heb ik tevens Photoshop CS3 staan. Een oud programma maar voor mij voldoet het nog prima. De fotolader (4.0) ziet de camera echter wel en zo kan ik de (NEF) foto's kopiëren naar de computer. Ik heb er al een DNG converter op los gelaten maar ook deze geeft een foutmelding en kan de NEF bestanden niet omzetten.

Mijn vraag is nu, wat kan het probleem zijn?
D300user

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D300s wordt niet herkent door Mac OS

Berichtdoor George Fennes » di okt 22 2019 11:20 pm

Welkom D300user.
Ik zou zo geen antwoord weten op je vraag.
Maar misschien zou het wel zo vriendelijk zijn om in het topic voorstellen jezelf voor te stellen dan kunnen anderen ook met jou kennismaken.
En we hopen natuurlijk dat je hier blijft hangen en dat het een wederzijdse aanmoediging mag zijn.

Groetjes van George
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D300s wordt niet herkent door Mac OS

Berichtdoor D300user » di okt 22 2019 11:52 pm

Hallo George.

Bedankt voor je reactie in ieder geval.
ik fotografeer al vele jaren. In het analoge tijdperk had ik naast mijn Nikon F3 een eigen doka waarin ik vele uurtjes heb doorgebracht. Tijden veranderen dus de F3 heb ik destijds nog voor een mooie prijs kunnen verkopen en zo heb ik de overstap naar de digitale camera gemaakt. Ik ben begonnen met een D70 en daarna heb ik de D200 aangeschaft. Hoewel de D200 vandaag de dag met z'n 10.2 MP wat gedateerd is voldeed de camera nog steeds voor mij. Helaas is de camera wat mankementen in de belichting gaan vertonen. Repareren wordt simpelweg te duur daarom heb ik een D300s gekocht. De D300s is inmiddels ook al een oudere camera maar omdat deze zeer vriendelijk geprijsd was heb ik 'm gekocht.
Ik weet ook dat de spiegelreflex op z'n retour is. Op dit forum heb ik al enige topics gelezen die over dit onderwerp gaan. Ik heb hier en daar al eens geïnformeerd naar een systeemcamera maar ik ben er voor mezelf nog niet helemaal uit welke het zal gaan worden. Tot die tijd zal ik het met de D300s moeten doen. Tenminste, als ik 'm aan de praat krijg.
D300user

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D300s wordt niet herkent door Mac OS

Berichtdoor henkk » wo okt 23 2019 8:57 am

Welkom d300user,
De d300s is wel oud maar als je programma's nog ouder zijn, gaat het niet werken.
Probeer eens de gratis nikon software view-nx-i en capture nx-d.
Ik heb ook nog een d300s in gebruik en dat gaat prima.
Groet, Henk
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4941


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten