Wind en meer

Onderwerp:

Wind en meer

Berichtdoor jazzbassman » ma feb 24 2020 8:20 pm

Wat geexperimenteerd met lange sluitertijden. Om de hoek in de polder met flink veel wind en een sluitertijd van 1 minuut. Ook nog 1,5 en 2 minuten geprobeerd maar dat gaf hier niet echt een ander beeld.
Al wat meer gewend aan het inspoelen in de ontwikkelzak dus nu nog maar 1 vette vingerafdruk op de negatieven. Daarnaast een blaasbalgje gekocht en de negatieven schoon geblazen voor het scannen. Resulteert in minder stof en dus minder nabewerken. Ook nog een boek gelezen over VueScan en daarmee het scan proces verbeterd. Nu in de nabewerking handmatig wat meer contrast gegeven.

Afbeelding

Daarnaast ook tijdens het koffie drinken in een cafetje nog een portretje geschoten van mijn vrouw en tot de conclusie gekomen dat ik portretten toch eigenlijk een stuk leuker vindt dan landschappen.
Tijdens de NCN workshop lightpainting ook met twee modellen mogen werken en dat vondt ik toch ook wel erg leuk. Dus het idee opgevat om meer die kant uit te gaan. Eerst de mensen in m'n omgeving maar eens lastig vallen voordat ik begin aan modellen.....

Afbeelding

Blijft leuk zo'n fotografische zoektocht naar je eigen stijl. Analoog zwart wit is wat mij bertreft wel iets dat ik blijf doen, spreekt mij gewoon erg aan.
Gebruikersavatar
jazzbassman

Clublid
Berichten: 190


Locatie: Brabant
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Wind en meer

Berichtdoor JJG » di feb 25 2020 9:38 pm

Mooi die ontdekkingstocht! Goed bezig!

Waar schiet je mee?
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wind en meer

Berichtdoor jazzbassman » wo feb 26 2020 12:35 pm

Nikon F5 50mm 1.8 op Kodak TMX100 film.
Ontwikkeld met D76 1:1
Gescand met Minolta Deimage dual III
Gebruikersavatar
jazzbassman

Clublid
Berichten: 190


Locatie: Brabant
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Analoog”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten