MO februari 2020, Beoordelen foto's - "Minimalisme"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Welke foto bij het thema "Minimalisme" wint de maandopdracht van februari 2020?

Peiling eindigde op za mar 21 2020 2:30 pm

vansloneker
0
Geen stemmen
Jacqueline Ermens
11
31%
a3aanw
0
Geen stemmen
Ronld53
4
11%
bcvthul
0
Geen stemmen
jan24
0
Geen stemmen
ben42
0
Geen stemmen
landrot3
5
14%
Gerard de Zwaan
2
6%
Wally118
2
6%
RGS
0
Geen stemmen
Tony D
1
3%
swimmer
0
Geen stemmen
PaulinaGolverdingen
1
3%
MarcoEos70D
1
3%
AnnetteV
7
20%
René S64
0
Geen stemmen
josti
0
Geen stemmen
henkk
0
Geen stemmen
NikonGuy
0
Geen stemmen
Mieke53
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 35

Onderwerp:

MO februari 2020, Beoordelen foto's - "Minimalisme"

Berichtdoor josti » zo mar 01 2020 2:30 pm

Dag allemaal,

Hierboven de poll voor de foto's van de maandopdracht van februari 2020 met als onderwerp "Minimalisme".
Het onderwerp sprak blijkbaar veel leden aan; 21 foto's ingezonden :thumbup:, alle deelnemers bedankt voor het meedoen. Voor diegenen die meekijken naar exifgegevens; er staan enkele foto's tussen waarbij ik met de makers contact heb gehad en de originelen heb gezien. Gelukkig voldoen ze allen aan de voorwaarden en mogen ze allemaal meedoen in de poll.
Breng je stem uit op de volgens jouw beste foto. Geen eenvoudige keus deze maand; veel keuze tussen veel mooie foto's. Discussie over de foto's is een mooie aanvulling van deze poll. Daar kunnen we met z'n allen nog veel meer uithalen. Je hoeft er geen kenner voor te zijn; vertel wat je van de foto's vindt en leer daarmee van elkaar. Je kunt je stem uitbrengen tot en met 21 maart 2020, ongeveer 14.30 uur.
De ingezonden foto's voor het thema "Minimalisme" vind je hier.
De winnende foto's van 2020 vind je in dit draadje.
De foto's die in 2017, 2018 en 2019 hebben gewonnen, vind je via deze links: 2017, 2018 en 2019.
En tenslotte vind je in dit draadje de foto's die gekozen zijn als foto van het jaar van de maandopdrachten van afgelopen jaren (2015 en verder).

Groet, Jos
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2909


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO februari 2020, Beoordelen foto's - "Minimalisme"

Berichtdoor Ronald53 » za mar 14 2020 9:44 am

Voor wie wat meer minimalistisch fotowerk wil zien is er ook een groep in Flick: https://www.flickr.com/groups/minimally_less_is_more/pool/
Groet,
Ronald
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1570


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Oproep: Stemmen op MO februari 2020 - "Minimalisme"

Berichtdoor Ronald53 » vr mar 20 2020 6:01 pm

Hallo,

Gisteravond stuurde ik Jos een PB-tje om te vragen of hij nog kans zag zijn bespreking van de maandopdracht te doen, zoals te doen gebruikelijk. Meestal komen dan weer wat stemmen los. En dat zou geen overbodige luxe zijn, er waren gisteravond nog maar 27 stemmen uitgebracht en de stemming is bijna afgelopen. En dat terwijl er dit keer een soort van record is, met 21 foto's. Dat is 2-3 x meer dan hetgeen er de afgelopen 6 maanden is ingestuurd.

Jos liet mij vervolgens weten heel erg druk te zijn, en dat hij er geen bezwaar tegen zou hebben als iemand anders zijn bespreking en oproep zou doen. Nou vind ik dat Jos die bespreking altijd doet op een manier waar ik veel bewondering voor heb, en die ik zomaar niet ga nadoen. De oproep om te stemmen wil ik bij deze wel doen.

Voor forumleden die wellicht enige schroom hebben om het werk van anderen te beoordelen wil ik wel wat handreikingen geven:
A) Mocht je nog onbekend zijn met het verschijnsel minimalisme in de fotografie kijk dan even bij de Flickr groep die hier over gaat (ik plaatste deze link onlangs al): https://www.flickr.com/groups/minimally_less_is_more/
Hier is er nog een: https://www.flickr.com/groups/maximal_minimalism/pool/
Ik zou niet alles wat daar geplaatst wordt als minimalisme willen bestempelen, maar het is ook een niet heel duidelijk gekaderd begrip, en ik ben ook geen expert.
B) Vervolgens kun je natuurlijk uitgebreide beschouwingen loslaten op de foto's die de toets "Minimalisme, ja of nee?" konden doorstaan. Zelf doe ik het vaak een stuk eenvoudiger, ik stel mezelf twee vragen: Zou ik de foto een tijdje thuis aan de muur zou willen hebben? En: Vind ik het een foto die het waard is om geplaatst te worden op het luxe papier van het Nikon Magazine?

Hoe dan ook, ga stemmen. Voor Jos, die er steeds weer tijd in stopt, en voor de fotografen die de moeite doen om er iets moois van te maken.

Ronald
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1570


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO februari 2020, Beoordelen foto's - "Minimalisme"

Berichtdoor wadwandelaar » vr mar 20 2020 8:20 pm

27 is erg veel op dit moment. Zeker gezien het handjevol actieve forumleden.
wadwandelaar

Forumlid
Berichten: 165


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO februari 2020, Beoordelen foto's - "Minimalisme"

Berichtdoor josti » vr mar 20 2020 11:05 pm

Dank Ronald, ik sluit mij helemaal aan bij je oproep... en zoals altijd schroom niet om iets te vinden van een ingezonden foto. Positieve bedoelde feedback is altijd welkom!
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2909


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO februari 2020, Beoordelen foto's - "Minimalisme"

Berichtdoor josti » zo mar 22 2020 7:25 pm

We hebben weer een overtuigende winnaar! Jacqueline van harte gefeliciteerd namens ons allen :prost: .

Ik ga je foto doorsturen (heb je al een pb gestuurd) naar de verschillende redactie om hem te laten plaatsen in de nieuwsbrief, op instagram, facebook en in het volgende ncn-magazine. Ook zet ik hem in het draadje met alle winnaars van de maandopdrachten van 2020.

Groet, Jos
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2909


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO februari 2020, Beoordelen foto's - "Minimalisme"

Berichtdoor Ronald53 » zo mar 22 2020 8:54 pm

josti schreef:... om hem te laten plaatsen in de nieuwsbrief, op instagram, facebook ....
Ik ben bang dat dit niet gebeurt Jos, zoals Wadwandelaar al eerder liet weten.
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1570


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO februari 2020, Beoordelen foto's - "Minimalisme"

Berichtdoor Tony D » ma mar 23 2020 9:38 am

Maar wij van de bladredactie plaatsen het wel elke keer hoor!

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2773


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO februari 2020, Beoordelen foto's - "Minimalisme"

Berichtdoor josti » ma mar 23 2020 1:02 pm

@Ronald: ik ga contact opnemen met de verschillende redacties of er iets aan de hand is met het plaatsen.

Update: er is op Instagram inderdaad iets mis gegaan. Dat wordt deze week hersteld.
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2909


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten