1. Detail van de Gulfoss waterval.

2. Het strand bij Vik vlak voor zonsondergang, waar we getrakteerd werden op een fantastische wolkenlucht.

3. Het strand van Dyrholey, ook hier weer mooie wolkenpartijen en een regenboog tussen de verderop vallende sneeuwbuien door.

4. Zomaar ergens langs de zuidelijke rondweg. Het ging hier steeds harder sneeuwen en we moesten haast maken om voor de storm (en de daarmee gepaard gaande wegafsluitingen) in ons volgende hotel te zijn.

5. Een van mijn favoriete platen van Diamond Beach, deze ochtend waren we er vanaf een uur voor zonsopgang tot in de middag - maar zou hier makkelijk een week kunnen doorbrengen met mijn camera.

6. Nog een plaat van Diamond Beach, de kleur van de ijsblokken op het strand varieert van wit naar helder tot helblauw. het blijft echter wel oppassen, hier en op het strand van Dyrholey heb ik diverse mensen met hun camera verrast zien worden door zogenaamde sneaky waves, golven die ineens veel verder het strand op komen dan andere golven.

7. Het kleine ijsmeer, hier waren we bij aankomst verrassend genoeg helemaal alleen.

8. Na een lange avond en een fantastische noorderlicht show aan het ijsmeer van Jokulsarlon waren kwamen we om kwart voor 1 's nachts verkleumd terug in het hotel. Ondanks opkomende bewolking was het nog steeds aanwezige noorderlicht nog goed te zien en ik kon me herinneren dat ik iets verderop nog een oude schuur had zien staan. Dus toch nog maar even aan de wandel gegaan en deze plaat geschoten. De schuur heb ik tijdens de opname met mijn hoofdlamp belicht.

9. De volgende dag alweer vroeg op om bijtijds bij de Vatnajokull gletsjer te zijn voor een tocht langs en onder de gletsjer. De lokale gids was zo vriendelijk om te poseren zodat de schaal wat duidelijker is.

10. Een tussenstop op de terugweg op de laatste dag - en dat op slechts enkele tientallen meters van de weg.

Veel kijkplezier.