Afgelopen weekend heb ik eindelijk de stap gewaagd, en ben ook het digitale tijd/strijdperk ingegaan. Het was nog wat wikken en wegen, maar omdat ik mijn F100 enorm fijn vind werken, is het toch de D200 geworden (en niet de D80) (de D300 lag wat boven budget). Gekocht bij CityFoto in Eindhoven, en het bleek zelfs om het laatste exemplaar te gaan. Als lens heb ik een Sigma 17-70 genomen, omdat ik de paar extra stops toch heel fijn vind (de bekende Tamron was helaas uitverkocht).
In ieder geval, maandagmorgen baalde ik wel meteen als een stekker. Ik was extra vroeg opgestaan, voor een vakantiedag, om in de Genneper Parken wat te experimenteren, maar het bleek zulk grijs, grauw weer, dat er weinig eer aan te behalen viel. Toch wel genoeg geschoten natuurlijk, maar niet wat je zegt, goh wat een mooie heldere kleuren

Als toestel werkt de D200 zeer intuitief, en de overstap van F100 naar D200 is qua werking en bediening ook niet heel erg groot. Waar ik nog goed moet oefenen is welke witbalans ik moet gebruiken, en welke beeldinstellingen het beste zijn (afhankelijk van de situatie natuurlijk). Grote voordeel is dat het resultaat, en verschillen tussen instellingen, vrij real-time te zien zijn

Anyway, ik zal vast nog een boel plezier beleven. Tips en trucs van doorgewinterde D200 gebruikers zijn natuurlijk van harte welkom.
Groeten,
Wienand