Schaatsenrijders

Onderwerp:

Schaatsenrijders

Berichtdoor Ronald53 » di jun 30 2020 11:01 pm

Voor hen die alweer uitkijken naar het schaatsseizoen:
Afbeelding
Water strider by Ronald Mallant, on Flickr

N.a.v. de reacties van Frans Martens en Wadwandelaar plaats ik hier het origineel (echt alle bewerking in DxO Photolab3 is uitgeschakeld, en mijn eerste hier geplaatste versie.:
Schrik niet:
Afbeelding
DSC_1893_2 by Ronald M., on Flickr
De eerste hier geplaatste versie, dus voor de verbetersuggestie van Vincent:
Afbeelding
DSC_1893 by Ronald M., on Flickr

Groet,
Ronald
Laatst gewijzigd door Ronald53 op za jul 04 2020 6:17 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1569


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Schaatsenrijders

Berichtdoor Frans Martens » di jun 30 2020 11:07 pm

Mooi plaatje Ronald, ook de keuze voor zw-w. Ben wel benieuwd naar de kleuren van het orgineel.
Frans Martens

Clublid
Berichten: 1999


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Schaatsenrijders

Berichtdoor Vincent » wo jul 01 2020 8:43 am

Ronald53 schreef:Voor hen die alweer uitkijken naar het schaatsseizoen:


Ik kan me daar niets bij voorstellen... :silent:

Fijn minimalistisch beeld hoor. Kleur mis ik totaal niet hier, integendeel. Misschien had ik zelf het beeld heel iets linksom geroteerd zodat de ‘lijn’ van de schaatsenrijders linksonder naar de linker onderhoek loopt. En jammer dat de rijders rechtsboven net wat bewegingsonscherpte heeft. Maar ze zullen niet vaak allemaal tegelijk stil hebben gezeten :lol:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Schaatsenrijders

Berichtdoor Ronald53 » wo jul 01 2020 8:47 pm

Vincent schreef:Misschien had ik zelf het beeld heel iets linksom geroteerd zodat de ‘lijn’ van de schaatsenrijders linksonder naar de linker onderhoek loopt. En jammer dat de rijders rechtsboven net wat bewegingsonscherpte heeft. Maar ze zullen niet vaak allemaal tegelijk stil hebben gezeten :lol:
Ik heb hem aangepast volgens jouw suggestie. Bedankt voor de tip, hij is beter zo.
Frans Martens schreef:Mooi plaatje Ronald, ook de keuze voor zw-w. Ben wel benieuwd naar de kleuren van het origineel.
De schaatsenrijders zelf zijn donkerbruin en zwart, en het water is wat bruinig van tint, wel licht van kleur door de spiegeling van de (bewolkte) lucht. Dus het origineel neigt naar sepia.

En beide heren bedankt voor het commentaar.
Overigens vraag ik me af hoe dat gaat, pootje over in de bocht met vier poten. :wink:

Groet,
Ronald
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1569


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Schaatsenrijders

Berichtdoor Peter » wo jul 01 2020 10:50 pm

met 4 poten schaatsen is geen probleem voor die gasten
ze zijn er voor gemaakt :-)

leuk om dit onderwerp zo te fotograferen
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7762


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Schaatsenrijders

Berichtdoor MarcoEos70D » do jul 02 2020 9:24 am

Mooie verrassende foto van deze bekende, razendsnelle beestjes. Leuk!
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Schaatsenrijders

Berichtdoor wadwandelaar » do jul 02 2020 10:17 am

Ronald53 schreef:Ik heb hem aangepast volgens jouw suggestie. Bedankt voor de tip, hij is beter zo.
Ter lering en vermaak was het leuk geweest om je eerste er bij te laten staan. Nu ziet niemand wat, door de suggestie van Vincent, de verbetering was.
wadwandelaar

Forumlid
Berichten: 165


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Schaatsenrijders

Berichtdoor Ronald53 » za jul 04 2020 6:20 pm

wadwandelaar schreef:Ter lering en vermaak was het leuk geweest om je eerste er bij te laten staan. Nu ziet niemand wat, door de suggestie van Vincent, de verbetering was.

Is inmiddels gedaan. Ik hoop dat alles goed zichtbaar is, want ik heb deze twee "sub-optimale" versies als verborgen op mijn Flickr account staan.
Groet,
Ronald
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1569


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Schaatsenrijders

Berichtdoor Vincent » za jul 04 2020 6:29 pm

Goede keuze van de crop zo. Ruimer laten had een veel minder gebalanceerd beeld opgeleverd.

Je hebt er wel eentje verplaatst zie ik, dat vind ik persoonlijk jammer eigenlijk maar komt het beeld wel ten goede zo!
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Schaatsenrijders

Berichtdoor Ronald53 » za jul 04 2020 7:16 pm

Er zijn er twee verplaatst Vincent. Bekijk de plaatjes en zoek de verschillen! Of eigenlijk zijn er twee vervangen door een kopie, waarbij er een is verplaatst. En ja, het is jammer dat het nodig is, maar er is tegenwoordig (denk ik) heel weinig meer dat niet op één of andere wijze is aangepast. Toevallig is dat wel het geval bij mijn inzending voor de maandopdracht van juni. Maar de rest? Vaak wel. Het e.e.a. Ruim een jaar geleden deed ik nog niet aan nabewerking en fotografeerde ik niet in RAW. Ik ben blij dat ik dat inmiddels wel doe.
Groet,
Ronald

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1569


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Schaatsenrijders

Berichtdoor Vincent » za jul 04 2020 8:02 pm

Ronald53 schreef:maar er is tegenwoordig (denk ik) heel weinig meer dat niet op één of andere wijze is aangepast.


Ik zeg ook niet dat het goed of fout is, het gebeurt, het ‘mag’ en dikwijls maakt het een beeld ook gewoon beter, zoals in dit geval ook in mijn beleving. Maar persoonlijk doe ik het niet; dingen weghalen, toevoegen en/of verplaatsen. De charme van het schieten van het ‘perfecte beeld’ (voor zover dat bestaat). Ook uit principe, uit mindset en als uitdaging dus. Vandaar ook dat ik het ‘jammer’ noemde en niet fout :wink2:

Maar tof dat je het post. De voor en na. Sluit naadloos aan bij de gedachte achter mijn ‘the making of’ topic. Laten zien wat we doen en hoe we het doen, ieder op zijn eigen manier! Dank daarvoor dus! :thumbup:
Laatst gewijzigd door Vincent op za jul 04 2020 8:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Schaatsenrijders

Berichtdoor wadwandelaar » za jul 04 2020 8:08 pm

Ronald53 schreef:
wadwandelaar schreef:Ter lering en vermaak was het leuk geweest om je eerste er bij te laten staan. Nu ziet niemand wat, door de suggestie van Vincent, de verbetering was.

Is inmiddels gedaan.
Mooi en duidelijk het verschil zichtbaar.
wadwandelaar

Forumlid
Berichten: 165


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Dieren”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Frans, Google [Bot], jan24 en 14 gasten