ik ben nu al een tijdje bezig met filmpjes maken voor oa. youtube. dit gaat altijd prima met een camcorder van 1080p, ooit eens van bol.com gehaald want dat konden we leuke filmpjes maken.... ik was jong, vergeef me

echter ben ik nu wat actiever ermee bezig en zoek ik een wat betere kwaliteit. en advies waar ik op moet letten, ik ben gelukkig niet dom maar er is zoveel info over te vinden dat ik niet echt weet waar ik moet beginnen.
tijdens het zoeken kwam ik hier terecht, bij een hoop kenners volgens mij.
ik hoop te vinden, een camera met een hoge framerate tijdens het filmen, hertz volgens mij? mijn huidige camera werkt met 60 hertz, prima beeld voor standaard thuis opnames maar soms merk ik dat het beeld niet soepel genoeg loopt, en ook zou ik graag eens iets willen vertragen om te verduidelijken, zoals bijvoorbeeld halve snelheid, maar hierin merk ik dat er dan wat teveel frames verloren gaan om het ook echt duidelijk te maken.
wat is een "standaard" framerate voor een camera, en ik iets daarboven zou willen zitten, welke waarde zal ik aan moeten houden? en zijn er daarbij andere dingen waar ik op moet letten?
ook de film kwaliteit zou ik graag verhogen, iedereen roept nu al snel 4K natuurlijk maar ik denk dat ook gelijk aan een zeer professioneel prijskaartje haha.
zou het de moeite waard zijn om te upgraden naar ongeveer 2k?
hebben jullie advies waar ik kan gaan beginnen met zoeken voor een goeie camera, of eventueel een camera die aan te raden is?
en welke prijs moet ik rekening mee houden? heb niet echt een budget in gedachte want ik weet niet wat ik moet verwachten

alvast bedankt!
gr, Danny